Ervaring Race Box Mini - laptimer/ datalogger

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
Dit jaar heb ik diverse dagen gereden met de Racebox mini laptimer - datalogger.
De logger werkt op 25khz waardoor je zelfs je rijlijnen kunt terug kijken op de app.
Je moet wel een recente telefoon met bluetooth op je motor bevestigen voor connectie en opslaan van de data.

Voordeel is dat de app en data eenvoudig werkt en je gemakkelijk ter plekke data kunt uitlezen en vergelijken.
Ook is het grote scherm van mijn telefoon handig met informatie tijdens het rijden met predective lap time. Daarbij wordt het scherm groen of rood indien je boven of onder je beste ronde tijd zit.

Nadeel is de connectie via bluetooth - opstarten vanuit de pitbox is erg lastig en is bij mij enkele malen gecrasht waardoor de GPS unit blokkeerd. Hierbij kun je de GPS unit niet resetten waardoor ik moest wachten tot de batterij leeg was. Dit duurde uiteindelijk 8 dagen!
De helpdesk reageert redelijk snel, enkel zochten ze bij mij voornamelijk naar problemen door de telefoon (terwijl het probleem hetzelfde was als op mijn tablet). Ik denk dat het aan de software ligt en zij geven de telefoon de schuld (Samsung A40 Android 11).
 
Er is nu ook een standalone versie, Racebox Mini S, die geen bluetooth nodig heeft.
Je kunt de data inderdaad importeren in RaceChrono en de Racebox levert hele hoge kwaliteit data dankzij goed sensoren: 25 Hz GPS en gyroscoop voor hellingshoek.

Zelf geen ervaring en op het moment geen interesse, omdat ik op mijn niveau nog zelf prima kan bepalen waar ik het laat liggen.
 
Er is nu ook een standalone versie, Racebox Mini S, die geen bluetooth nodig heeft.
Je kunt de data inderdaad importeren in RaceChrono en de Racebox levert hele hoge kwaliteit data dankzij goed sensoren: 25 Hz GPS en gyroscoop voor hellingshoek.

Zelf geen ervaring en op het moment geen interesse, omdat ik op mijn niveau nog zelf prima kan bepalen waar ik het laat liggen.
Klopt maar dan heb je geen laptimer onder het rijden
 
De pz racing gps receiver is 50Hz maar als ik de rondes bekijk op de app of via de laptop dan zit er toch een behoorlijke miswijzing in de getoonde rijlijn en dus niet bruikbaar .
Dat zou theoretisch beter moeten zijn dan de racebox met 25hz maar is dat kennelijk niet …
 
Klopt maar dan heb je geen laptimer onder het rijden
Ik heb de kleuren in een andere laptimer, maar wil mij liever op de baan concentreren. :?
(Ik rij dan geen wedstrijden of kwalificatie)
Een fractie van een seconde op het scherm, al is het een kleur, dat leidt toch af?
Experts vertellen wel vaker hoe lang we eigenlijk afgeleid zijn met multitasken.
Is na de sessie evalueren niet beter. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan