Zonder db-killer in de stad

31 jan 2017
2
0
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik wil mijn BMW F 800 GS Adventure voorzien van een Akrapovic demper, maar het liefst zonder DB-killer. Het probleem is echter dat ik in de binnenstad van Utrecht woon en ik denk dat de politie hier wel moeilijk gaat doen over de geluidsoverlast.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het rijden zonder db-killer in/rond de stad en het liefst nog in combinatie met de BMW F 800 GS Adventure omdat ik die sowieso al niet heftig vind klinken.

Alvast Bedankt!
 
Een maat van me heeft zijn db killers altijd in zn koffer, kan je m er gelijk weer op zetten mocht ome agent moeilijk doen.

Mijn motor heeft een soort standenschakeling, rechts op het stuur, zo'n draaiding. Als ik met 200+km/u gepakt word dan kan ik daarna dat ding wat terugdraaien en dan rij ik nog maar 80km/u :Y

Het gekke is dat men dan toch vind dat ik 200+km/u gereden heb en daarvoor bekeurd kan worden. Zo raar hè ....
 
Broodje aap of niet .....

Heb ooit eens gehoord dat iemand toen twee bekeuringen kreeg. Een voor teveel gemeten geluid en een omdat hij willens en wetens teveel geluid veroorzaakte.

Broodje aap welke wel mogelijk is.

Er is een causaal verband tussen die twee, het ene is onlosmakelijk verbonden met het andere.

Als je bezwaar maakt dan zal het terug gebracht worden naar 1 bekeuring voor teveel geluid produceren.
 
Mijn motor heeft een soort standenschakeling, rechts op het stuur, zo'n draaiding. Als ik met 200+km/u gepakt word dan kan ik daarna dat ding wat terugdraaien en dan rij ik nog maar 80km/u :Y

Het gekke is dat men dan toch vind dat ik 200+km/u gereden heb en daarvoor bekeurd kan worden. Zo raar hè ....

Ik denk dat een agent je makkelijker matst als je met een wat te luide uitlaat rijdt en die na er op aangesproken te worden weer dichtmetselt (omdat je natuurlijk niet wist dat die veel te hard was, moet je er natuurlijk wel bij zeggen :W ). Dan dat die je laat gaan na dat je dat draaiding hebt onderschat.

Niet zo raar hé...
 
Ik denk dat een agent je makkelijker matst als je met een wat te luide uitlaat rijdt en die na er op aangesproken te worden weer dichtmetselt (omdat je natuurlijk niet wist dat die veel te hard was, moet je er natuurlijk wel bij zeggen :W ).

J, je moet dat er zeker bij zeggen natuurlijk, dan heeft dir agent ook wat om om te lachen. Waarom heb je immers dir killr in de koffer, omdat je natuurlijk dacht helemaal goed bezig te zijn toch?
 
J, je moet dat er zeker bij zeggen natuurlijk, dan heeft dir agent ook wat om om te lachen. Waarom heb je immers dir killr in de koffer, omdat je natuurlijk dacht helemaal goed bezig te zijn toch?

Die opmerking was natuurlijk ook niet helemaal serieus vandaar de emoticon. Desalniettemin denk ik dat een agent je eerder met rust laat als je het probleem direct verhelpt. Aangezien uit ervaring blijkt dat je vaak gewoon een waarschuwing krijgt en op het bureau bijvoorbeeld moet laten zien dat je het hebt geregeld. Des te mooier toch als je dat op het zelfde moment doet, ben je er gelijk van af.

Maarja uiteindelijk moet je het helemaal zelf weten.
 
Lijkt me een broodje aap. Er bestaat ook nog zoiets als onderstaand rechtsbeginsel. Indien geen broodje aap; ben je wel heel naïef als je daar niet tegen in beroep gaat.

Ne bis in idem - Wikipedia

Geen broodje aap, ik heb het aan de hand gehad in Duitsland dan wel eens waar.

Kreeg in eerste instantie een bon van globaal 150,-- en moest de motor laten staan (in de Eifel op weg naar huis).
Toen ik opperde dat ik de DB-killer bij me had en die zou monteren, werd de boete verdubbelt. Maar mocht ik na montage wel mijn weg vervolgen....
 
Laatst bewerkt:
Hier in de buurt rijden ze geregeld met wat geluid. Amerikaanse auto's en motoren een racer. Zij zijn genieters En ik GENIET er van.
De stillen zijn diegene die hier over de verkeersdrempels rossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan