Snelheidsovertredingen en flitsers

32no2d

MF'er
26 aug 2016
33
0
De titel zegt het eigenlijk al.. ik heb me weer misdragen.. : ;( O-)

Ik reed op een 80kmpu weg buiten de bebouwde kom 50kmpu doordat een trekker voor me zat. Tussen mij en de hypersnelle landbouw machine zaten nog 3 auto's die allemaal niet durfde in te halen. De weg is een heel lang recht stuk dat verschillende kilometers beslaat. Dus ik haal dus alle 4 de voertuigen in waar ik uiteindelijk als hoogste snelheid 134kmpu aan tik en daarna besluit af te remmen. Je mag er tenslotte maar 80.


De weg staat er om bekend om 2-3 flitsers te hebben. Deze hebben ze er neer gezet in de loop der jaren door de vele ongelukken van automobilisten die de bomen raken die langs de weg staan. De flitsers knippen van voren, niet achter.

Mijn koplamp voor is kapot, ik voerde dus geen licht voor op dat moment.

Vragen:
- Als ik geflitst zou zijn geworden (voren), zouden ze er iets mee kunnen? Ik ben korte tijd geleden al eens van achteren geflitst. Kan die foto ook als bewijs gelden of kunnen ze me zo matchen?
- Wie heeft er ervaring met meer dan 50km te hard, wat waren je straffen?

Ik weet dat dit niet heel erg slim was, veiligheid, portemonnee, etc. maar het gaat me even om wat ik op de deurmat kan verwachten.. |(
 
Geen kentekenplaat, geen herkenning. Ik geloof er niets van dat ze iedere dag alle foto's van flitsers voor en achter gaan vergelijken. Dat is handwerk, en flitsers zijn er om handwerk te besparen.

Ik denk wel eens dat te hard rijden om veilig in te halen op begrip zal stuiten, maar dat is niet altijd zo.
 
:t Ik denk dat ik het zelf ook zo zou doen.
De topsnelheid vind ik wel een beetje link, 134. Je zit op het randje van inleveren rijbewijs.

Volgens mij heb je boven de 40km/uur te snel ook nog een proeftijd van een bepaalde tijd. Bij een volgende zware overtreding word je zwaarder gestraft.
Maar dat weet ik niet zeker.
 
De titel zegt het eigenlijk al.. ik heb me weer misdragen.. : ;( O-)

Ik reed op een 80kmpu weg buiten de bebouwde kom 50kmpu doordat een trekker voor me zat. Tussen mij en de hypersnelle landbouw machine zaten nog 3 auto's die allemaal niet durfde in te halen. De weg is een heel lang recht stuk dat verschillende kilometers beslaat. Dusn ik haal dus alle 4 de voertuigen in waar ik uiteindelijk als hoogste snelheid 134kmpu aan tik en daarna besluit af te remmen. Je mag er tenslotte maar 80.


De weg staat er om bekend om 2-3 flitsers te hebben. Deze hebben ze er neer gezet in de loop der jaren door de vele ongelukken van automobilisten die de bomen raken die langs de weg staan. De flitsers knippen van voren, niet achter.

Mijn koplamp voor is kapot, ik voerde dus geen licht voor op dat moment.

Vragen:
- Als ik geflitst zou zijn geworden (voren), zouden ze er iets mee kunnen? Ik ben korte tijd geleden al eens van achteren geflitst. Kan die foto ook als bewijs gelden of kunnen ze me zo matchen?
- Wie heeft er ervaring met meer dan 50km te hard, wat waren je straffen?

Ik weet dat dit niet heel erg slim was, veiligheid, portemonnee, etc. maar het gaat me even om wat ik op de deurmat kan verwachten.. |(

50 km op een 80 km weg is niet verboden. Wel kan er volgens mij qua gevaarzetting art 5 worden gegeven maar over het algemeen zal een agent je dan staande houden. Of bedoel je 50 te hard?

Zonder dimlicht is niet verboden zolang de duisternis zijn intrede niet heeft gedaan.

Vergelijken kan maar heeft geen zin zonder kentekenplaat. Volgens mij veegt een rechter dit zo van tafel, er zijn meer mensen met een leren jas of witte helm. OvJ begint daar niet eens aan.
 
Laatst bewerkt:
De titel zegt het eigenlijk al.. ik heb me weer misdragen.. : ;( O-)

Ik reed op een 80kmpu weg buiten de bebouwde kom 50kmpu doordat een trekker voor me zat. Tussen mij en de hypersnelle landbouw machine zaten nog 3 auto's die allemaal niet durfde in te halen. De weg is een heel lang recht stuk dat verschillende kilometers beslaat. Dus ik haal dus alle 4 de voertuigen in waar ik uiteindelijk als hoogste snelheid 134kmpu aan tik en daarna besluit af te remmen. Je mag er tenslotte maar 80.


De weg staat er om bekend om 2-3 flitsers te hebben. Deze hebben ze er neer gezet in de loop der jaren door de vele ongelukken van automobilisten die de bomen raken die langs de weg staan. De flitsers knippen van voren, niet achter.

Mijn koplamp voor is kapot, ik voerde dus geen licht voor op dat moment.

Vragen:
- Als ik geflitst zou zijn geworden (voren), zouden ze er iets mee kunnen? Ik ben korte tijd geleden al eens van achteren geflitst. Kan die foto ook als bewijs gelden of kunnen ze me zo matchen?
- Wie heeft er ervaring met meer dan 50km te hard, wat waren je straffen?

Ik weet dat dit niet heel erg slim was, veiligheid, portemonnee, etc. maar het gaat me even om wat ik op de deurmat kan verwachten.. |(
Nu waarschijnlijk niets, (mits er geen aan de andere zijde van die weg staat, die ook van voren flitst, jouw achterzijde dus }) )maar bij staande houding ben je je rijbewijs kwijt (e.v.t. voorkomen bij de rechter) :Y

De Officier van Justitie bepaalt de hoogte van het bedrag, ook bij 50 km/u te snel bij flitsen
(e.v.t. ook voorkomen bij de rechter) })
 
Laatst bewerkt:
Op mijn dagelijkse route stond ook een flitspaal die van voren flitst, ben er niet 1x met juiste snelheid langs gereden en nooit een brief gehad. Een standaard gevalletje van: iedereen komt aan met 100, remt af voor de paal(70) en rijdt dan weer rustig 100 door.

Dus zolang je van voren geflitst bent, niks aan het handje
 
Ik ken allen de verhalen van dagelijks veels te hard langs een flitspaal die van voren flitst en na een paar weken komt er eens een agent kijken die de betreffende motorrijder aanhoudt, een enkele overtreding zal te veel moeite kosten lijkt mij.
 
Ik zou me er niet druk om maken, er zit in Leeuwarden echt niemand de hele dag ongeldige foto's te vergelijken met de geldige om te kijken of er een aantal aan elkaar te linken zijn. Flitsen ze je nou maanden achter elkaar met extreme snelheden, dan gaat het wellicht opvallen en kunnen ze er eventueel werk van maken. Maar dan zullen ze daar waarschijnlijk een fysieke controle neer moeten zetten die jou terplekke staande houdt. Als ze een dossier van 100 foto's van je hebben en ze treffen jou fysiek aan met exact dezelfde motor en hetzelfde pak, dan zouden ze er een zaak van kunnen maken. Dan is het aan de rechter om te bepalen of dat bewijs genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
Als je kenteken niet op de gloeiende plaat vastgelegd is, maar je toch een mooie foto in wilt lijsten, zou je ze uiteraard wel even een mailtje kunnen sturen of ze de foto van datum/tijd/lokatie/type voertuig eruit willen vissen en naar je op willen sturen.... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ken allen de verhalen van dagelijks veels te hard langs een flitspaal die van voren flitst en na een paar weken komt er eens een agent kijken die de betreffende motorrijder aanhoudt, een enkele overtreding zal te veel moeite kosten lijkt mij.

Zoiets heeft een collega van mij jaren geleden gehad.
Op zijn route stonden ook flitspalen die van voren flitsen.
Toen ze net geplaatst waren reed hij de eerste maanden ook altijd te hard.
Altijd om 5:30 op alle werkdagen
Op een dag was zijn motor kapot en ging hij met de bromfiets naar het werk.
Toen stonden er op de route diverse motoragenten op strategische plekken klaar.
Hij is een maandje met de bromfiets gegaan , en daarna toch maar bij de flitspalen snelheid geminderd.

Geen bekeuring gehad dus.
Flitspalen zijn een paar jaar later weer weggehaald, iedereen wist waar ze stonden.
En ze werden nogal eens in de brand gestoken.
 
Zoiets heeft een collega van mij jaren geleden gehad.
Op zijn route stonden ook flitspalen die van voren flitsen.
Toen ze net geplaatst waren reed hij de eerste maanden ook altijd te hard.
Altijd om 5:30 op alle werkdagen
Op een dag was zijn motor kapot en ging hij met de bromfiets naar het werk.
Toen stonden er op de route diverse motoragenten op strategische plekken klaar.
Hij is een maandje met de bromfiets gegaan , en daarna toch maar bij de flitspalen snelheid geminderd.

Geen bekeuring gehad dus.
Flitspalen zijn een paar jaar later weer weggehaald, iedereen wist waar ze stonden.
En ze werden nogal eens in de brand gestoken.


:t


:+
 
Laatst bewerkt:
50 km op een 80 km weg is niet verboden. Wel kan er volgens mij qua gevaarzetting art 5 worden gegeven maar over het algemeen zal een agent je dan staande houden. Of bedoel je 50 te hard?

Zonder dimlicht is niet verboden zolang de duisternis zijn intrede niet heeft gedaan.

Vergelijken kan maar heeft geen zin zonder kentekenplaat. Volgens mij veegt een rechter dit zo van tafel, er zijn meer mensen met een leren jas of witte helm. OvJ begint daar niet eens aan.

50km/u is geen art 5 als dat 'door de noodzaak van het verkeer' veroorzaakt word. Een langzaam motorvoertuig voor je bv.

Zonder dimlicht in werking is niet verboden overdag, echter mag ook overdag het dimlicht niet kapot zijn.

Nee, flitsfoto's van de voorkant worden niet vergeleken, als je van voor geflitst bent dan word dat niet terug gezocht 'in het archief'.
 
50km/u is geen art 5 als dat 'door de noodzaak van het verkeer' veroorzaakt word. Een langzaam motorvoertuig voor je bv.
'.

Dit bedoelde ik ook, indien onnodige gevaarzetting. Uiteraard niet als de verkeerssituatie hierom vraagt. 😊
 
Laatst bewerkt:
Zoiets heeft een collega van mij jaren geleden gehad.
Op zijn route stonden ook flitspalen die van voren flitsen.
Toen ze net geplaatst waren reed hij de eerste maanden ook altijd te hard.
Altijd om 5:30 op alle werkdagen
Op een dag was zijn motor kapot en ging hij met de bromfiets naar het werk.
Toen stonden er op de route diverse motoragenten op strategische plekken klaar.
Hij is een maandje met de bromfiets gegaan , en daarna toch maar bij de flitspalen snelheid geminderd.

Geen bekeuring gehad dus.
Flitspalen zijn een paar jaar later weer weggehaald, iedereen wist waar ze stonden.
En ze werden nogal eens in de brand gestoken.

Ik "ken" een vriend O-) die in Aschendorf bij de flitspaal, met de motor rijdend op één wiel, vol geconcentreerd in de paal zat te turen of er ook een camera inzat. *flits* Gelukt !! En bij het neer zetten van het voorwiel op de straat keek hij tegen een tegemoetkomende politie auto aan. Hij kon ontkomen, dat dan weer wel, maar hij had zijn lesje wel geleerd.
 
Dat is de enige mogelijkheid eigenlijk.

Als er een verbalisant bij de radarapparatuur staat, de uitslag van de meting ziet en dan in staat is het kenteken te lezen van de passerende motorfiets....dan zou hij alsnog handmatig een bekeuring kunnen uitschrijven en dan ben je alsnog gewoon het haasje.


Kans is er klein, maar juridisch gezien kan het op deze manier.
 
Zoiets heeft een collega van mij jaren geleden gehad.
Op zijn route stonden ook flitspalen die van voren flitsen.
Toen ze net geplaatst waren reed hij de eerste maanden ook altijd te hard.
Altijd om 5:30 op alle werkdagen
Op een dag was zijn motor kapot en ging hij met de bromfiets naar het werk.
Toen stonden er op de route diverse motoragenten op strategische plekken klaar.
Hij is een maandje met de bromfiets gegaan , en daarna toch maar bij de flitspalen snelheid geminderd.

Soort gelijk verhaal gelezen in een sensatiekrant.
Mototrrijder had op weg (naar het werk) ook de flitsers van voren en stond er dag-in, dag-uit mooi op maar nooit herkendbaar.
Tot het zodanig opviel dat ze zo rond zijn tijdstip wat agentjes hebben opgetrommeld.
Hij reed ook iets meer dan een beetje te hard. ;)

Op goegel het artikel proberen op te sporen, kwam uit op een linkje op dit forum.
Motorrijder laat zich 26 keer flitsen... op dezelfde plek
 
Laatst bewerkt:
Soort gelijk verhaal gelezen in een sensatiekrant.
Mototrrijder had op weg (naar het werk) ook de flitsers van voren en stond er dag-in, dag-uit mooi op maar nooit herkendbaar.
Tot het zodanig opviel dat ze zo rond zijn tijdstip wat agentjes hebben opgetrommeld.
Hij reed ook iets meer dan een beetje te hard. ;)

Op goegel het artikel proberen op te sporen, kwam uit op een linkje op dit forum.
Motorrijder laat zich 26 keer flitsen... op dezelfde plek

Dat verhaal van mijn collega is reeds van +/- 20 25 jaar geleden op de N216 Schelluinen - Nieuwpoort
Je mocht toen 80kmp/h hij reed standaard 100-110 daar.
Dus niet overdreven snel, ieder ander van ons zou dat ook gedaan hebben rond dat tijdstip.
Het is zeker geen sensatie verhaal maar echt gebeurt.
En de Politie heeft absoluut geen heksenjacht op hem gehouden , want na 2 of 3 ochtenden stonden ze er al niet meer.
 
Een aantal jaren terug is er hier in een buurtgemeente een motorrijder staande gehouden die geregeld op zijn achterwiel een flitspaal passeerde.

Helaas bleek na verder onderzoek dat het een leerling was van de politieschool in Lochem :W
Je raad het al, hij kon met onmiddellijke ingang vertrekken.
 
Een aantal jaren terug is er hier in een buurtgemeente een motorrijder staande gehouden die geregeld op zijn achterwiel een flitspaal passeerde.

Helaas bleek na verder onderzoek dat het een leerling was van de politieschool in Lochem :W
Je raad het al, hij kon met onmiddellijke ingang vertrekken.


Strenge sanctie. Wij hadden als ambu broeders tijdens festiviteiten een mishandelde beveiliger. Daders: 2 jongemannen, niet betalen, vervelend naar de meiden, Verzet aanhouding, dat dus. Bleken beide aspiranten( adspiranten?) "Die kunnen de rest van hun opleiding wel op hun buik schrijven" hoorde ik de dienstdoende brigadier nog zeggen na gesprek wachtcommandant. Niet dus, disciplinaire maatregel en verder met de opleiding hoorde we enkele maanden later. Dit tot woede van de dienders uit het provincie stadje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan