KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
OsmAnd : ‎OsmAnd Maps
Ik zou overigens serieus heroverwegen of een telefoon hiervoor geschikt is. Smartphones zijn tegenwoordig steeds vaker waterdicht, dat wil nog niet zeggen dat ze bestand zijn tegen trillingen waarmee ze te maken krijgen op een motor.
Ik heb op die manier zelfs al een Garmin Nuvi kapotgetrild, nota bene bedoeld voor op de scooter.
Voor "weinig" een waterdicht en rugged chineesje gekocht. Nog geen idee hoe lang die het vol gaat houden. Voordeel van OSMand is dat hij goed met offroad tracks overweg kan.
 
Is er hier iemand die een goede navi app heeft op de iPhone waar bestaande routes (gpx) ingeladen kan worden?

Gebruik daarvoor de app 'scenic' volgens mij kun je dan via de site motomappers.com ook maps maken en inladen.

Iphone met een quadlock bevestigd, werkt perfect, ook op hoge snelheden.
 
Ook worden de mistlampen/breedstralers gemonteerd welke dan vanuit het menu te bedienen zal zijn.

Vergeet het : bij mijn 1290 SAS werden vandaag de LED-verstralers gemonteerd :

- die functioneren mits een grote, moeilijke bereikbare knop, die ver weg in de kuip gemonteerd staat en ze worden IN PRINCIPE en volgens de montagehandleiding rechtstreeks op de batterij aangesloten : een garantie op een platte accu, m.a.w. . Gelukkig heeft de monteur ze via het contact laten lopen.

- er is niks geen interactie met het TFT-scherm : buiten die grote, verlichte knop zie je aan niks dat de LED-lampjes branden

- de montage ervan heeft liefst 3.5 uren (!) geduurd : de halve motorfiets moet ervoor gesloopt worden !

- de monteur werkte vorige maand nog bij BMW en bij de GS duurt de montage (van nét dezelfde lampjes) nog geen 1.5 uur, inclusief het inlezen in de boordcomputer...

Een flink archaïsche en erg dure bedoening bij KTM, als je het aan mij vraagt.
 
Ik wou ook wel de lampen, maar die van KTM is wel heel belachelijk veel geld. Montage doe ik zelf wel via de acc stekker. Maar blijft een hoop geld.

Wie heeft hier goede alternatieven voor die als dagrijverlichting (led) mogen blijven branden.
 
Ga ook nog eens ff zoeken naar die lampjes (heb ze laatst al ergens gezien, zag er goed uit en niet van die heel goedkope meuk, dan maar geen origineel KTM) en bouw ze idd zelf wel in, schakelaartje op het stuur, lijkt me niet heel ingewikkeld. Ruim 3 uur sleutelen..... dat was flink aftikken zeker??
 
Kan je die dingen niet gewoon op een accessoire uitgang pluggen?


Zeker kan dat.
Dat ga/wil ook gaan doen. Maar dan zonder schakelaar. Dus wanneer motor start gaat deze verlichting gelijk aan. Daarom zou ik de dagrijverlichting willen monteren. Geen gezeik dan met blauwjassen.
 
675 kneuters ... en dan was er nog een korting van 10 % op de prijs van de lampenset.... :r

Heb ook eens op mijn Tiger de orginele stralers laten zetten. iets van 500,- incl montage. Toen bleek dat de stralers van dat mooie witte ledverlichting hadden. Ook maar de normale verlichting vervangen door led toen. Alsnog ook een goede 600,- euro kwijt...

Bij mijn Tiger zaten de stralers ook aardig hoog op, ik vond het achteraf de investering niet waard. Voor mijn Adventure maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn..
 
Zeker kan dat.
Dat ga/wil ook gaan doen. Maar dan zonder schakelaar. Dus wanneer motor start gaat deze verlichting gelijk aan. Daarom zou ik de dagrijverlichting willen monteren. Geen gezeik dan met blauwjassen.

Wat bedoel je met dagrijverlichting monteren? Die zit er toch al standaard op?

Vond op advrider.com deze lampjes: http://www.aparts.it/ktm/657-kit-2-faretti-specifici-per-ktm-adventure-1190.html

lijkt me wel wat, in ieder geval is de prijs oke en alle aansluitdraadjes zitten erbij. Die schakelaar kan je wel kortsluiten dunkt me, want dat lampje op die schakelaar is wel irritant. Zit ook nog (on-Italiaans) een heel duidelijke beschrijving/foto's bij
 
full


Zo ziet het er dan uit na een uurtje knutselen.... vind het mooier dan op de crashbar
 
Ziet er keurig uit :t
De mijne gaat volgende week onder het mes...Ik begreep inderdaad zo'n 2.5 uur knutselen :? .
We wachten wel af. Ik zal dan over een week de plaatjes plaatsen
 
Ziet er goed uit Ronald.

Ik wil continue met de lampen aanrijden.
Ik heb voldoende licht van de koplamp en gebruik de kleine puur voor uiterlijk (en toch iets beter gezien te worden).
 
Ach het kost een paar knaken maar dan hebbie ook wat......oa een lege portemonnee... :+

Maar eerlijk is eerlijk, het staat wel mooi en het is veilig....goed excuus voor je partner... O-)
 
Ik weet het niet hoor, als ik met een paar lampjes meer en 700 eu minder thuiskom mept ze mijn lichtje uit 😭 hoe mooi en extra veilig het ook is..... Ik vind het (voolopig) ook nog niet nodig.. er zijn genoeg mooie spulletjes te krijgen 😁
eerst maar eens inrijden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan