lagers ktm gs 600 lc4 1992

hallobora

Rookie
17 nov 2015
4
0
partij
hallo

laatst heb ik een ktm gs 600 1992 opknapper gekocht en kwam ik erachter dat bijna alle lagers kapot zijn en nieuw moeten komen
op internet kan ik niks vinden welke lagers dit zijn of waar ik ze kan bestellen
kan iemand mij verder helpen?
had al gezocht voor een workshop manual maar daarvan kan ik ook helaas niks vinden

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groetjes Niels
 
Het is allemaal niet zo moeilijk. ;)

Verwijder een lager.
Meet deze op.
d = asdiameter
D = buitendiameter
B = breedte

Toets deze maten in op Google. (volgorde d x D x B met als toevoeging lager of bearing)

Bijvoorbeeld: 30 x 72 x 19 lager
Je krijgt dan als resultaat: een lager met codering: 6306

Alle lagers worden aangeduid met een codering, de kenmerken hiervan worden bepaald door een ISO norm. De ISO (International Standard Organization) heeft tot taak het ontwikkelen en coördineren van normen met als doel internationale uitwisselbaarheid van produkten. Strikte toepassing hiervan door de lager-
producenten geeft volledige uitwisselbaarheid van lagers, ongeacht het merk, met hetzelfde typenummer. Deze uitwisselbaarheid wordt gewaarborgd door bepaalde waarden en toleranties in relatie tot de hoofdafmetingen van de lagers

Vervolgens kun je met deze zoekterm (lager/bearing 6306) aan de slag om een passend (vergelijkbaar) lager te zoeken. Op het internet vind je vele leveranciers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan