KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom in pittoresk Amsterdam, met zijn schattige bruggetjes, fotogenieke grachtjes, de gezellige rosse buurt en het dievengilde dat het op KTM voorzien heeft, heerlijk toeven hier!
Weer de uitlaat van de 990 afgejat... Kan wel janken.
Werk me helemaal de ziekte en het enige dat ik wil is af en toe goed op vakantie en motorrijden, dat laatste is hier echt haast onmogelijk. Kan wel een gewapende bewaker gaan inhuren. BAH
Klote.
Jij hebt het equivalent van een kluis nodig. Zware deur, 3 sloten.
Sterkte.
 
ik ga zo kijken naar een huis met een garage + oprit.
Zet ik het koekblik tegen de garagedeur aan, dan kan alleen een prof er nog bij, nu ben ik de pineut door jonge gelegenheids-losers
 
Jemig Zen je treft het ook niet zeg ;(

De 1290 SA met topkoffer op industrieterrein Moerdijk, toevallig van iemand van hier?
 
ik ga zo kijken naar een huis met een garage + oprit.
Zet ik het koekblik tegen de garagedeur aan, dan kan alleen een prof er nog bij, nu ben ik de pineut door jonge gelegenheids-losers

Zelfs dan kom je van binnenuit de poort nog stevig van extra verankeringen te voorzien, spreek helaas uit ervaring. Heeft mijn SMR drie jaar geleden ook gered. Kies daarom voor een huis met een inpandige garage...
 
Kies daarom voor een huis met een inpandige garage...

Ook dat geeft helaas geen garantie..... Maar het wordt ze idd niet makkelijk gemaakt en de gelegenheids dief zal waarschijnlijk minder snel toeslaan.

Een vriend van me heeft in een apartementencomplex gewoond met daarom onder een afgesloten garage (Amsterdam, Anna Blamansingel). Normaliter alleen toegankelijk voor bewoners... Hij had z'n motor met 3 sloten vast zitten. 1 schijfremslot, 1 ketting aan het voorwiel en 1 ketting aan het achterwiel (allen ART4). Deze laatste zat ook vast aan een anker in de garage. Toch op de één of andere manier, zonder dat iemand het gezien heeft (dan wel gemeld), is z'n motor ontvreemd.
 
Ook dat geeft helaas geen garantie..... Maar het wordt ze idd niet makkelijk gemaakt en de gelegenheids dief zal waarschijnlijk minder snel toeslaan.

Een vriend van me heeft in een apartementencomplex gewoond met daarom onder een afgesloten garage (Amsterdam, Anna Blamansingel). Normaliter alleen toegankelijk voor bewoners... Hij had z'n motor met 3 sloten vast zitten. 1 schijfremslot, 1 ketting aan het voorwiel en 1 ketting aan het achterwiel (allen ART4). Deze laatste zat ook vast aan een anker in de garage. Toch op de één of andere manier, zonder dat iemand het gezien heeft (dan wel gemeld), is z'n motor ontvreemd.

Nou ja, bij Amsterdam krijg ik toch al een vieze smaak in de mond, links georiënteerde zooi aldaar...met alle problemen van wegkijken voor de problematiek inbegrepen...
 
Nu het hier toch over diefstal gaat, heb ik nog een vraag m.b.t. verzekering.
Ik heb de motor staan met een ART4 slot, zoals de verzekering eist.

Maar, dit slot heb ik bij mijn vorige motor meegekregen, zonder bon, dacht wel 2 sleutels, mogelijk 1 die ik nu gebruik (die andere ligt, ergens).

Ik ben bang (zoals in de polis is gemeld) dat ik een nieuw slot moet kopen op aanspraak te kunnen doen bij diefstal? Bon van aankoop en 2 sleutels is benodigd...

Zo ja; aanraders?
Degelijk model, beetje handzaam zodat het mee kan met tripjes e.d..
Hoe doen jullie dit / welk slot gebruiken jullie? ;)
 
Nu het hier toch over diefstal gaat, heb ik nog een vraag m.b.t. verzekering.
Ik heb de motor staan met een ART4 slot, zoals de verzekering eist.

Maar, dit slot heb ik bij mijn vorige motor meegekregen, zonder bon, dacht wel 2 sleutels, mogelijk 1 die ik nu gebruik (die andere ligt, ergens).

Ik ben bang (zoals in de polis is gemeld) dat ik een nieuw slot moet kopen op aanspraak te kunnen doen bij diefstal? Bon van aankoop en 2 sleutels is benodigd...

Zo ja; aanraders?
Degelijk model, beetje handzaam zodat het mee kan met tripjes e.d..
Hoe doen jullie dit / welk slot gebruiken jullie? ;)
Ik heb een aantal van deze: goedkoop en art 4, dus voldoende voor de verzekering (2 stuks per motor). Ze tillen hem nog steeds makkelijk een busje in natuurlijk (maar ik heb 3 jaar aanschafwaarde verzekerd, en de motoren staan hier thuis altijd binnen).

Schijfremslot Pro-Tect ART4 Hoge kwaliteit schijfremslot van het bekende merk Pro-Tect met ART4 goedkeuring voor scooter en motor verzekering. Mooi klein compact model schijfremslot welke gemakkelijk in gebruik is en geleverd wordt met reminder kabel en handig opberg tasje.

Eigenschappen:

- ART4 goedkeuring op ART sloten lijst nummer: MBT 4034
- Goedgekeurd voor scooter en motor verzekering
- Maximale remschijfdikte: 11.5 mm
- Palslotdikte: 14.5 mm
- Geleverd met reminder kabel en handig opbergtasje
- Gewicht 770 gram

€ 29,95 *

Schijfremslot Pro-Tect ART4
 
Nu het hier toch over diefstal gaat, heb ik nog een vraag m.b.t. verzekering.
Ik heb de motor staan met een ART4 slot, zoals de verzekering eist.

Maar, dit slot heb ik bij mijn vorige motor meegekregen, zonder bon, dacht wel 2 sleutels, mogelijk 1 die ik nu gebruik (die andere ligt, ergens).

Ik ben bang (zoals in de polis is gemeld) dat ik een nieuw slot moet kopen op aanspraak te kunnen doen bij diefstal? Bon van aankoop en 2 sleutels is benodigd...

Zo ja; aanraders?
Degelijk model, beetje handzaam zodat het mee kan met tripjes e.d..
Hoe doen jullie dit / welk slot gebruiken jullie? ;)

ART 4 Slot kopen? Verzending = gratis + korting tot 50%!

hoeft niet duur te zijn, een ART4 schijfremslot is er al voor 30-40 euro. Kijk wel goed na wat je verzekering vereist, want elke verzekering heeft z'n eigen voorwaarden zoals snachts binnen of verankerd afgesloten etc.. En, hang je er een slot op puur voor de verzekering, of is de motor je erg dierbaar, afhankelijk daarvan kun je dus gaan voor een goedkoop klein simpel schijfremslot of voor meerdere sloten incl evt ketting etc.
Ik doe altijd maar wat de verzekering vereist. Hebben de dieven t op je motor gemunt, dan maakt het in mijn beleving niet uit hoe hij afgesloten is, ze nemen 'm toch wel mee. Verhalen genoeg hier van motoren met meerdere kettingsloten en verankering aan de muur/grond etc en nog nemen ze 'm mee zonder dat iemand iets gezien heeft.

Zorg dat je de factuur van het slot bewaard, incl de 3 sleutels, incl een schermprintje van de ART4 goedkeuring op Stichting ART – Blijf dieven een stap voor ten tijde van dat je het slot kocht, dan heb je m.i. verzekeringstechnisch alles afgevangen. Hopen dat je er nooit op terug hoeft te vallen..
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, bij Amsterdam krijg ik toch al een vieze smaak in de mond, links georiënteerde zooi aldaar...met alle problemen van wegkijken voor de problematiek inbegrepen...

er zijn gewoon helemaal geen problemen in amsterdam O-)
 
er zijn gewoon helemaal geen problemen in amsterdam O-)
Toen ik nog in 020 woonde (Staatsliedenbuurt) kreeg ik een keer een mooi gereviseerd sportfietsje van mijn schoonouders kado. Had alleen een oud barrel, dus dat kwam me best goed uit. Hij moest wel voor de deur staan, maar ik had hem goed op slot, ergens aan vastgezet. Volgende ochtend waren beide wielen er al uitgejat. |( :/
Dergelijke akkefietjes heb ik hier in Groningen toch een stuk minder. :Y
 
Beste KTMers,

Ik heb sinds enige tijd mn oog laten vallen op een KTM 990 SMT. Nu rijd ik zelf nog op een Ducati Sport Classic, maar ben toe aan een sportieve fun/toer motor.

Nu ben ik er inmiddels achter dat de 990 SMT sinds 2012/2013 niet meer geproduceerd worden. Ik heb aardig wat draadjes doorgelezen maar resten mij toch nog een paar kleine vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daar over kan informeren.

Zijn er vanaf het moment van introductie nog updates/facelifts geweest en zoja, wat zijn ze de verschillen tussen de verschillende uitvoeringen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Ivo
 
Beste KTMers,

Ik heb sinds enige tijd mn oog laten vallen op een KTM 990 SMT. Nu rijd ik zelf nog op een Ducati Sport Classic, maar ben toe aan een sportieve fun/toer motor.

Nu ben ik er inmiddels achter dat de 990 SMT sinds 2012/2013 niet meer geproduceerd worden. Ik heb aardig wat draadjes doorgelezen maar resten mij toch nog een paar kleine vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daar over kan informeren.

Zijn er vanaf het moment van introductie nog updates/facelifts geweest en zoja, wat zijn ze de verschillen tussen de verschillende uitvoeringen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Ivo

Zeker vanaf '11 is er ABS bij gekomen.
Daarbij is ook een 12v aansluiting er bij gekomen.
En een set nieuwe kleuren. :9~
 
ik ga zo kijken naar een huis met een garage + oprit.
Zet ik het koekblik tegen de garagedeur aan, dan kan alleen een prof er nog bij, nu ben ik de pineut door jonge gelegenheids-losers
Wat helpt is deuren zo zwaar beveiligen dat ze niet in de buurt komen. Driepuntsluitingen in de deur, anti-inbraakstrip op de deur, 4-sterren cilindersloten, staal in de deur, houten balk achter de garagedeur met zwaar hangslot, rooster voor het daklicht, stalen balken voor het raam, etc etc.
Succes.
 
Wat helpt is deuren zo zwaar beveiligen dat ze niet in de buurt komen. Driepuntsluitingen in de deur, anti-inbraakstrip op de deur, 4-sterren cilindersloten, staal in de deur, houten balk achter de garagedeur met zwaar hangslot, rooster voor het daklicht, stalen balken voor het raam, etc etc.
Succes.

Vergeet niet een Rhodesian Ridgeback achter de deur... _O-
 
Zeker vanaf '11 is er ABS bij gekomen.
Daarbij is ook een 12v aansluiting er bij gekomen.
En een set nieuwe kleuren. :9~~

verder volgens mij vanaf 2012 een update aan de zuigers waardoor er geen (of veel minder) olie meer verbruikt wordt.
ook vanaf 2011/12 een versterkt subframe achter, deze kan (met een overbeladen topkoffer o.i.d) mogelijk breken.
En dan heb je het 2013 model, waarbij volgens mij het enige verschil de glanszwart met oranje accenten kleurstelling is!
heb zelf sinds een maandje mijn SMT, en gekozen voor een 2011 model. Vond de meerprijs het wel waard voor ABS, en mooiere kleustellingen. (in mijn mening zijn de witte en oranje de mooiste kleustellingen voor de SMT)
 
(in mijn mening zijn de witte en oranje de mooiste kleustellingen voor de SMT)

Vind je die serieus mooier dan de volledig zwarte met oranje frame (2013)?
 
Wie o wie wilt ons helpen...

Een KTM 990SMR vork (met radiale remklauwen, kom ik zo op terug) hebben we in een Moto Guzzi Quota 1100 geplaatst.
De 1290 wielset (wat ons als passend is verkocht), past dus niet.
De remschijven van deze set staan circa 134mm uit elkaar (afstand tussen de remschijven in). Zie
Foto's:
1. Dropbox - Link not found
2. Dropbox - Link not found



Wie zou bereid zijn de afstand tussen de remschijven van een 950 & 990 adventure/spaak wiel op te meten? Zijn de wielen van een 950 uit te wisselen met een 990?

Vanuit de remklauwen van de 990SMR vork meten we dat de remschijven ongeveer 123-124mm uit elkaar moeten staan.
In de SMR vork horen dus gietwielen, 17". Wij willen er een 19x3.50 akront/morad spaakwiel in plaatsen (excel, behr, etc. leveren alleen 19x3.00). Echter is de vraag of de remschijven bij een SMR verder uit elkaar staan dan bij een adventure.

* Als de afstand tussen de remschijven van een SMR met een Adventure gelijk is: Dan moeten we de gok nemen dat de remklauwen de spaken niet raken. Opties zijn: remklauwen bewerken (gaten of remklauw zelf, liever niet natuurlijk..).

* Als de afstand tussen de remschijven van een SMR met een Adventure NIET gelijk is (en dus minder is i.v.m. axiale klauwen): dan kunnen we spacers draaien voor de remschijven, de kans dat de klauwen de spaken raken zal dan kleiner zijn!

De reden dat ik dit vraag, is omdat we waarschijnlijk bij Haan wheels een voorwiel willen bestellen (19x3.50 velg moeten we zelf aanleveren). Echter willen we er wel zeker van zijn dat het past alvorens we circa 500eu uitgeven! En dan nog eens de banden en remschijven... -O-

Misschien maar een giro rekening openen? :+
 
Vandaag in Rockanje even proefgereden op een 1290 Adventure, gaaf ding, display is heel netjes, alleen daarvoor zou je em al kopen 8-) . Power is kicken, in de Street mode kwam voorwiel makkelijk omhoog. Gasreactie tov SMT is een beetje tam :P
Als ik wat reizen met m'n eigen motor in de planning had zou ik hem gelijk bestellen, maar ja dat is niet het geval. Wacht nog wel even op de 790, die komt in 2 versie's dus hopelijk komt de R tegelijk met de standaard versie.
Na proefritje een lekker stukje gaan sturen met de SMT, blijft heerlijk :}
 
(in mijn mening zijn de witte en oranje de mooiste kleustellingen voor de SMT)

Vind je die serieus mooier dan de volledig zwarte met oranje frame (2013)?
Vind die zeker niet lelijk, maar inderdaad vind ik de witte en oranje mooier als die :)
But I'm crazy that way :Y
 
Bedankt voor de reactie mannen. De verschillen zijn buiten de ABS en kleurstellingen niet zo groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan