KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhh 20% zou 1290 euro zijn, en er ging maar 200 euro vanaf, dus denk dat je het verkeerd gelezen hebt, of je bent sarcastisch, maar dat is moeilijk te begrijpen op een forum :P

|( Verkeerd gelezen! Dat is wel erg weinig.
 
Groot reken wonder :P

Rustaaaaaaghhhh! Ja?! :P Kwestie van te snel lezen he...

Nog een vraagje. Als ik een nieuwe KTM koop, ook met het oog op onderhandelen, kan ik dit het beste doen bij de KTM dealer? Woon in het noorden en sowieso zijn de dealers niet dik bedeeld. Als ik hem bij mijn vaste dealer wil kopen (Yamaha dealer), waar ik altijd kom voor onderhoud, kunnen zij hem ook voor mij leveren? Of zit er dan weer een schakel tussen wat de marge aan onderhandeling weg haalt?
 
Ik kocht ooit een Honda bij een vertrouwde Yamaha-dealer.

Was geen succes :

- de korting werd gehalveerd
- mijn dealer kreeg geen updates van de importeur
- garantiegevallen werden moeizaam afgehandeld
- levering van onderdelen duurde een eeuwigheid.

Doe ik nooit meer .... schoenmaker, enzovoort ...
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht ooit een Honda bij een vertrouwde Yamaha-dealer.

Was geen succes :

- de korting werd gehalveerd
- mijn dealer kreeg geen updates van de importeur
- garantiegevallen werden moeizaam afgehandeld
- levering van onderdelen duurde een eeuwigheid.

Doe ik nooit meer .... schoenmaker, enzovoort ...

Helder verhaal! Dan maar even onderhandel tegen de tijd met Mulder Veendam!
Al moet ik hem uit Venlo halen, maakt mij niet uit! Ik heb geld uit te geven en welke dealer levert en graag wil leveren, krijgt de deal!
 
Helder verhaal! Dan maar even onderhandel tegen de tijd met Mulder Veendam!
Al moet ik hem uit Venlo halen, maakt mij niet uit! Ik heb geld uit te geven en welke dealer levert en graag wil leveren, krijgt de deal!
Met Martin (van Mulders Motoren) valt goed te praten hoor, al zou het misschien schelen als je iets in te ruilen hebt. Ik kreeg na een jaar rijden ongeveer hetzelfde terug voor mijn Superduke 1290R als wat ik er voor betaald had, toen ik begin dit jaar een KTM 1090 adventure kocht. En op alle accessoires nog 10% korting ook. Was ik erg over te spreken. Bovendien supertevreden over de service en de monteurs. Leveren goed werk, zijn accuraat en sympathiek.
 
Rustaaaaaaghhhh! Ja?! :P Kwestie van te snel lezen he...

Nog een vraagje. Als ik een nieuwe KTM koop, ook met het oog op onderhandelen, kan ik dit het beste doen bij de KTM dealer? Woon in het noorden en sowieso zijn de dealers niet dik bedeeld. Als ik hem bij mijn vaste dealer wil kopen (Yamaha dealer), waar ik altijd kom voor onderhoud, kunnen zij hem ook voor mij leveren? Of zit er dan weer een schakel tussen wat de marge aan onderhandeling weg haalt?

Nieuw kon/kun je hem niet ergens anders kopen dan de officiële dealer, keer geprobeerd een nieuwe 690 SMC bij een officiële KTM MX dealer te kopen, hij kon hem niet leveren omdat hij geen 'weg' motoren dealer was van KTM.
 
Het leveren van een ander merk dan de dealer dealer van is zal afhangen van zijn netwerk.
Als ie goede maatjes is met een KTM dealer komt dat wel goed.
Andersom zal er ook wel eens dezelfde vraag gesteld worden.
 
nog steeds jammer als je een UNI filter besteld voor een 1050/1090/1190/1290 ze komen met en k&n filter.
ik wil een foam filtert.
in australie zit die er gewoon in af fabriek
ja het is daar stoffig
kunnen ze dat niet regelen |( :r
 
Hier zeer binnenkort (lees; volgende week zaterdag) een nieuwe KTM Adventure rijder, meer bepaald de 1190.

Beetje gescheidenis, altijd sport/supersport gereden, voorlaatste was de Yamaha R1.
Toen tot besef gekomen dat daar eigenlijk niet meer mee te rijden valt in het normale verkeer, toch geen afscheid kunnen nemen van het supersport gevoel en een BMW S1000R gekocht.
Leuke en erg goede machine, quickshifter en cruise control zeeeeeeer verslavend.
Maar eerlijk is eerlijk, basic een supersport met recht stuur erop en ook met m'n 1.90m wringt hem wel een beetje op lange afstanden.

Afgelopen jaar testgereden met; ktm 1090 adventure, ktm 1190 adventure en ktm 1290 superadventure.
Voor mij persoonlijk kwam de 1190 er als beste uit.

Power blijft praktisch hetzelfde, 1090 was ook erg leuk, maar 1190 heeft net dat "ietsje" meer pit.
1290 vond ik erover en te duur.

Enkel staat er nu een pikzwart schermpje op, zie je echt niks door.
Moet ik nog veranderen, als iemand nog een origineel heeft liggen....laat maar weten ;)
 
Met Martin (van Mulders Motoren) valt goed te praten hoor, al zou het misschien schelen als je iets in te ruilen hebt. Ik kreeg na een jaar rijden ongeveer hetzelfde terug voor mijn Superduke 1290R als wat ik er voor betaald had, toen ik begin dit jaar een KTM 1090 adventure kocht. En op alle accessoires nog 10% korting ook. Was ik erg over te spreken. Bovendien supertevreden over de service en de monteurs. Leveren goed werk, zijn accuraat en sympathiek.

Ik heb dezelfde ervaringen in Veendam.
 
@SLIJKMOTO,

Eigenlijk enkel dat "tablet" dashboard.
Ik hou wel van elektronica, maar de toerenteller mag analoog blijven.

Zo heb ik bv ook een testrit gedaan met een BMW R1200GS, maar van die hoeveelheid knopjes werd ik ook wat onnozel.

Wat dan weer wel het voordeel is van BMW is dat elk knopje zijn functie heeft, daar je bij de KTM toch even het menu moet doorgaan.
Nu ben je daar blijkbaar wel snel wegwijs in.
Maar bv snel van dempingmodus wisselen deed ik toch vrij regelmatig.
 
@SLIJKMOTO,

Eigenlijk enkel dat "tablet" dashboard.
Ik hou wel van elektronica, maar de toerenteller mag analoog blijven.

Zo heb ik bv ook een testrit gedaan met een BMW R1200GS, maar van die hoeveelheid knopjes werd ik ook wat onnozel.

Wat dan weer wel het voordeel is van BMW is dat elk knopje zijn functie heeft, daar je bij de KTM toch even het menu moet doorgaan.
Nu ben je daar blijkbaar wel snel wegwijs in.
Maar bv snel van dempingmodus wisselen deed ik toch vrij regelmatig.

Haha! Mijn keuze volgend jaar gaat tussen de 1090 KTM 2017/2018 of de 1200 GS 2013/2014..
Heb wel zin om een nieuwe motor voor het eerst in mijn leven te gaan rijden, maar het blijft Appels met Peren vergelijken...
 
Staat een leuke vergelijkingstest in de MotoPlus van deze week: Ducati Multistrada 950, KTM 1090 Adventure, Honda CRF 1000L Africa Twin en de Suzuki V-Strom 1000 XT.

In het eindklassement wint de Multistrada maar het verschil is klein. Op een schaal van 1000 punten krijgen de hoerboven genoemde motoren respectievelijk 713, 692, 700 en 686 punten.

De KTM wint het onderdeel motorblok. Op het onderdeel rijwielgedeelte scoort ie het beste op "de belangrijke disciplines wendbaarheid, bochtenstabiliteit en stuurprecisie" (einde citaat), verder ook op "feedback". Maar door de lage score voor "instelmogelijkheden vering" verliest ie het van de Ducati.

Winnaar onderdeel "praktijk" is de Ducati maar daar zijn de verschillen extreem klein namelijk 180, 179, 179 en 174 punten. De Ducati wint daar punten door de grotere maximale belading, de KTM door de actieradius (23 l-tank).

Winnaar veiligheid is de Ducati vooral door de remdosering en "elektronische hulpsystemen".

Winnaar prijs-kwaliteitverhouding is de KTM.

Ik vind zelf de Africa Twin wat minder passen in dit stel omdat ie duidelijk meer off road-geörienteerd is en de andere meer weg-geörienteerd.
 
Laatst bewerkt:
Staat een leuke vergelijkingstest in de MotoPlus van deze week: Ducati Multistrada 950, KTM 1090 Adventure, Honda CRF 1000L Africa Twin en de Suzuki V-Strom 1000 XT.

In het eindklassement wint de Multistrada maar het verschil is klein. Op een schaal van 1000 punten krijgen de hoerboven genoemde motoren respectievelijk 713, 692, 700 en 686 punten.

De KTM wint het onderdeel motorblok. Op het onderdeel rijwielgedeelte scoort ie het beste op "de belangrijke disciplines wendbaarheid, bochtenstabiliteit en stuurprecisie" (einde citaat), verder ook op "feedback". Maar door de lage score voor "instelmogelijkheden vering" verliest ie het van de Ducati.

Winnaar onderdeel "praktijk" is de Ducati maar daar zijn de verschillen extreem klein namelijk 180, 179, 179 en 174 punten. De Ducati wint daar punten door de grotere maximale belading, de KTM door de actieradius (23 l-tank).

Winnaar veiligheid is de Ducati vooal door de remdosering en "electronische hulpsystemen".

Winnaar prijs-kwaliteitverhouding is de KTM.

Gut...wie boeit dat...de enige echte ktm's zijn toch de 990 lc8-en...vandaag nog een 100 km wezen rijden, jeetje wat is die SMR agressief zeg...zelfs na zes jaar verbaas ik me er nog over...gisteren nog 300 km gereden in 5 uur inclusief twee stops van eenmaal een kwartier en eenmaal en half uur...om dan 60kmh gemiddeld te halen moet je flink doortrappen zeg...
 
Gut...wie boeit dat...de enige echte ktm's zijn toch de 990 lc8-en...vandaag nog een 100 km wezen rijden, jeetje wat is die SMR agressief zeg...zelfs na zes jaar verbaas ik me er nog over...gisteren nog 300 km gereden in 5 uur inclusief twee stops van eenmaal een kwartier en eenmaal en half uur...om dan 60kmh gemiddeld te halen moet je flink doortrappen zeg...

Fijn die mensen met een brede blik en belangstelling. :+
 
Vroeg me af of het afdoppen van de o2 sensoren nog wat uitmaakt voor de motorloop?
Gaat om de 990 lc8.
Zie hier en daar wat van die setjes voorbij komen..
 
Fijn die mensen met een brede blik en belangstelling. :+

Die zien ook met lede ogen ietwat "beschaving" in de gelederen van de KTM-rijders opdoemen : je weet wel, mensen zonder tinnitus, en die ook geen zin hebben om het op te lopen door extreme blèrpijpen...

Tsja, de vooruitgang valt niet tegen te houden.... straks eten we zelfs met mes en vork... :+
 
Laatst bewerkt:
Tsja, de vooruitgang valt niet tegen te houden.... straks eten we zelfs met mes en vork... :+

Het moet niet gekker worden, moeten we hier dalijk allemaal op cursus. O-

Gelukkig heeft mijn uitlaat zo'n klepje om er een open uitlaat van te maken, draai ik dat open voordat ik me vertoon, hoor ik er toch een beetje bij. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan