Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met betrekking op stralers, heb ze van het weekend nog eens wat beter(optimaler) afgesteld.

15JjP17.jpg

w0gEFTU.jpg


Tel het aantal bomen in de berm maar eens :+ licht voor de tegenligger is ook acceptabeler, maar zou 'm nog niet permanent aanzetten. (was ook niet de bedoeling, maar vond het experimenteren wel waard.)
 
Ik rij overdag wel eens met grootlicht aan en dat is bij de AT best irritant licht. Ik wil best iemand onderweg irriteren, als ze mij maar zien. Misschien dat ik op de AT ook nog ledjes bijplaats, maar dan van die micro dagrij dingen. De landbouw lampen die overal voor een paar tientjes te koop zijn komen er niet op.
 
Gister ook maar mailtje naar dealer gedaan ivm evt. voorvork probleem.

Reactie;

Sinds zaterdag is er een terugroep actie voor de voorvork.

Zoals ze het op de site vertellen klinkt het veel erger dan dat het is.

Je krijgt een brief van BMW of je terug wil naar de dealer om te controleren of jouw voorvork ook dit probleem heeft.


Je kan uiteraard ook nu al langskomen.
 
Gents,
Ik heb sinds kort een mooie GS uit 2004.
Hij bevalt super! Zal binnenkort een fototje toevoegen van mijn stalen ros.

Nu heb ik 2 vraagjes. Ik kom van een naked bike af waarbij ik altijd mijn sport laarzen gebruikte. Maar nu vraag ik mij af wat het meeste geschikt is voor een GS. Echt een toer laars of wat meer allroad gericht zoals bijv de Alpinestars Belize of Corozal.
Wat voor schoeisel gebruikt men hier?

Ook ben ik nog op zoek naar een andere ruit. Ik wil een donker/smoke exemplaar wat mooi bij de gele lak van de motor past. Ook heb ik zoals velen meer last dan gemak van de originele ruit. De wind laat mijn helm flink klapperen in zowel hoog als lage stand en eigenlijk alles daar tussen in. Is het aan te raden een adventure ruit te monteren of zijn er betere (minder grote) alternatieven?

Ik ben benieuwd! Over een mooie ruit kan ik namelijk niet echt veel vinden.

Foto's van mijn duitse schone volgen!
 
Echte crosslaarzen zijn waarschijnlijk sowieso wat overdone voor een GS, te zwaar en te stug naar mijn mening. Ik gebruik voor korte ritten vaak motorschoenen net zoals F800-rijder, ik heb net een paar Forma schoenen gekocht.

Ik heb ook de Sidi Adventure goretex-laarzen (all-road-laarzen) maar die vind ik nogal lomp (weinig gevoel bij het schakelen) en ik krijg er snel zweetvoeten in, die gebruik ik daardoor zelden. Als ik laarzen draag zijn het Alpinestars semi-race laarzen (niet waterdicht) of Triumph toerlaarzen (wel waterdicht).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat een eindeloze opsomming van ons resp. schoeisel erg nuttig is voor de vraagsteller.

De vraag in essentie was : crosslaarzen of touringlaarzen ?
JA, normaal is dat jouw specialiteit

Alle antwoorden geven aan: zolang je niet serieus ofroad rijdt is het comfortabel alternatief best.
 
Hier ook Daytona's....
Als extra informatie kan ik melden dat een dagje Wildlands best te doen is.
Met crosslaarzen denk ik dat dat een minder fijne ervaring is...
 
Ik denk niet dat een eindeloze opsomming van ons resp. schoeisel erg nuttig is voor de vraagsteller.

De vraag in essentie was : crosslaarzen of touringlaarzen ?

Denken moet je aan een paard overlaten..... die heeft een véél groter hoofd....
... hmmmm... alhoewel... in jouw geval.... O-) :X :+
 
Een eindeloze opsomming was ook best leuk geweest hoor :+
Ik ga eens rondsnuffelen bij daytona!

Maar het klopt dus wel dat de wat meer adventure gerichte laarzen erg stijf zijn?

En zoals aangegeven een plaatje: :] :t
18556368_10209696769242031_8386061793738818782_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan