KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik rij al een paar jaar zo en merk toch als ik weer het normale patroon ga rijden dat ik toch teveel aan het nadenken ben en hiervan had ik dus ook last op het circuit.
Ik wil niet af komen op een bocht waar ik af moet remmen en dan in een keer opschakel ipv terug of op het rechte stuk terug schakel ipv op.

Het heeft voor circuit rijden veel voordelen omdat je vaak plat ligt en dan je voet niet onder het pedaal hoeft te doen voor opschakelen maar een tikje naar beneden ook voor uit accelereren uur een bocht ga je toch meer op je voetsteunen staan en dan is een tik naar beneden toch makkelijker.

Maar goed zijn er mensen die weten of dit gaat? Of is het hetzelfde als de superduke?
Lijkt me zo een gave machine om te hebben maar dit moet wel er wel op gemaakt kunnen worden :)

Herkenbaar :+

Mijn circuitfiets heeft ook omgekeerd schakelen en mijn (recent) aangeschafte 990SMR niet. Maar mijn vorige straatfiets had het overigens ook niet. De eerste sessie wil het nog wel eens "mis" gaan _O- Maar daarna eigenlijk geen problemen. Voor mij werkt het wel prima zo.
 
Nou ik had een originele 990 Adventure, en waaide met mn 1,87 er ook vanaf.
Veel turbulentie bij hogere snelheden, bij 140km/h moest ik m schrap zetten.
Op de SE heb ik geen ruitje en een continue luchtstroom die minder vermoeiend is.
Mischien een nog hoger ruitje plaatsen of zo'n spoiler/lip?

Het meest vermoeiende vind ik momenteel de turbulentie rond de helm en dan vooral het geluid wat daar mee gemoeid is. Stel dat het originele ruitje 10 lager is, dan verplaatst ook de turbulentie met 10cm (naar beneden)? Of zijn er meer zaken om rekening mee te houden?
 
Herkenbaar :+

Mijn circuitfiets heeft ook omgekeerd schakelen en mijn (recent) aangeschafte 990SMR niet. Maar mijn vorige straatfiets had het overigens ook niet. De eerste sessie wil het nog wel eens "mis" gaan _O- Maar daarna eigenlijk geen problemen. Voor mij werkt het wel prima zo.


Ook hier een circuit fiets er bij (R1 '09).
Maar bewust ervoor gekozen om op beide machines standaard te laten schakelen. Ik rij met de 1190 adv net even te veel om dan op circuit weer anders te schakelen. Heeft me eerder een blok gekost in Spanje.
Dat was ipv omhoog schakelen naar beneden. Vonden de kleppen niet zo fijn.
 
Nieuw uitlaatje gemonteerd.

Nu maakt ie tenminste een normaal motorgeluid en het ziet er ook fraaier uit. :P


full
 
Snap het echt niet dat de ADV zo'n lompe uitlaat nodig heeft.
De SD heeft een mooi klein potje.
 
Snap het echt niet dat de ADV zo'n lompe uitlaat nodig heeft.
De SD heeft een mooi klein potje.


Lomp is niet erg. Maar de originele zijn groot en zwaar.
Maar de Boss (zelf de zwarte versie) is een mooi design en stukken lichter dan de originele. Volgens mij scheelt dat zo gauw 3 kg.
 
Maar de Wings heeft geen E-keur dacht ik, is voor mij een nadeel. Verder vind ik op Youtube de Bos beter klinken en ik vind de kwaliteit en kleur van het materiaal echt prachtig.

Kun je de Wings eigenlijk in Europa kopen en tegen welke prijs? Kon het niet zo gauw vinden.
 
Laatst bewerkt:
Maar de Wings heeft geen E-keur dacht ik, is voor mij een nadeel. Verder vind ik op Youtube de Bos beter klinken en ik vind de kwaliteit en kleur van het materiaal echt prachtig.

Kun je de Wings eigenlijk in Europa kopen en tegen welke prijs? Kon het niet zo gauw vinden.

gewoon bij de fabrikant zelf bestellen

www.wings.si

e-keur? ben al zo vaak in Duitsland met m'n SMT geweest, nooit een probleem, is een beetje een internet hype dat je aangehouden wordt voor zoiets, je wordt aangehouden omdat je je als een idioot gedraagd.
 
Mannen bedankt voor jullie reacties met betrekking tot omgekeerd schakelen.

Nog een paar vraagjes, hoe bevalt jullie de 950 supermoto tegen de 990 Supermoto?
Ik zie dat de 950 geen toerenteller heeft? Nu heb ik nog nooit gereden op een motor zonder toerenteller, Dus weet ook niet of je zo iets mist?

Bedankt alvast.

Oja voor de buitenland gangers ik rij echt heel veel in het buitenland maar ben nog nooit aangehouden en rij altijd zonder dempers.
Mijn Duitse motor maatje lacht om onze Nederlandse horror verhalen van open dempers.
Zijn ktm RC8R heeft een full Akra en dat ding blaast er 119db uit. Slaat nergens op maar hij rijd toch gemiddeld 15dkm per jaar met dat ding en ook nooit problemen, zelfs niet als we langs de lazer controle rijden!
 
Sjonge, helaas ook hier de hype van asociale blèrpijpen... geileve véél in het "buitenland" te blijven rijden, zodat niet nog méér Zeeuwse dijkweggetjes worden afgesloten.. . -O-

En die KTMs maken standaard al zo'n mooi diep en hees geluid...... *O*
 
Laatst bewerkt:
ach gut...je bent wel KTM rijder nu, voor dat suffe BMW gebreuzel moet je op een ander forum zijn...KTM's moeten bulderen, hoe meer hoe liever...
 
Komt bij, op een 950/990 is vervanging van die pijpen bijna noodzaak, die ori dempers worden echt loeiheet.
 
Ben normaal ook niet voor die herrie pijpen maar de 1290 klinkt standaard als een bromfiets.
Ik behelp mij ook met akra waarvan de DB killers er niet uit kunnen. :}
 
Heerlijk, die kameraadschappelijke welkomstsfeer...

By the way, ik heb al meer dan 3 jaar een KTM 690... hoe lang word je hier afgerekend op je BMW- herkomst ?

En is KTM dan synoniem aan asociaal rauzen met open uitlaten ?

Ik had dit merk en zijn adepten in dat geval hoger ingeschat... .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan