Technische vragen peugeot sv 125

Frank Lucas

MF'er
8 apr 2013
52
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een sv 125 gekocht. Leuke motorscooter voor in de stad. Is van 94 en heeft minder dan 5000km gelopen. Kwam van iemand die em achterop de camper had dus weinig gebruikt.

Nu rijdt de scooter op zich goed alleen bij hoge snelheden is tie niet heel stabiel en vanaf 80km per uur wordt het een beetje eng zelfs. Het is niet het stuur dat trilt maar eerder de achterkant. Ik zelf ben nu van plan velgen met banden te laten balanceren.

Ook loopt ie met optrekken niet helemaal lekker.

Heeft iemand misschien tips met betrekking tot het niet stabiel rijden en wat ik kan doen om hem beter te laten lopen. Dus dat ie vloeiender op gang komt. Adresjes in de omgeving van rotterdam zijn ook goed. Alle tips zijn welkom.

Groet
full
 
Ik denk dat je even verder moet kijken als de wieltjes. Ik zou beginnen met het scharnier rubber waar het blokje mee in het frame hangt vervangen en de balhoofdlagers smeren en stellen.
 
Bij mijn snorscooter had de eigenaar eenzelfde verhaal.. daar was de prijs naar... Thuis gekomen eens gesleuteld.. ik hoefde niet ver te kijken... de achterwielmoer zat al jaren los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan