Geen papieren en dan?

maar een cvo is een cvo toch,
of die brommer nou uit België, Italië of Canada komt..
(al heet een RD350 daar RZ350)
Maar dat bestaat pas sinds +/- 2000,dus nog niet toen de RD gemaakt werd.
Toen had elk land zijn eigen manier van homologatie,COC is een EU homologatie.
Je zou wel de invoerder van het land waar hij verkocht is kunnen contacteren,die werken meestal wel mee als de motor door hun verkocht is.
De eerste eis daarvoor is een framenummer waardoor ze dat kunnen controleren.
 
Let op........ hier ga je de mist in.
Zonder papieren zul je ALTIJD een keuring moeten aanvragen invoer van buiten de EU.

Mijn MV Agusta = Italiaans = EU = invoer motor vanuit land in Europa............ dacht ik...
Niet dus... keurmeester was niet blij toen ik kwam opdagen, maar i.p.v. van mij naar huis te sturen was ie coulant.
Dame aan de receptie zei dat ik niet de 1e was en ook niet de laatste zal zijn. Het is regelmatig aan het hoofdkantoor doorgegeven dat de info op de website duidelijker kan/moet.

Zonder papieren KAN wel, maar het onderzoek duurt langer en ALLES wat er ten tijde van nieuw opzat MOET er op zitten EN functioneren.
Is de koplamp UK ipv EU? Afkeur.
Niet helemaal.

Mijn Zwitserse Suzuki zr50 is gewoon goedgekeurd met een eerder gekentekend eu voertuig keuring. Er word dan een bewijs van geen bezwaar aangevraagd bij het land van herkomst als je er geen papieren bij hebt.
 
Let op........ hier ga je de mist in.
Zonder papieren zul je ALTIJD een keuring moeten aanvragen invoer van buiten de EU.

Mijn MV Agusta = Italiaans = EU = invoer motor vanuit land in Europa............ dacht ik...
Niet dus... keurmeester was niet blij toen ik kwam opdagen, maar i.p.v. van mij naar huis te sturen was ie coulant.
Dame aan de receptie zei dat ik niet de 1e was en ook niet de laatste zal zijn. Het is regelmatig aan het hoofdkantoor doorgegeven dat de info op de website duidelijker kan/moet.

Zonder papieren KAN wel, maar het onderzoek duurt langer en ALLES wat er ten tijde van nieuw opzat MOET er op zitten EN functioneren.
Is de koplamp UK ipv EU? Afkeur.
Klopt. Zonder papieren is de EU-herkomst niet formeel vast te stellen en dan gaat "alles wat oud is op één hoop". Het scheelt dat de keuringseisen wel duidelijk op papier staan, zodat je thuis gewoon eea na kunt lopen om zelf vooraf vast te stellen of alles voldoet. (let in het bijzonder ook op met eisen mbt de rode retroreflector aan de achterzijde...die is wettelijk wel verplicht, maar vaak niet(meer) aanwezig en reden tot afkeur.)
 
Klopt. Zonder papieren is de EU-herkomst niet formeel vast te stellen en dan gaat "alles wat oud is op één hoop". Het scheelt dat de keuringseisen wel duidelijk op papier staan, zodat je thuis gewoon eea na kunt lopen om zelf vooraf vast te stellen of alles voldoet. (let in het bijzonder ook op met eisen mbt de rode retroreflector aan de achterzijde...die is wettelijk wel verplicht, maar vaak niet(meer) aanwezig en reden tot afkeur.)
Ook niet helemaal.

Probleem van italie is dat als ze een verzoek tot bewijs omtrent geen bezwaar krijgen vanuit het het RDW, het minumaal 1,5 jaar duurt voor ze hem hebben.

Plus wees voorbereid. Ik kon aan de hand van het zadel en een sticker op het frame aan tonen dat het een zwitser is. Plus ik had een catawiki advertentie van een blauw exemplaar gevonden, ook uit zwisterland. Die was maar 207 frames jonger als die van mij.
 
afgelopen weekend offerte gevraagd voor het importeren van een motor uit Canada...

bijna 1800.-

op een motor van 30k is dat niet veel maar één van 3000 euro erg veel..
 
Ik heb een mv 125 zonder papieren uit erfenis van mijn vader.
Dat ding komt uit Italië uit de tijd dat er héél veel vanuit Italië gehaald werd.
Maar zonder aankoop bon of papieren dus.
Officieel heeft mijn moeder de motor (tezamen met nog wat motoren die wel kentekens hebben) geërfd maar logischerwijs ging het naar mij .
(Wat moest zij ermee… _O- )
Als ik dit op papier zet (met goedkeuring en ondertekend door moeders) ….
Zal dit worden gezien als officiële aankoop ? (Tricky, yes i know….) maar er is niks gelogen.
 
125 sport se uit 75/76
Ah!
Het zusje van mijn MV

20230926_190428_copy_2880x2156.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan