Kleine mods (zoals achterremreservoir)

Caracalla

MF'er
1 dec 2016
147
0
Ruddervoorde (BE)
Beste forummers

Welke kleine mods maken toch wel wat verschil op een circuitmotor?
Velen hebben ook niet echt nut, denk ik dan.
Zoals dit: TKRP | achterrem reservoir set | Tenkateracingproducts.com - Tenkateracingproducts.com

Hier zie ik bvb niet het voordeel van in?

Van een 520-kettingset natuurlijk wel. Of een stompgrip op de tank.

- Iemand nog suggesties?
- Iemand die kan uitleggen wat het voordeel is van het achterste rempotje te verwijderen?
 
paar simpele dingen:

Stalen remleidingen
goede remblokken
remvloeistof met hoger kookpunt

iets minder belangrijk:
lithium ion accu
 
Die pens, die onder je borst hangt. De goedkoopste manier om betere spes te krijgen is gewoon iedere week 3x een rondje holle :P

Ik weet zeker dat ik het makkelijker heb met 85 kilo dan met mijn huidige 105 kilo, exclusief pak en helm. En ook de bandjes en vering zullen een rustiger leven leiden ;)


In de serieuze modus merk ik vooral dat remblokken een fijne upgrade is. Ook banden waar je een lekker gevoel bij hebt zijn pro's!
Daarnaast natuurlijk de dure units als Ohlins voor en achter, dat zul je ongetwijfeld merken! Ook je onafgeveerd gewicht, lichte wielen, blokken en schijven. Het schijnt dat je handeling er flink op vooruit gaat, en je portemonnee erop achteruit ...
 
Als je echt voor rondetijden gaat is snelgas in mijn ogen de meest goedkope ingreep om seconden van je rondetijd af te snoepen. En ja, ook als je denkt dat je vol-gas rijdt waar mogelijk. Je gaat er écht sneller door rijden, ongemerkt!
 
Snelgas is nog een leuke tip idd.

Vandaag ook weer wat gemod.
Een laptimer met gps vind ik te duur. Een baken is ook zo omslachtig... en eigenlijk wil ik maar een ruwe indicatie van hoe ik bezig ben...

Dus een zelfbouw laptimer met drukknop gemaakt :D

16602968_754742904691261_1232980160052894798_n.jpg
 
Het is dan wel niet een "kleine" mod, maar een verstelbare rem-/schakelset vind ik toch wel een mod die wel verschil maakt. Je kan de positie meer stellen zodat het comfortabeler is (dus meer rust in de kop), maar bijvoorbeeld ook hoger, waardoor je weer schuiner kan :]
 
Snelgas is nog een leuke tip idd.

Vandaag ook weer wat gemod.
Een laptimer met gps vind ik te duur. Een baken is ook zo omslachtig... en eigenlijk wil ik maar een ruwe indicatie van hoe ik bezig ben...

Dus een zelfbouw laptimer met drukknop gemaakt :D

[afbeelding]

Ik heb de laptimer/datalogger aim mytach

Werkt dmv gps punt op startfinish (of waar je hem instelt). Je kan je rondetijden terug zien en evt ook gps datalog via de pc. Dus rempunten en accelratiemoment hoeveel enz.

Niet echt duur. Maar een knopje in drukken wil je niet op start/finish

aim_mytach_gps_watch_houder_kroonplaat.jpg
 
Ziet er ook wel nog een handig ding uit.

Nu, toegegeven. Aan mijn "laptimer" ben ik 12 euro kwijt, en het ging me hem ook wel over het prutswerk :)
 
Racechrono op je android of pirelli superbiker op je Iphone. Werkt veel bete en is gratis.

En een servicebeurt voor je vering is goud waard. Al die OEM shock zijn na een jaar of 10 leeggelopen qua stikstofdruk.
 
Daarnaast natuurlijk de dure units als Ohlins voor en achter, dat zul je ongetwijfeld merken!
De ene wel, de andere niet.
Ik weet niet of de rondetijden een dergelijke upgrade al rechtvaardigen? :)
Snelgas is nog een leuke tip idd.

Vandaag ook weer wat gemod.
Een laptimer met gps vind ik te duur. Een baken is ook zo omslachtig... en eigenlijk wil ik maar een ruwe indicatie van hoe ik bezig ben...

Dus een zelfbouw laptimer met drukknop gemaakt :D

[afbeelding]
Dit vind ik wat gevaarlijk, je moet je met rijden bezig houden.
Niet met het op een knop drukken over start/finish. :P

Bij enkele motoren zit er trouwens een eenvoudige laptimer met een knop op het stuur.
Dat is al beter. :) (ZX-10R)
 
Laatst bewerkt:
De ene wel, de andere niet.
Ik weet niet of de rondetijden een dergelijke upgrade al rechtvaardigen? :)

Ene meneer Hoegee en meneer Schouten vertelde mij dat je boven de 1.55 op assen prima kan rijden met standaard vering die goed onderhouden en basis afgesteld is. Ik hebme hier aan gehouden en nooit problemen ondervonden. Of je echt verschil gaat merken weet ik niet want heb het nooit geprobeerd. Maar als het tussen je oren werkt is het de moeite waard. Zolang je je comfortabel voelt en geen rare bandenslijtage hebt (die vaak met de juiste spanning al te verhelpen is) zou ik geen verenupgrade doen. Gewoon goed laten afstellen door iemand met verstand en verder vanaf blijven.


Voorbeeld hiervan is de talentcup600 kijk eens naar dat regelement, standaard veren en rosso corsa banden. Toch reed Wayne Tessels met de R6 tijden in de 1.47 meen ik.
 
Laatst bewerkt:
De ene wel, de andere niet.
Ik weet niet of de rondetijden een dergelijke upgrade al rechtvaardigen? :)
:^
Voor ons stervelingen zal de vering goed onder handen laten nemen (als in: andere/betere veren, valves voor aftermarket varianten, andere shims, goede afstelling etc...) al voldoende zijn. Dit kunnen wij stervelingen nog goed merken dat hier verschil in zit :P
 
Bij enkele motoren zit er trouwens een eenvoudige laptimer met een knop op het stuur.
Dat is al beter. :) (ZX-10R)

Zoiets wou ik ook bereiken.
Ondertussen nog wat aan het prutsen geweest, en hij hangt nu mooi vast aan de linkerclipon, net naast de handgreep.

Ik zie wel hoe het werkt, maar die Mytach hou ik wel in het achterhoofd. Zo'n starlane-toestanden vind ik er toch wel over qua prijs.

Had trouwens ook al zitten kijken naar zo'n Lithium-accu, maar met m'n Optimate 4+ kan ik die blijkbaar niet laden.

Nu, m'n eigen motor is nu wel al vrij compleet denk ik, maar sommige kleine zaken kunnen soms wel een wereld van verschil maken.
 
Had trouwens ook al zitten kijken naar zo'n Lithium-accu, maar met m'n Optimate 4+ kan ik die blijkbaar niet laden.
Die worden volgeladen geleverd en lopen in drie, vier maanden amper in capaciteit af.
Dus je hoeft niet perse een lader te hebben. (Of de ouderwetse lader van een familielid overnemen, die laden altijd op vol vermogen) :)
 
Laatst bewerkt:
Zoiets wou ik ook bereiken.
Ondertussen nog wat aan het prutsen geweest, en hij hangt nu mooi vast aan de linkerclipon, net naast de handgreep.

Ik zie wel hoe het werkt, maar die Mytach hou ik wel in het achterhoofd. Zo'n starlane-toestanden vind ik er toch wel over qua prijs.

Had trouwens ook al zitten kijken naar zo'n Lithium-accu, maar met m'n Optimate 4+ kan ik die blijkbaar niet laden.

Nu, m'n eigen motor is nu wel al vrij compleet denk ik, maar sommige kleine zaken kunnen soms wel een wereld van verschil maken.


Gewoon een AIM Mychron pakken, koop je al voor een 60-70 euro.
 
Snelgas is nog een leuke tip idd.

Vandaag ook weer wat gemod.
Een laptimer met gps vind ik te duur. Een baken is ook zo omslachtig... en eigenlijk wil ik maar een ruwe indicatie van hoe ik bezig ben...

Dus een zelfbouw laptimer met drukknop gemaakt :D

[afbeelding]


Hang er een oude mobile telefoon voor in de plek en installeer er b.v. racechrono op.
Veel betrouwbaarder ;)

of bekijk dit topic eens iPhone als GPS laptimer!

of deze Howto: Goedkope GPS laptimer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan