Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha nou blijkbaar een heel begrijpelijk foutje, kan de beste overkomen :Y

Hmmm ga jouw advertentie ook even bekijken :)
;)
Die past dus ook niet op een 750 van 2002? :?
Vast wel, is alleen een fractie korter.
Maar dit was nog voor mijn GSX600F met pitten. :)

full
 
Het stond wel mooi..

full


Maar diverse problemen, spatbord 1999 past niet op 2003 voorvork..

full


En de wielas heeft bij de 2003 een grotere diameter. :)

Dus toen maar wat grondiger aan de klus, poten op de draaibank en schuren..

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik de voorband van de GSX van mijn vriendin laten vervangen. Bij het demonteren van de linker remklauw kwam ik erachter dat de onderste bout volledig verrot gedraaid is. De adapterplaat die tussen de remklauw en de voorvork zit uiteraard ook. Met dank aan degene die voor mij aan deze motor heeft gesleuteld.

Nu ben ik op zoek naar een andere adapterplaat en de bijbehorende bout zodat ik deze over kan zetten. Heeft iemand misschien nog iets liggen? Het gaat om een GSX 600F van ik meen 2002 (zal ik nog even goed nakijken thuis). Ik hoor het graag.
 
Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik de voorband van de GSX van mijn vriendin laten vervangen. Bij het demonteren van de linker remklauw kwam ik erachter dat de onderste bout volledig verrot gedraaid is. De adapterplaat die tussen de remklauw en de voorvork zit uiteraard ook. Met dank aan degene die voor mij aan deze motor heeft gesleuteld.

Nu ben ik op zoek naar een andere adapterplaat en de bijbehorende bout zodat ik deze over kan zetten. Heeft iemand misschien nog iets liggen? Het gaat om een GSX 600F van ik meen 2002 (zal ik nog even goed nakijken thuis). Ik hoor het graag.

Helaas heb ik pas sinds een maand mijn theekopje. Dus ik zit ook her en der te stuntelen :+
 
Die adapterplaat is niet standaard (in elk geval niet op de 2001) dus geen idee waar je die moet vinden.
Zullen waarschijnlijk een keer andere klauwen die anders niet pasten op gemonteerd zijn dan.
 
Ik weet niet of er de ruimte voor is maar is een langere bout met een moer aan de andere zijde een optie?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik de voorband van de GSX van mijn vriendin laten vervangen. Bij het demonteren van de linker remklauw kwam ik erachter dat de onderste bout volledig verrot gedraaid is. De adapterplaat die tussen de remklauw en de voorvork zit uiteraard ook. Met dank aan degene die voor mij aan deze motor heeft gesleuteld.

Nu ben ik op zoek naar een andere adapterplaat en de bijbehorende bout zodat ik deze over kan zetten. Heeft iemand misschien nog iets liggen? Het gaat om een GSX 600F van ik meen 2002 (zal ik nog even goed nakijken thuis). Ik hoor het graag.
Foto's? Dan kunnen we beter zien of het origineel is of dat er een andere type opgezet is.
Standaard is de plaat waarmee die aan de poot zit namelijk onderdeel van de klauw, hier zitten de glijpennen aanvast. Deze is wel te vervangen maar goedkoper is om een 2e hand klauw van de sloop te halen voor een paar tientjes.
 
Oh, dat kan ja. Volgens mij zitten er idd glijpennen aan de andere kant (onder de rubbers). Ik zal kijken of ik een foto voor elkaar krijg. Naar mijn weten gewoon de originele klauwen namelijk.
 
Oh, dat kan ja. Volgens mij zitten er idd glijpennen aan de andere kant (onder de rubbers). Ik zal kijken of ik een foto voor elkaar krijg. Naar mijn weten gewoon de originele klauwen namelijk.
Als het niet heel erg verrot gedraaid is zou je er nog een tapje door kunnen halen.
Maar een setje goede klauwen vind je op de sloop meestal wel tussen de 50 en 80 euro.

(misschien ook andere belangrijke bouten even nalopen of die niet beschadigd zijn door de vorige beunhaas)
 
Gisteravond lag er ineens iets op de weg wat ik niet meer kon ontwijken. Bij thuiskomst de achterband even geinspecteerd en zie ineens dit:

full



Sapperdeflap, komt dit nu van dat kleine voorwerp op de weg of zat het er al. :o

Denk dat de Hyperpro's maar even moeten wachten, andere achterband heeft wel even hogere prioriteit (zag ook dat de achterband van 2011 is). Dus de hamvraag: wat voor merk en type achterband?

Er zit nu Bridgestone Battlax BT 021 op. Lijkt mij geen verkeerde band, vooral vanwege dual compound-systeem. Voorop zit een Dunlop Sportmaxx Roadsmart II (2014).

What say you?
 
Gisteravond lag er ineens iets op de weg wat ik niet meer kon ontwijken. Bij thuiskomst de achterband even geinspecteerd en zie ineens dit:

[afbeelding]


Sapperdeflap, komt dit nu van dat kleine voorwerp op de weg of zat het er al. :o

Denk dat de Hyperpro's maar even moeten wachten, andere achterband heeft wel even hogere prioriteit (zag ook dat de achterband van 2011 is). Dus de hamvraag: wat voor merk en type achterband?

Er zit nu Bridgestone Battlax BT 021 op. Lijkt mij geen verkeerde band, vooral vanwege dual compound-systeem. Voorop zit een Dunlop Sportmaxx Roadsmart II (2014).

What say you?

Als de band niet lek is en niet van 2011 zou zijn geweest zou ik zeggen laten zitten.
Beschadigingen in de toplaag kan geen kwaad verder.
Als je er tevreden over bent hoef je niet perse te veranderen toch. Je kan ook de opvolger eronder leggen. (vrijwel alle moderne banden hebben dual-compound)
Of ook een Roadsmart II of III monteren zodat je het zelfde merk en type voor en achter hebt.

Mijn voorkeur is toch wel het zelfde merk en type, of het zelfde merk en een sportband voor en toerband achter. Binnen hetzelfde merk combineert het makkelijkst.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit al dagen te zoeken maar kan alleen de 1 liter variant vinden.
Zou je misschien de link kunnen posten dan bestel ik hem en ga ik opzoek naar een oliefilter:) :)
Hij is blijkbaar in vier liter uit het programma op die website.
Dus nu iets duurder met vier liter, of naar de niet plus versie die Burnett poste.
Gisteravond lag er ineens iets op de weg wat ik niet meer kon ontwijken. Bij thuiskomst de achterband even geinspecteerd en zie ineens dit:

[afbeelding]


Sapperdeflap, komt dit nu van dat kleine voorwerp op de weg of zat het er al. :o

Denk dat de Hyperpro's maar even moeten wachten, andere achterband heeft wel even hogere prioriteit (zag ook dat de achterband van 2011 is). Dus de hamvraag: wat voor merk en type achterband?

Er zit nu Bridgestone Battlax BT 021 op. Lijkt mij geen verkeerde band, vooral vanwege dual compound-systeem. Voorop zit een Dunlop Sportmaxx Roadsmart II (2014).

What say you?
Aparte combinatie..
Bij het combineren van verschillende type banden wordt er aangeraden dat de voorband de meest sportiefste van de twee is.
Maar ja de achterband gaat minder vaak mee dan de voorband. O-)

Als je hem nog niet in het algemene bandentopic gepost hebt.. als het niet lek is kan je er waarschijnlijk wel mee doorrijden.

Alles over motorbanden Deel 7
 
Oei, goed idee. Even Ctrl-C/Ctrl-V doen daar! Thnx
Het blijft lastig, en veiligheid boven alles natuurlijk.
Je kan er even een nachtje vier bar opzetten ter controle, maar hoe het na het terugkeren naar de gewone spanning verder gaat als je over een hobbel rijdt. :?
Misschien staat er net een canvaslaag op scheuren.

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. :$
 
Als de band niet lek is en niet van 2011 zou zijn geweest zou ik zeggen laten zitten.
Beschadigingen in de toplaag kan geen kwaad verder.
Als je er tevreden over bent hoef je niet perse te veranderen toch. Je kan ook de opvolger eronder leggen. (vrijwel alle moderne banden hebben dual-compound)
Of ook een Roadsmart II of III monteren zodat je het zelfde merk en type voor en achter hebt.

Mijn voorkeur is toch wel het zelfde merk en type, of het zelfde merk en een sportband voor en toerband achter. Binnen hetzelfde merk combineert het makkelijkst.
Deze stond er nog niet toen ik poste. :o :t
 
Zo. Even geleden dat ik hier nog geweest ben. Vandaag de F vanonder het stof gehaald (Staat al even stil) en op de bank gezet.

De 2de versnelling heeft het een aantal jaren geleden begeven en ik hen al.een aantal onderdelen verkocht. De kogel is nu door de kerk, want er moet plaats gemaakt worden: of hij gaat uit elkaar of (indien er interesse is) gaat weg zoals hij er nu bijstaat. Dus laat maar horen.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan