Arbeidsongeschiktheidsverzekering en racen?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.595
36.113
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Lekker droge kost maar goed...

Het volgende, net een huis gekocht waarbij natuurlijk de verplichte overlijdensrisicoverzekering aan de orde kwam. Met 25 euro per jaar natuurlijk verwaarloosbaar. Ook toen de vragenlijst kwam en dus oh-o... racen naar boven kwam. Toen werd het ineens bijna 2x zo duur. Nu is dat nog steeds een klein bedrag op jaarbasis.

Maarrrr, (even afgerond gezegd) 25 euro per maand voor het geval ik meer als 35% arbeidsongeschikt raak waarbij ik dan maandelijks 500 euro uitgekeerd zou krijgen is een ander verhaal want een verdubbeling daar voel je wel.

Hoe is de ervaring van andere rijders in deze situatie?
Wat is wijsheid hoe (of niet) hebben jullie dit geregeld?

Indien persoonlijk mag je natuurlijk ook altijd mailen naar het adres in mijn profiel.
 
Laatst bewerkt:
Belachelijk van die verzekeraar.
Zijn er ook cijfertjes hoeveel rijders er arbeidsongeschikt zijn na een ongeval?
 
En wat leren we hier van? Geen slapende honden wakker maken.
Vervolgens kom je op het volgende: Je wordt daadwerkelijk arbeidsongeschikt. Tegen die tijd halen ze alles uit de kast om niet te hoeven uitbetalen.

Heb dit allemaal maar van horen zeggen want ik race niet. Rijd niet eens motor want dat is veel te risicovol voor mijn verzekering O-)
 
En wat leren we hier van? Geen slapende honden wakker maken.
Vervolgens kom je op het volgende: Je wordt daadwerkelijk arbeidsongeschikt. Tegen die tijd halen ze alles uit de kast om niet te hoeven uitbetalen.

Heb dit allemaal maar van horen zeggen want ik race niet. Rijd niet eens motor want dat is veel te risicovol voor mijn verzekering O-)

Hoe dom denk jij dat die mensen zijn?
Ik wil dit op de juiste manier regelen want wat denk jij dat er gebeurt als ik op circuit crash en het niet gemeld heb?

Maar again, niet de discussie...
 
Bij aankoop van ons huis is dit niet terspraken gekomen voor de verzekeringen. Bij mijn aov voor mijn werk wel. Circuit rijden was daarbij geen probleem zolang er niet voor prijzen gereden werd of zolang ik er niet voor betaald werd om op het circuit te rijden.
 
Bij aankoop van ons huis is dit niet terspraken gekomen voor de verzekeringen. Bij mijn aov voor mijn werk wel. Circuit rijden was daarbij geen probleem zolang er niet voor prijzen gereden werd of zolang ik er niet voor betaald werd om op het circuit te rijden.

Overlijdensrisico is al geregeld, de arbeidsongeschiktheidsverzekering is ook geen moeten, maar een overweging waard.
En ik rij wedstrijden... en plastic prul beker is ook een prijs.
 
Laatst bewerkt:
.


Overlijdensrisico is al geregeld, de arbeidsongeschiktheidsverzekering is ook geen moeten, maar een overweging waard.
En ik rij wedstrijden... en plastic prul beker is ook een prijs.


Is waarschijnlijk ook bij iedere verzekering weef wat anders geregeld. Zullen vast verzekeringen zijn die risico sporten helemaal uitsluiten
 
Laatst bewerkt:
Hoe dom denk jij dat die mensen zijn?
Ik wil dit op de juiste manier regelen want wat denk jij dat er gebeurt als ik op circuit crash en het niet gemeld heb?

Maar again, niet de discussie...

Prima, i rest my case. Succes ermee.
 
Lekker droge kost maar goed...

Het volgende, net een huis gekocht waarbij natuurlijk de verplichte overlijdensrisicoverzekering aan de orde kwam. Met 25 euro per jaar natuurlijk verwaarloosbaar. Ook toen de vragenlijst kwam en dus oh-o... racen naar boven kwam. Toen werd het ineens bijna 2x zo duur. Nu is dat nog steeds een klein bedrag op jaarbasis.

Maarrrr, (even afgerond gezegd) 25 euro per maand voor het geval ik meer als 35% arbeidsongeschikt raak waarbij ik dan maandelijks 500 euro uitgekeerd zou krijgen is een ander verhaal want een verdubbeling daar voel je wel.

Hoe is de ervaring van andere rijders in deze situatie?
Wat is wijsheid hoe (of niet) hebben jullie dit geregeld?

Indien persoonlijk mag je natuurlijk ook altijd mailen naar het adres in mijn profiel.

Als je 30-31-32-33 en 34 % arbeidsongeschikt raakt dan krijg je ook niets uitgekeerd let ook goed op zulke clausules Roy.

Verder dekt ( voor zover ik gekeken heb) geen enkele polis het racen/trainen etc op een circuit ?

Speed secure heeft zoiets wel maar goed die ken je vast wel ?
 
Laatst bewerkt:
Als je 30-31-32-33 en 34 % arbeidsongeschikt raakt dan krijg je ook niets uitgekeerd let ook goed op zulke clausules Roy.

Verder dekt ( voor zover ik gekeken heb) geen enkele polis het racen/trainen etc op een circuit ?

Speed secure heeft zoiets wel maar goed die ken je vast wel ?

Ze trekken toch die grens ergens Willem, of die nu op 30 of 40% ligt.
 
@Roy: Heb je bij je werkgever ook niet ooit iets moeten ondertekenen met betrekking tot "gevaarlijke" sporten? Meestal worden dit soort sporten pas als zijnde "gevaarlijk" aangemerkt op het moment dat je er competitief en (semi) professioneel mee bezig gaat zijn. Voor zover ik weet rijd jij alleen af en toe recreatief een keer een circuitdag, toch?

Ik heb een slordige 20 jaar geleden m'n hobby (skiën: Super-G + Afdaling) ook moeten staken en mag alleen nog maar recreatief skiën (nét zo gevaarlijk of zo mogelijk nóg gevaarlijker vanwege het feit dat er mensen op de piste aanwezig zijn welke daar eigenlijk (nog) niks te zoeken hebben..... ).
 
Laatst bewerkt:
Bij een groot aantal particuliere of aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekeringen is het racerisico niet gedekt. Gewoon motorrijden of het deelnemen aan rijvaardigheidstraining op een circuit is wel toegestaan.

Ik begreep Roy dat jij in loondienst werkt. Dan is het een aanvullende WIA-verzekering. De hoofdverzekering die tot max. 75% (IVA) of 70% (WGA) v.h. laatst verdiende loon uitkeert is de uitkering die door het UWV wordt uitgekeerd. Hiervoor gelden geen restricties ten aanzien van het racen of vrije tijdsbesteding in het algemeen. Ik zou de aanvullende verzekering gewoon afsluiten voor de risico's buiten het racen om. Het gaat immers om een geringe aanvullende uitkering.

:)
 
Vraag mij af wat gevaarlijker is, elke dag op je motor gaan werken of 1 circuit/race dag per maand ;)

:+

maar Roy heeft wel een punt, en geen slapende honden wakker maken werk helaas niet bij de verzekeringen, ze doen er alles aan om zo min mogelijk uit te moeten keren!
die schuilen zich keihard achter de regels en het is altijd aan jou om die polis voorwaarden goed door te lezen.
en geloof me ze zeggen keihard hard liever 1 mensen leven dan 100.000 euro uitkeren!

Je hier goed in verdiepen en misschien als je die hebt, aan je tussen persoon vragen hoe dat zit, ken een ZZPer die wel mocht rijden maar niet in wedstrijd verband van zijn verzekering.

succes
 
momenteel zelf arbeidsongeschikt ivm motor ongeval tijdens 501, heup gebroken en arm uit de kom, kan wel vertellen dat het tot nu bij de Unive AOV geen probleem is maar nadat ik weer gezond verklaard ben worden de voorwaarden aangepast.

Voorwaarden zijn minder dan 25% arbeidsongeschikt 0% uitkering en eerste 3 mnd. eigen risico (bepaal je zelf) en Let op je betaald eerste jaar nog wel volledige jaarpremie.

Ik weet inmiddels dat wanneer je een half jaar 100% ziek thuis bent je er financieel nog niks mee opgeschoten bent.
Dan is het nog zo dat zij bepalen in welke mate jij Arb ongeschikt bent. je ligt aardig in de kreukels om 100% arb ongeschikt te zijn.

Ik wens je veel wijsheid. zonder verz. is ook wel link

Arbeidsongeschikt is wat anders als ziektewet, heup gebroken en arm uit de kom is nog geen arbeidsongeschiktheid?

@Roy: Heb je bij je werkgever ook niet ooit iets moeten ondertekenen met betrekking tot "gevaarlijke" sporten? Meestal worden dit soort sporten pas als zijnde "gevaarlijk" aangemerkt op het moment dat je er competitief en (semi) professioneel mee bezig gaat zijn. Voor zover ik weet rijd jij alleen af en toe recreatief een keer een circuitdag, toch?

Ik heb een slordige 20 jaar geleden m'n hobby (skiën: Super-G + Afdaling) ook moeten staken en mag alleen nog maar recreatief skiën (nét zo gevaarlijk of zo mogelijk nóg gevaarlijker vanwege het feit dat er mensen op de piste aanwezig zijn welke daar eigenlijk (nog) niks te zoeken hebben..... ).

Nee, dat had ik dan ook nooit gedaan.
En ik rij wel degelijk wedstrijden/sponsoren ed. Dus professioneel amateur niveau zou ik zeggen ;)
Mijn werkgever is hiervan op de hoogte en zolang ik niet elke jaar een keer thuis zit omdat ik het 1 of ander gebroken heb hoeft hij (en gaat hij) daar niet over klagen. Weet wel zeker dat er meer voetballers in de ziektewet komen als motorcoureurs.
Precies wat je zelf zegt, het word gevaarlijk door anderen. Je kan met een motor ook beter met 200 op het circuit afstappen als op de openbare weg met 80.

Bij een groot aantal particuliere of aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekeringen is het racerisico niet gedekt. Gewoon motorrijden of het deelnemen aan rijvaardigheidstraining op een circuit is wel toegestaan.

Ik begreep Roy dat jij in loondienst werkt. Dan is het een aanvullende WIA-verzekering. De hoofdverzekering die tot max. 75% (IVA) of 70% (WGA) v.h. laatst verdiende loon uitkeert is de uitkering die door het UWV wordt uitgekeerd. Hiervoor gelden geen restricties ten aanzien van het racen of vrije tijdsbesteding in het algemeen. Ik zou de aanvullende verzekering gewoon afsluiten voor de risico's buiten het racen om. Het gaat immers om een geringe aanvullende uitkering.

:)

Voor de duidelijkheid, ik vind het ook begrijpelijk ook dat zij dit niet dekken.

Klopt, loonslaaf.

Het hele WIA verhaal zit ik nog niet helemaal in, maar via mijn werkgever draag ik idd wel een bijdrage voor WIA/WGA af. Je zegt dus eigenlijk dit vergoten (hogere uitkering) en hoogstens dan via bijvoorbeeld Speed Secure die extra zekerheid voor het circuitrijden afsluiten?

Vraag mij af wat gevaarlijker is, elke dag op je motor gaan werken of 1 circuit/race dag per maand ;)

Precies wat Wimmel idd zegt. Maar dat is het zwart-wit denken van een verzekeraar...

:+

maar Roy heeft wel een punt, en geen slapende honden wakker maken werk helaas niet bij de verzekeringen, ze doen er alles aan om zo min mogelijk uit te moeten keren!
die schuilen zich keihard achter de regels en het is altijd aan jou om die polis voorwaarden goed door te lezen.
en geloof me ze zeggen keihard hard liever 1 mensen leven dan 100.000 euro uitkeren!

Je hier goed in verdiepen en misschien als je die hebt, aan je tussen persoon vragen hoe dat zit, ken een ZZPer die wel mocht rijden maar niet in wedstrijd verband van zijn verzekering.

succes

Dat idd, die mensen doen dat voor hun werk en hebben er gewoon baat bij NIET uit te keren. En voor mij is het ontzettend makkelijk te vinden dat ik circuit rij en of ik daar gecrasht ben of niet.
 
:+

maar Roy heeft wel een punt, en geen slapende honden wakker maken werk helaas niet bij de verzekeringen, ze doen er alles aan om zo min mogelijk uit te moeten keren!
die schuilen zich keihard achter de regels en het is altijd aan jou om die polis voorwaarden goed door te lezen.
en geloof me ze zeggen keihard hard liever 1 mensen leven dan 100.000 euro uitkeren!

Je hier goed in verdiepen en misschien als je die hebt, aan je tussen persoon vragen hoe dat zit, ken een ZZPer die wel mocht rijden maar niet in wedstrijd verband van zijn verzekering.

succes


Roy heeft zeker een punt :t :Y Liep er zelf ook tegenaan nu ik steeds meer op de buitenlandse circuit aan het toeren ben. :]

Bel ik mijn verzekeraar op dan ben ik verzekert , lees ik in de polisvoorwaarden dan weer niet :?

Sluit nu maar een extra polis af via speed secure weet het anders ook niet meer B|
 
Lekker droge kost maar goed...

Het volgende, net een huis gekocht waarbij natuurlijk de verplichte overlijdensrisicoverzekering aan de orde kwam. Met 25 euro per jaar natuurlijk verwaarloosbaar. Ook toen de vragenlijst kwam en dus oh-o... racen naar boven kwam. Toen werd het ineens bijna 2x zo duur. Nu is dat nog steeds een klein bedrag op jaarbasis.

Maarrrr, (even afgerond gezegd) 25 euro per maand voor het geval ik meer als 35% arbeidsongeschikt raak waarbij ik dan maandelijks 500 euro uitgekeerd zou krijgen is een ander verhaal want een verdubbeling daar voel je wel.

Hoe is de ervaring van andere rijders in deze situatie?
Wat is wijsheid hoe (of niet) hebben jullie dit geregeld?

Indien persoonlijk mag je natuurlijk ook altijd mailen naar het adres in mijn profiel.

Ik had dezelfde ervaring. Eerlijk ingevuld dat ik motorsport beoefende. Premie ging gelijk omhoog. Maar als je even gaat shoppen bij veel andere verzekeraars kom je erachter dat hier heel verschillend mee wordt omgegaan.
Uiteindelijk bij Delta Lloyd uitgekomen voor 25,39 per maand.
 
Lekker droge kost maar goed...

Het volgende, net een huis gekocht waarbij natuurlijk de verplichte overlijdensrisicoverzekering aan de orde kwam. Met 25 euro per jaar natuurlijk verwaarloosbaar. Ook toen de vragenlijst kwam en dus oh-o... racen naar boven kwam. Toen werd het ineens bijna 2x zo duur. Nu is dat nog steeds een klein bedrag op jaarbasis.

Maarrrr, (even afgerond gezegd) 25 euro per maand voor het geval ik meer als 35% arbeidsongeschikt raak waarbij ik dan maandelijks 500 euro uitgekeerd zou krijgen is een ander verhaal want een verdubbeling daar voel je wel.

Hoe is de ervaring van andere rijders in deze situatie?
Wat is wijsheid hoe (of niet) hebben jullie dit geregeld?

Indien persoonlijk mag je natuurlijk ook altijd mailen naar het adres in mijn profiel.

probeer taf eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan