Benieuwd naar jullie mening: Wel of geen slot?

Wanneer ik mijn motor buiten parkeer dan....


  • Totaal aantal stemmers
    105
in die gedachte was mijn vorige GSR een hele goede, daar kon de dief maar een stukje meer rijden voor er weer panne was :+
Ik vond het zelf meer een waarschuwing schot van Suzuki, voordat ze de B-King gingen uitbrengen.
Als het tenminste over het 'meer uitlaat dan kont' model hebben
 
Sinds ik heb gezien hoe ontzettend makkelijk een gemiddeld stuurslot stukgetrapt wordt, een ART4 schijfremslot.
Vooral om de verzekering tevreden te stellen, ik heb niet de illusie dat het een diefstal voorkomt.

Busje + 4 snaken = motor weg binnen 1 minuut
 
Ligt eraan waar ik hem parkeer.
Onderweg of op me werk: schijfremslot en stuurslot.
's Nachts thuis: stuurslot, schijfremslot, ketting met beugelslot en hoes er over heen
 
Het beste is om je sleutel in het kontaktslot te laten zitten en een briefje op het zadel te plakken met "NEEM ME ASJEBLIEF MEE"
 
Met winterstalling demonteer ik mn wielen gewoon :p

Anders art4 schuifslot voor de verzekering
 
Stuurslot sowiezo altijd. Mijn Bandit slaapt helaas buiten en daar doe ik altijd het schijfremslot + motorhoes. Onderweg hangt ervan af waar ik naartoe ga. Meestal heb ik het slot wel mee in mn rugzak, voor als ik hem toch even ergens wil parkeren. Ook parkeer ik hem dan meestal in het zicht van een camera als er 1 in de buurt hangt. Just in case. Mja ik rijd pas een jaartje en dit is ook mn eerste motor, dus ben nog wat voorzichtig. 😜
 
ook nog een kusje voor het slapengaan? :j
Ben er erg blij mee maar dat gaat me iets te ver_O-

Door de ogen van de hoes zit overigens nog een rvs staalkabeltje met 2 oogjes eraan om daar ook nog een hangslotje doorheen te halen :Y

Tsja je moet wat als ie op straat slaapt. Als ze hem willen is ie ook weg maar zal het ze niet makkelijker maken
 
Je had toch een vx800 gekocht ? Heeft iemand die gestolen ?
Scherp! Ik had idd een VX800 gekocht… Maar ik vond er weinig aan qua rijgedrag en vermogen, dus maar snel weer verkocht. De GSR bevalt een stuk beter wat dat betreft.
 
Een goed slot kost pak m beet 100 euro
Een accu haakse slijper bij de Lidl 40 euro..
Het wordt langzamerhand bijna onmogelijk om je motor tegen diefstal te beschermen
 
Altijd op stuur en schijfrem slot. Heb een gebruiksvriendelijke schijfrem slot waarvan ik alleen een pennetje mee meedraag. Als laatste ook nog in de eerste versnelling trappen voor ik wegloop om ongewenst rollen door stoten/ duwen te voorkomen.
 
Thuis staan de motoren op stal, achter gesloten deur, gesloten tuindeur en op gesloten binnenterrein.

Buiten de deur gebruik ik afhandelijk van waar ie staat het stuurslot met een griplock, schrijfremslot, of een ketting aan een vast object. M'n vrouw voegt daar nog een schrijfremslot met alarm aan toe.
 
Mijn enige voorzorgsmaatregel.is om m'n contactsleutel niet erin te laten zitten. Verder geen sloten, niemand wil dat ding hebben.
 
M'n motor is net nieuw en nog een nieuw model ook, maar ik denk niet dat m'n Honda NX500 zo erg gewild is bij motordieven. Die gaan toch meer voor de duurdere fietsen. Toch?
Desalniettemin, onderweg: ART 4 schijfremslot met motiondetector en 100 decibel alarm, stuurslot en honda's HISS startonderbreker.
Thuis staat ie droog binnen in een afgesloten schuur, Ook het schrijfremslot, stuurslot en de startonderbreker, en hij ligt aan een ART 5 ketting bevestigd aan een ART 4 grondanker,
Als dat niet meer genoeg is weet ik het ook niet meer.
 
Als een slot wordt opengemaakt is dat 9,99 van de 10 keer met een slijptol. Die art keuring is daarmee compleet waardeloos. Al die sloten zijn binnen een halve minuut doorgeslepen. Dan telt alleen de dikte van het staal en wordt het niet echt handzaam meer.

Er zijn maar 2 sloten die zinvol zijn en dat zijn een hiplok d1000 maar die is erg klein en een litelok x3. Staan genoeg filmpjes op yt. Kost wat maar je motor ook.

Volgens mij heeft abus nu ook een vergelijkbaar slot uitgebracht maar die is nog duurder dan voornoemden.
 
Als een slot wordt opengemaakt is dat 9,99 van de 10 keer met een slijptol. Die art keuring is daarmee compleet waardeloos. Al die sloten zijn binnen een halve minuut doorgeslepen. .....
Ik had wat onderzoek gedaan voordat ik deze ketting kocht, en op breek-testen op YT hadden ze toch echt wel 8 minuten nodig om met een gierende slijptol door een hele schakel te komen van een ART5 ketting. (wat dus 2x slijpen is)
Ik kam me voorstellen dat een ART4 schijfremslotje waar je maar 1x doorheem hoeft, sneller gaat. Maar bij mij dan wel met 100decibel geschreeuw.

Maar in de praktijk, als ie niet ergens aan vast ligt, tillen ze em op en gooien em in het busje en ze zijn weg. En ik betwijfel als je er een tracker op hebt zitten, dat de politie er iets mee doet.
 
Klopt ik had moeten aangeven dat ik sloten bedoel voor onderweg. die art5 sloten neem je liever niet even ergens mee naar toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan