Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Tuono V4 heeft vorige week z'n onderhoud gehad bij Roke Mijdrecht. Met de kilometerstand op 10.000 moesten er al 6 kleppen gesteld worden (allemaal van de achterste cilinders). Niet heel ernstig maar het bevestigd wel de verhalen hier dat de kleppen vanuit de fabriek niet altijd goed gesteld zijn of snel verlopen. Thnx hornet46 voor de tips :-)

Graag gedaan, nu kun je gewoon probleemloos rond knallen nu je weet dat ze goed gesteld staan.
 
Zit geen alarm op en tankontluchting is uitgebreid gecheckt. Kabelboom nog niet echt goed bekeken dus dat is nog optie. Bedankt weer.

Omval sensor? switch voor zijstandaard? Ook de kill switch?

Maar moet toegeven dit zijn de lastigste gevallen.
Hou ons op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
na lang twijfelen vorig jaar toch maar mijn geliefde V4 verkocht en een CBR1000RR voor het circuit erbij gekocht.
toch ging het op de weg rijden toch kriebelen en ik misten het ook wel een beetje.
dus moest er weer toch een motor voor de weg terug komen.
alleen wat? ik wilde iets goedkoop er langs hebben, Hornet 900, Z1000, street triple, ja allemaal mooie fietsen maar heb toch een aprilia hart en een tuono moest er weer voor terug komen en toch stiekem van de eerste generatie want die had ik nog niet gehad( 2008 en 2011 V4 wel)
na lang zoeken toch een mooie tegen gekomen die qua uiterlijk in nieuwstaat was alleen motorisch de nodige aandacht nodig had, ook had deze een full akrapovic systeem, en een oer met dubbele uitlaten is toch wel :9~

de motor is in basis een RSV mille uit 2001.
heb best veel moeten vervangen aanpassen zodat die naar me zin was, aan het uiterlijk heb ik alleen de lange onderspoiler voorzien van de racing sticker.
voor de rest had de vorige eigenaar hem al zo gemaakt.

rijden is wel ff wat anders dan de V4, alleen deze voelt wel lekker sterk onderin aan, aan wheelies geen gebrek 8-) moet nog wel ff het vertrouwen erin krijgen, maar dat komt vanzelf en ook ff de vering laten reviseren en dan is hij mooi zo.
ik heb er ook nog de complete 57mm gaskleppenhuis kit erbij zitten. alleen ben er nog helemaal uit of ik deze ga monteren.

plaatje.
full
 
Die bellypan :9~

Wat heb ik daar naar gezocht...
Uiteindelijk zelf maar gaan knutselen maar nooit afgekomen in mijn Tuono bezit.

Mocht er iemand dus nog een leuk, bijna voltooid bellypan project zoeken (gratisch) voor een oer, pb maar.
 
na lang twijfelen vorig jaar toch maar mijn geliefde V4 verkocht en een CBR1000RR voor het circuit erbij gekocht.
toch ging het op de weg rijden toch kriebelen en ik misten het ook wel een beetje.
dus moest er weer toch een motor voor de weg terug komen.
alleen wat? ik wilde iets goedkoop er langs hebben, Hornet 900, Z1000, street triple, ja allemaal mooie fietsen maar heb toch een aprilia hart en een tuono moest er weer voor terug komen en toch stiekem van de eerste generatie want die had ik nog niet gehad( 2008 en 2011 V4 wel)
na lang zoeken toch een mooie tegen gekomen die qua uiterlijk in nieuwstaat was alleen motorisch de nodige aandacht nodig had, ook had deze een full akrapovic systeem, en een oer met dubbele uitlaten is toch wel :9~

de motor is in basis een RSV mille uit 2001.
heb best veel moeten vervangen aanpassen zodat die naar me zin was, aan het uiterlijk heb ik alleen de lange onderspoiler voorzien van de racing sticker.
voor de rest had de vorige eigenaar hem al zo gemaakt.

rijden is wel ff wat anders dan de V4, alleen deze voelt wel lekker sterk onderin aan, aan wheelies geen gebrek 8-) moet nog wel ff het vertrouwen erin krijgen, maar dat komt vanzelf en ook ff de vering laten reviseren en dan is hij mooi zo.
ik heb er ook nog de complete 57mm gaskleppenhuis kit erbij zitten. alleen ben er nog helemaal uit of ik deze ga monteren.

plaatje.
[afbeelding]

Mooi hoor!
 
de lange bellypan is van MSS en is niet van carbon! ik heb deze wel gezien op FB van carbon maar die gast vraagt er 600euro voor!

@kuupertje: nee ik heb hem overgenomen van een liefhebber die mijn benaderde.

ik heb trouwens wel de korte carbonnen onderkuip te koop. die van een factory/racing.
voor de geintreseerde stuur maar een PM
ook een stuur plus kroonplaat heb ik te koop.
 
de lange bellypan is van MSS en is niet van carbon! ik heb deze wel gezien op FB van carbon maar die gast vraagt er 600euro voor!

@kuupertje: nee ik heb hem overgenomen van een liefhebber die mijn benaderde.

ik heb trouwens wel de korte carbonnen onderkuip te koop. die van een factory/racing.
voor de geintreseerde stuur maar een PM
ook een stuur plus kroonplaat heb ik te koop.

Ik verkocht die onderkuipen voor MSS in Nederland en ook heel veel aan leden van het AF1 forum.

Markus van MSS is inmiddels gestopt met het maken van de onderdelen maar heeft nog voorraad en maakt sporadisch nog wat. Voor zover ik heb begrepen heeft hij de mallen doorverkocht.
 
hoe was je proefrit op de 1100?
Heb geen proefrit gedaan op de 1100. Maar heb besloten om de 2014 te houden. De superduke was niet mijn ding en ik moet waarschijnlijk flink bijbetalen als ik hem inruil op een 1100. Kreeg geen verkoper te pakken om te zien wat er mogelijk was maar ga ervan uit dat er minimaal 8k bij moet en dat vind ik het niet waard.

rijden is wel ff wat anders dan de V4, alleen deze voelt wel lekker sterk onderin aan, aan wheelies geen gebrek 8-)
Volgens mij had die v4 van jou daar ook al last van, klinkt als een terugkomend probleem met 1 constante factor :). Je ging een seizoen ZAC rijden toch?
 
Wat was je kwijt als ik vragen mag?
Die van mij moet ook weg voor een grote beurt.

Net geen 1000,- met een nieuwe voorband (totaal iets meer dan 200,- incl. BTW), dus zeg maar een kleine 800,- euro voor de beurt incl. 6 kleppen stellen (alleen achter). Als er niet gesteld hoeft te worden ben je natuurlijk minder kwijt, moet er voor ook gesteld worden ben je meer kwijt. Verder nieuwe olie + oliefilter, gasklephuis reinigen, alles smeren, een nieuw luchtfilter, aan de computer hangen, een onderkuip beugeltje vervangen en een nokkenasketting gespannen. 450,- van dit bedrag is arbeidsloon en er zit ook 80,- haal en breng kosten bij in.

Lang verhaal kort; ik denk dat je gemiddeld 700,- kwijt bent voor een grote beurt. Als je meer details wilt mag je me wel een privé bericht sturen.
 
Sinds gisten eigenaar geworden van deze mooie fiets.
Oorspronkelijk wild ik eigenlijk een nuda 900, maar door schaarste in de 2e hands markt toch is verde gaan kijken.
Mijn broertje had sinds kort ook een Tuono uit 2006 en na een kort stukje rijden eigenlijk gewoon verkocht.
Vorstelijke zithouding en een vermogen waar je u tegen zegt. Heerlijk.!!

Hier een foto.
full


een kleine vraagje, hoewel ik al veel info heb blijft het een persoonlijke beslissing.
Bandjes, achter is bijna op. Wat is verstandig, ik ben geen rossie, maar de fiets daagt wel uit om lekker te gaan.
Ik zoek dus naar een band waarmee je lekker sportief in mee kan gaan, maar hoeft geen circuit te doen.
Las wat verschillende combinaties als Pilot Road 4 achter in 190/55 en Pilot power voor en Diablo Rosso II (III). Daarbij de 190/55 inplaats van de 50 waardoor die nog iets wendbaarder is kijkende dat de 50 type wat achterhaald zou zijn.

Wat is verstandig voor deze fiets :-). alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisten eigenaar geworden van deze mooie fiets.
Oorspronkelijk wild ik eigenlijk een nuda 900, maar door schaarste in de 2e hands markt toch is verde gaan kijken.
Mijn broertje had sinds kort ook een Tuono uit 2006 en na een kort stukje rijden eigenlijk gewoon verkocht.
Vorstelijke zithouding en een vermogen waar je u tegen zegt. Heerlijk.!!

Hier een foto.
[afbeelding]

een kleine vraagje, hoewel ik al veel info heb blijft het een persoonlijke beslissing.
Bandjes, achter is bijna op. Wat is verstandig, ik ben geen rossie, maar de fiets daagt wel uit om lekker te gaan.
Ik zoek dus naar een band waarmee je lekker sportief in mee kan gaan, maar hoeft geen circuit te doen.
Las wat verschillende combinaties als Pilot Road 4 achter in 190/55 en Pilot power voor en Diablo Rosso II (III). Daarbij de 190/55 inplaats van de 50 waardoor die nog iets wendbaarder is kijkende dat de 50 type wat achterhaald zou zijn.

Wat is verstandig voor deze fiets :-). alvast bedankt.

Mooi ding , veel plezier ermee.
Ik had er conti sport en later road attack evo onder. De road achterband heeft een paar mm dikker profiel. gaat langer mee. Ik was er goed tevreden over. uit de test en reviews is gebleken dat de nat weer eigenschappen van de sport minder waren dan bv de michelin. Deze eigenschappen zijn verbeterd in de road attack.

Momenteel heb ik metzeler racetec. op mijn triumph speed triple. goede band , maar slijt snel. De vervanger wordt de sporttec M7. Prima band de metzeler.
 
Vakantie geboekt naar Luxemburg! Even een paar dagen sturen daar! Ook voor het eerst een navigatie (garmin zumo) gehuurd bij waypoint. Heeft iemand hier een mooie route door Luxemburg of een stuk langs de moezel? Die ik eventueel zo in de navigatie kan zetten?
 
Ik ben niet zo tevreden met mijn jiffy. In het verleden werden die wel vervangen door een exemplaar van een gsx-r maar welke type en bouwjaar was dat ook al weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan