Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope dat werk was niet vrijwillig, maar gewoon bij de baas :/
Morgenochtend weer 05:00 uit het mandje richting het werruk '(

Ik lig net weer tussen de klamme lappen. Afwachten hoeveel ik nu nog mag slapen :(

Ik heb qua banden jaren op bridgestone gereden. Na een niet zo fijn uitstapje van de banden in kou overgestapt op conti. Eerst de roadattack en nu alweer even de allroadversie. Bevallen mij prima, zowel droog als nat goede grip.
 
Laatst bewerkt:
De mijne maakt zeker niet meer geluid dan mijn vorige. Er is wel iets van mechanisch geluid, maar daar stoor ik me niet aan.
Bedenk altijd: het zou erger kunnen, je zou zowaar op een Honda kunnen rijden.
 
full
 
Beetje off-topic:

Om medische redenen is een collega van mij genoodzaakt zijn motorhobby op te geven. Daarom had heeft hij in de verkoop:
Een nette R1100RT 2001, darkgraphite metallic. Net ingereden met een 'maagdelijke' 148.500 km op de teller. De motor is voorzien van:
  • ABS
  • handvatverwarming
  • compleet RVS Laser duo-tech uitlaat systeem
  • BMW alarm
  • elektrisch bediende ruit
  • nagenoeg nieuwe banden
  • cruise control
  • Garmin Zumo 550 op Waypoint steun
  • Corbin zadel, verstelbaar
  • complete BMW kofferset

Motor heeft afgelopen jaar een grote beurt gehad (incl. vervangen olie- en luchtfilter en controle klepspeling). Sindsdien heeft de motor weinig gereden.

VERKOCHT

Meer foto's op aanvraag beschikbaar.
full
 
Laatst bewerkt:
GS-rijders!

Ik heb een vraagje omtrent uitlaten voor de R1200GS 2005 model.

M'n werkgever heeft er een en hij wil een andere uitlaat(systeem).
Op z'n vorige R1150GS heeft hij kat-loze voorbochten gemonteerd en een remus demper waardoor de motor een stuk beter liep en beter oppakte.

Voor z'n R1200 wil hij ook zoiets. Is het een aanrader om hierbij ook de voorbochten te vervangen of loopt de motor al beter met alleen een andere einddemper?
Op z'n R1150 is er qua mapping e.d. niets aangepast, is dat voor de R1200 wel nodig icm andere voorbochten?

Nog adviezen qua merk/model?

Alvast bedankt!
 
Een andere einddemper zal geen wonderen verrichten. Een kat-loze set-up wordt best gecombineerd met een remap. Ik zou zeggen dat het het niet echt waard is, want je kan er niet meer overal meer mee komen.
 
Volgens mijn dealer loopt de oliegekoelde R1200GS inderdaad beter zonder de katalysator, maar hoeft er geen andere uitlaat op... .

Bij controle (zeker in Duitsland) loop je wel het risico dat je te voet verder mag.... maar misschien gun je je baas wel deze lichamelijke oefening....
 
Volgens mijn dealer loopt de oliegekoelde R1200GS inderdaad beter zonder de katalysator, maar hoeft er geen andere uitlaat op... .

Bij controle (zeker in Duitsland) loop je wel het risico dat je te voet verder mag.... maar misschien gun je je baas wel deze lichamelijke oefening....

})
 
Volgens mijn dealer loopt de oliegekoelde R1200GS inderdaad beter zonder de katalysator, maar hoeft er geen andere uitlaat op... .

Bij controle (zeker in Duitsland) loop je wel het risico dat je te voet verder mag.... maar misschien gun je je baas wel deze lichamelijke oefening....

dat is wel op te lossen ,, de kat kan wel leeg geschud worden als ie eerst vergruist is.
dat doen ze bij getunde auto's vaak, dan zie je er aan de buitenkant niks van, en zullen ze over de grens niet zo snel argwaan krijgen
 
Laatst bewerkt:
Ik had op mijn '07 katloze Laser bochten, maar wel met een standaard uitlaat, natuurlijk ge-rapidbiked welke afgesteld is door Ruud in Goes !

full

full


De dip bij 3000rpm was er niet helemaal uit te poetsen, maar daar merkte je met rijden niet zoveel meer van als met standaard bochten en zonder Rapidbike module.
Wel een uitdraai gezien van een GS/A met Akra bochten en een dubbele pijp zonder deze dip, maar aan die dubbele pijp is zeer moeilijk aan te komen.


Nu op de '13 een complete Akra set, het lijkt erop dat hier geen Rapidbike op hoeft, al moet hij nog wel eens een keer op de bank om te controleren !!!

Meneer DJ.Verhulst ... de kat schut je er niet zomaar even uit, deze is niet van keramiek maar van gelamineerd metaal :(
 
Laatst bewerkt:
Ik had op mijn '07 katloze Laser bochten, maar wel met een standaard uitlaat, natuurlijk ge-rapidbiked welke afgesteld is door Ruud in Goes !

[afbeelding]
[afbeelding]

De dip bij 3000rpm was er niet helemaal uit te poetsen, maar daar merkte je met rijden niet zoveel meer van als met standaard bochten en zonder Rapidbike module.
Wel een uitdraai gezien van een GS/A met Akra bochten en een dubbele pijp zonder deze dip, maar aan die dubbele pijp is zeer moeilijk aan te komen.


Nu op de '13 een complete Akra set, het lijkt erop dat hier geen Rapidbike op hoeft, al moet hij nog wel eens een keer op de bank om te controleren !!!

Meneer DJ.Verhulst ... de kat schut je er niet zomaar even uit, deze is niet van keramiek maar van gelamineerd metaal :(

Ziet er goed uit!
 
Ik vroeg mij af of het al helpt om de kat leeg te halen: Open slijpen, inhoud verwijderen, dicht lassen. En dan met de originele uitlaat en zonder afstelling.
 
Ik had op mijn '07 katloze Laser bochten, maar wel met een standaard uitlaat, natuurlijk ge-rapidbiked welke afgesteld is door Ruud in Goes !

[afbeelding]
[afbeelding]

De dip bij 3000rpm was er niet helemaal uit te poetsen, maar daar merkte je met rijden niet zoveel meer van als met standaard bochten en zonder Rapidbike module.
Wel een uitdraai gezien van een GS/A met Akra bochten en een dubbele pijp zonder deze dip, maar aan die dubbele pijp is zeer moeilijk aan te komen.


Nu op de '13 een complete Akra set, het lijkt erop dat hier geen Rapidbike op hoeft, al moet hij nog wel eens een keer op de bank om te controleren !!!

Meneer DJ.Verhulst ... de kat schut je er niet zomaar even uit, deze is niet van keramiek maar van gelamineerd metaal :(

je moet wel eerst een boor er door halen alleen lastig als ie voorbij een bocht zit waar je de uitlaat niet kan splitsen.

een paar gaten is vaak al genoeg
 
Ik vroeg mij af of het al helpt om de kat leeg te halen: Open slijpen, inhoud verwijderen, dicht lassen. En dan met de originele uitlaat en zonder afstelling.
Nee, zonder afstelling wordt het helemaal nix ... de niet DOHC blokken lopen al erg arm, ga je dan ook nog eens zorgen voor minder tegen druk zodat hij makkelijker ademen kan, dan gaat hij nog armer lopen ...

@Meneer Verhulst ... U denkt daar toch iets te gemakkelijk over ... een paar gaten is al genoeg |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Nee, zonder afstelling wordt het helemaal nix ... de niet DOHC blokken lopen al erg arm, ga je dan ook nog eens zorgen voor minder tegen druk zodat hij makkelijker ademen kan, dan gaat hij nog armer lopen ...

@Meneer Verhulst ... U denkt daar toch iets te gemakkelijk over ... een paar gaten is al genoeg |( |( |(

Hoi Jack, helemaal met je eens heb ook al een keer heel wat zweetdruppels verspild aan een katalysator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan