125 cc en levensduur

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.983
259
Rhenen
Hallo allen

Ik wil een motor kopen voor woon werkverkeer (30 minuten binnendoor )
Ik zit te kijken naar een gsx 600f of een sv 650
Maar eigenlijk spreekt een 125 cc mij ook erg aan. Vooral omdat deze goed in de schuur passen. Snelweg rijden doe ik niet en fun ritjes zal ook binnendoor zijn.

Ik kijk bijvoorbeeld naar een cbf 125 of een cbr 125.
Nu is mijn vraag. Normaliter kunnen motoren wel de ton halen. Geldt dit voor 125 (4takt) cc's ook?
Ik heb er bijvoorbeeld 1 met 35000 km op het oog maar is dit dan niet teveel?
 
Hallo allen

Ik wil een motor kopen voor woon werkverkeer (30 minuten binnendoor )
Ik zit te kijken naar een gsx 600f of een sv 650
Maar eigenlijk spreekt een 125 cc mij ook erg aan. Vooral omdat deze goed in de schuur passen. Snelweg rijden doe ik niet en fun ritjes zal ook binnendoor zijn.

Ik kijk bijvoorbeeld naar een cbf 125 of een cbr 125.
Nu is mijn vraag. Normaliter kunnen motoren wel de ton halen. Geldt dit voor 125 (4takt) cc's ook?
Ik heb er bijvoorbeeld 1 met 35000 km op het oog maar is dit dan niet teveel?
125cc rijdt bijna altijd volgas.
 
In Thailand bij een dealer diverse zien staan (optisch in nieuwstaat) met meer dan een ton (met vracht zijspan eraan) waren wel innova's en wave's
En onze bezorgscooters van 49cc heb ik er ook een paar over de ton gereden
Als je enkel vol gas rijdt, zullen ze vast slijten, maar als je niet constant max rijdt (60-85) moet hij best kunnen volhouden
 
Hallo allen

Ik wil een motor kopen voor woon werkverkeer (30 minuten binnendoor )
Ik zit te kijken naar een gsx 600f of een sv 650
Maar eigenlijk spreekt een 125 cc mij ook erg aan. Vooral omdat deze goed in de schuur passen. Snelweg rijden doe ik niet en fun ritjes zal ook binnendoor zijn.

Ik kijk bijvoorbeeld naar een cbf 125 of een cbr 125.
Nu is mijn vraag. Normaliter kunnen motoren wel de ton halen. Geldt dit voor 125 (4takt) cc's ook?
Ik heb er bijvoorbeeld 1 met 35000 km op het oog maar is dit dan niet teveel?
Ik heb een 250 CRF en die loopt 1 op 33 . Snel zat. Een cbf250 heb je ook voor ongeveer 1500 euro ofzo? .
 
ik durf het bijna niet voor te stellen maar is een motor scooter ook een optie ?

is wel ideaal voor woon werk vekeer en ook leuk voor fun ritjes.

Ik heb ook een ybR 125 gehad maar het zijn allemaal echt grote brommers.

om echt het motorgevoel te krijgen moet je toch zoals anderen ok al zeggen 250/400 gaan rijden .

125 zijn ook niet goedkoop in aanschaf omdat die veel gebruikt worden voor eventjes A1 rijden

van de andere kant ...een ktm duke 125 is ook wel weer leuk speel goed .............

pffffff moeilijk !!!!!
 
Ik zou idd de 125 om financiële redenen links laten liggen en een 150-250 halen.

De techniek kan het zat hebben hoor. Zelfs de meeste Chineesjes wel mits je ze als een echte motor rijdt en onderhoudt.

Ik heb een tijdje een Qingqy SM 200 gehad. 11kW, koste niks, gebruikte nog minder, nooit wat mee gehad.
 
Lekker binnendoor wegen. De cbr 125 is nog wel rap voor een 125 lees ik her en der.

Wil eigenlijk een simpel motorfietsje die ik snel kan pakken tussen alle kinderfietsen en stepjes haha

Mijn dochter rijdt een CBR125R (waar ze overigens vanaf wil)
Ze haalt redelijk makkelijk 110, met veel moeite (en tijd) heeft ze wel eens de 130 gehaald
 
Als het voor woon-werk is en je niet gebonden bent aan 125cc (maar er toch 1 wil) zou ik een 125cc scooter pakken, dan heb je er ook nog praktisch nut van (opbergruimte en weer/windbescherming)
En stiekem rijden ze best leuk, voor de zekerheid nog een zakje met loempias/bami aan de bagagehaak hangen voor het echte vakantiegevoel en gaan.

Kun je dr altijd nog een grotere motor naast pakken voor de weekenden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan