KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dealer heeft 'm met die bandenspanning afgeleverd... en toen had hij mijn profiel nog niet gezien....

Hoe hard pompen jullie de banden van een 1290 SAS op ?

En ja, jullie zijn allemaal fotomodellen voor mannenondergoed, geen twijfel aan.. ik zal er dus voor mijn rijzige gestalte een 100 grammetjes lucht bijdoen... :+
 
Vandaag eind v.d. middag een mooie 990 SMR gespot bij Microsoft NL voor de deur geparkeerd. Iemand van hier? :W
 
Laatst bewerkt:
Tok tok heb je nog leuke routes voor de Garmin richting ardennen.
Heb de Garmin inmiddels geïnstalleerd en kabels ingekort en weg gewerkt.
Wordt het de rest van de week klote weer...
 
Tok tok heb je nog leuke routes voor de Garmin richting ardennen.
Heb de Garmin inmiddels geïnstalleerd en kabels ingekort en weg gewerkt.
Wordt het de rest van de week klote weer...

Oh ja, geen probleem, zal ze vanavond sturen. Kan jouw gps tracks aan?
 
V 2.4 A 2.9 Pirelli Scorpion Trail 2. Calvin Klein lichaam met bijna perfect BMI (mijn lengte is wat klein volgens de bmi index)
 
V 2.4 A 2.9 Pirelli Scorpion Trail 2. Calvin Klein lichaam met bijna perfect BMI (mijn lengte is wat klein volgens de bmi index)

Bwah, die lengte van je lijkt nogal mee te vallen.... :+



full




Ik zal overigens die bandenspanning van m'n nieuwe brommer maar eens fluks wat verminderen, denk ik... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik moet telkens de olie temp opnieuw selecteren in favorieten na uitzetten motor, vreemd want andere favorieten blijven wel bewaard.
Schakelen van 4 naar 5 en van 5 naar 6 gaat niet altijd even soepel.

Verder geen bijzonderheden na 4400KM.

Bandenpanning volgens boekje 2.4 V 2.9 A.
 
*volg*
Meteen een bericht dan maar.
Ik rij momenteel een FJR1300 maar ga deze zeer binnenkort inruilen.
Twijfel nog tussen de 1190 en de 1290 adventure, adviezen zijn welkom.
Wordt vervolgd als ik er een heb.
Zojuist een proefrit gemaakt op een 1290 superduke, wat een heerlijke machine.
Zit nog even in twijfel nu :)
 
ook ik op de 1290 sdr vandaag, weer zat niet mee, maar de motor wel.
prachtig blok, ongelofelijk soepel en braaf bij lage snelheden en extreem explosief op het gas, maar dat weet iedereen hier al.
alleen de zithouding is niet helemaal mijn ding, hij voelt zo klein en gedrongen.. misschien dat stuur verhogen helpt?
de kogel is nog niet door kerk in ieder geval, maar ik weet ook niet zo snel een alternatief
2017-06-28_12.06.41.jpg
 
ook ik op de 1290 sdr vandaag, weer zat niet mee, maar de motor wel.
prachtig blok, ongelofelijk soepel en braaf bij lage snelheden en extreem explosief op het gas, maar dat weet iedereen hier al.
alleen de zithouding is niet helemaal mijn ding, hij voelt zo klein en gedrongen.. misschien dat stuur verhogen helpt?
de kogel is nog niet door kerk in ieder geval, maar ik weet ook niet zo snel een alternatief
[afbeelding]

Je moet effe een BMW S1000R proberen....dan voelt een SDR ineens als ruime zetel ;) De SDR heeft met afstand de meest relaxte zitpositie, S1000R, Speed Triple etc zitten allemaal krapper. Alleen de MT10 zit ook ruim, maar da's een rijstkoker :P
Heb zelf de 2017 niet gereden, maar naar wat ik begrijp is het stuur wat anders gebogen tov het oude model zodat je wat verder naar voren zit.
Gewoon kopen dat hok....wel jammer dat ze geen oranje meer maken 8-)
 
Laatst bewerkt:
ook ik op de 1290 sdr vandaag, weer zat niet mee, maar de motor wel.
prachtig blok, ongelofelijk soepel en braaf bij lage snelheden en extreem explosief op het gas, maar dat weet iedereen hier al.
alleen de zithouding is niet helemaal mijn ding, hij voelt zo klein en gedrongen.. misschien dat stuur verhogen helpt?
de kogel is nog niet door kerk in ieder geval, maar ik weet ook niet zo snel een alternatief
[afbeelding]

Jij bent gewoon te lang...misschien een GS? :+
Volgende week krijgt de SMR een beurt, krijg dan als leenmotor de SDR mee, eens kijken hoe dat bevalt. Maar ik denk dat de SMR ruimer zit, die heeft ook die bochel van die tank niet. Wilde gewoon eens rijden op de SDR, de SMR gaat gewoon op naar de volgende 15.000 km...nog steeds een enorm genoegen...
 
Tok tok heb je nog leuke routes voor de Garmin richting ardennen.
Heb de Garmin inmiddels geïnstalleerd en kabels ingekort en weg gewerkt.
Wordt het de rest van de week klote weer...

geef ff een mailadres via pb, stuur ik de zooi via mail...
 
Even ter motivatie een filmpje van een SDR die lekker aan het toeren is :] ......met Chris Fillmore op Pikes Peak :}

 
Laatst bewerkt:
ook ik op de 1290 sdr vandaag, weer zat niet mee, maar de motor wel.
prachtig blok, ongelofelijk soepel en braaf bij lage snelheden en extreem explosief op het gas, maar dat weet iedereen hier al.
alleen de zithouding is niet helemaal mijn ding, hij voelt zo klein en gedrongen.. misschien dat stuur verhogen helpt?
de kogel is nog niet door kerk in ieder geval, maar ik weet ook niet zo snel een alternatief
[afbeelding]


Ik wil zeer binnenkort eens de 1290 SDGT proberen.
Mijn 1190 adv s staat nu bijna op 30.000 km (met vol plezier trouwens).
 
Waarom niet de SAS 1290 ?

Zelfde motor plus een super comfortabele zithouding...

Ik zag gisteren ook de 1290 SDR en schrok ervan hoe klein die fiets is... daar zie ik mijn 1,92 m niet lekker op ineenfrommelen...

BTW , ik kreeg vandaag van mijn Franse dealer een Adventure 1090 mee, maar in de 48 PK -versie ( voor het A2- rijbewijs).

Wat een frustrerende ervaring... het lijkt wel of je met een kruiwagen op weg bent... geen enkel inhaalmanoeuvre kan je op een veilige manier uitvoeren...

Degenen die mekkeren dat je met 48 PK evenveel lol kan hebben als met een + 100 PK- fiets zijn gewoon aan het wauwelen...

Ik was blij dat ik weer op mijn 690 ENDURO R zat... het leek wel een raket... :Y
 
Laatst bewerkt:
Jij bent gewoon te lang...misschien een GS? :+
Volgende week krijgt de SMR een beurt, krijg dan als leenmotor de SDR mee, eens kijken hoe dat bevalt. Maar ik denk dat de SMR ruimer zit, die heeft ook die bochel van die tank niet. Wilde gewoon eens rijden op de SDR, de SMR gaat gewoon op naar de volgende 15.000 km...nog steeds een enorm genoegen...

ja die 990 smr is echt helemaal goud, gelijk heb je!
GS :N ik vind wel iets moois, volgende week nog een rondje 1290 tegoed met mooi weer, wie weet ben ik al gewend :)

Waarom niet de SAS 1290 ?

Zelfde motor plus een super comfortabele zithouding...

Ik zag gisteren ook de 1290 SDR en schrok ervan hoe klein die fiets is... daar zie ik mijn 1,92 m niet lekker op ineenfrommelen...

Ik ben 1.94, zo klein is die sdr nou ook weer niet. Vandaag ook op de 1290 sas gezeten, maar dat is echt een maat te groot voor wat ik dagelijks moet doen in de stad, voor op reis zou ik het wel weten (R dan :) )
 
ook ik op de 1290 sdr vandaag, weer zat niet mee, maar de motor wel.
prachtig blok, ongelofelijk soepel en braaf bij lage snelheden en extreem explosief op het gas, maar dat weet iedereen hier al.
alleen de zithouding is niet helemaal mijn ding, hij voelt zo klein en gedrongen.. misschien dat stuur verhogen helpt?
de kogel is nog niet door kerk in ieder geval, maar ik weet ook niet zo snel een alternatief
[afbeelding]

Wacht je niet op de nieuwe tweecilinder Duke Zen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan