Rijles motor total loss

Ha, ik dacht dat jij ook je rijbewijs uit het begin van de vorige eeuw had.

Ik zie tegenwoordig lessers dingen doen die ik zelf niet zo gauw zou proberen, bv op halfnatte parkeerterreinen. Als ik een rijschool zou hebben voor beginners, zou ik van die zijwieltjes aanschaffen voor dat soort ongein, maar dat is natuurlijk weer te duur.

Daarom hebben de meeste rijscholen valbeugels op de motoren zitten.
 
Ha, ik dacht dat jij ook je rijbewijs uit het begin van de vorige eeuw had.

Ik zie tegenwoordig lessers dingen doen die ik zelf niet zo gauw zou proberen, bv op halfnatte parkeerterreinen. Als ik een rijschool zou hebben voor beginners, zou ik van die zijwieltjes aanschaffen voor dat soort ongein, maar dat is natuurlijk weer te duur.
Vorige week mijn dochter haar eerste rijles AVB op een parkeerterrijn ergens in de buurt *D
Het regende behoorlijk tot hard '( voor haar respect voor haar doorzettingsvermogen het was zeer zeer nat.
Met haar eerste les een remproef lekker hard remmen op natte klinkers ik zeg oké met een klein :X het ging goed als je het verkeer ingaat behoor je ook hard te kunnen remmen op een nat wegdekje. Volgende les rijd ze zelf naar het AVB terrijn poeh het gaat mij allemaal veelsssssssss te snel kleine meisjes worden groot :W pubertijd
Ze had er veel lol in kicke etc: etc: oké das mooi zei ik :?
Ik heb een foto(zal ik hem hier plaatsen? yep ze is onherkenbaar haha) van haar genomen doorweekt bij haar start ben toen maar snel vertrokken want kon het niet aanzien :+
Morgen examen theorie AVB A2 op het progamma :Z
full
 
Ha, ik dacht dat jij ook je rijbewijs uit het begin van de vorige eeuw had.
Nee ik kom uit de moderne eeuw motorlesser oud instapper meen 2010 ? Daarom weet ik ook dat al de meeste speciale verrichtingen bull-shit achtig zijn.Maar zeker dat je er een examen voor moet afleggen CBR zakkenvullerij B|
Ik zie tegenwoordig lessers dingen doen die ik zelf niet zo gauw zou proberen, bv op halfnatte parkeerterreinen. Als ik een rijschool zou hebben voor beginners, zou ik van die zijwieltjes aanschaffen voor dat soort ongein, maar dat is natuurlijk weer te duur.

Zijwielen kan zeker wij gingen ook plat tijdens het lessen met de knie over de grond soms :+
 
ik vond eigenlijk alleen de precisiestop volkomen nutteloos. zo precies hoef je niet te remmen, noodstop en stopproef veel nuttigeer
 
ik vond eigenlijk alleen de precisiestop volkomen nutteloos. zo precies hoef je niet te remmen, noodstop en stopproef veel nuttigeer
Denk er aan dat het niet puur om het "remmen" gaat tijdens die proeven. Het kijken is daar net zo'n belangrijk onderdeel van. Tijdens de precisieremproef leer je de rem te doseren, vooruit plannen waar je gaat stoppen, terwijl je blijft kijken waar je heen gaat in plaats van naar de grond. Het combineert die handelingen en in dacht licht vind ik het niet zo'n nutteloze oefening.
 
Nee ik kom uit de moderne eeuw motorlesser oud instapper meen 2010 ? Daarom weet ik ook dat al de meeste speciale verrichtingen bull-shit achtig zijn.Maar zeker dat je er een examen voor moet afleggen CBR zakkenvullerij B|Zijwielen kan zeker wij gingen ook plat tijdens het lessen met de knie over de grond soms :+
Zakkenvullerij joh idd maar het is niet anders wil je het motorrijbewijs halen dan zal je door deze zakkenvullerijkoffiemolen heen moeten gaan.

AVB ach onzin al is het ergens voor een aantal leerzaam ;) die niet eens normaal kunnen fietsen :+ je zou het ook met het AVD rijexamen kunnen in plannen .Nee hoor het moet apart met extra AVB lessen bij een rijschool die zijn dan ook weer blij :? dus zakkenvullerij.
Van A2 naar het A rijbewijs om te kunnen rijden/wennen laten zien met meer vermogen om kunnen gaan jeetum zeg gaan we harder rijden dan met een A2 examen stoplichtsprintjes ff topsnelheid halen acceleratieproeven op snelweg ff doortrekken naar 160???????? Veel zwaarderde motor :N bij de meeste rijscholen rijd je op dezelfde motor af alleen iets meer power ohhh wacht ff je mag niet sneller rijden dan met een A2 examen.........de ....om gek van te worden :r
 
Lessers moeten meer praktische ervaring opdoen met andere soorten verkeersdeelnemers (bij voorkeur in een gecontroleerde omgeving)

fietser die plots links afslaat op 1 cm van het voorwiel van de motorrijder.
Motorrijder die links naast vrachtwagen staat (elk eigen voorsorteervak) en vrachtwagen die dan een 180° bocht naar links doet waardoor motorrijder van de weg gedrukt wordt.
Motorrijder die tijdens filefilteren naast een auto rijdt en de auto komt naar links.
 
Wat ik vooral lachwekkend vond op het avb examen ,lopend met de motor en achteruit parkeren in een vakje. volgens mijn intsructeur op verzoek van verzekeringsmaatschappijen gedaan. omdat veel mensen hun motor lieten omvallen en slecht wegzette en de verzekring daardoor weer kon uitkeren, maar als je WA verzekerd bent heb je er toch ook niks aan.
 
En toch is het wel even goed om te oefenen. Deze week heeft een leerling van ons het gepresteerd om de motor van zich af te laten vallen toen hij achterwaarts in een vakje liep.
 
Wat ik vooral lachwekkend vond op het avb examen ,lopend met de motor en achteruit parkeren in een vakje. volgens mijn intsructeur op verzoek van verzekeringsmaatschappijen gedaan. omdat veel mensen hun motor lieten omvallen en slecht wegzette en de verzekring daardoor weer kon uitkeren, maar als je WA verzekerd bent heb je er toch ook niks aan.

Misschien lachwekkend, maar het is dus daadwerkelijk op feiten gestoeld en zorgt voor lagere kosten voor ons allemaal.
 
Misschien lachwekkend, maar het is dus daadwerkelijk op feiten gestoeld en zorgt voor lagere kosten voor ons allemaal.
:^
Ik snap het wel.. Het is toch een handelings onderdeel bij omgang met een motorfiets, wat je toch onder de knie zal moeten krijgen. Dus dat daar op getoetst wordt vind ik niet zo gek. En laten we eerlijk zijn, het is niet zo moeilijk, dus op het examen zou dat een appeltje-eitje moeten zijn :)
 
Ook ik ben gevallen tijdens mijn lessen. De 2e les onderweg naar een parkeerterrein om AVB oefeningen te doen. In plaats van gas los, gas ik gas bij op een rotonde en stoof de bosjes in. Wel geschrokken, maar gelijk opgestapt. Heb een raar knakje in mijn dijbeen overgehouden als ik mijn voet heen en weer beweeg, maar verder niets.

Deed wel even pijn. Ik werd toen wel angstig voor rotondes. Ging er als een dweil doorheen. Inmiddels vele rotondes later ben ik blij dat ik gewoon heb doorgezet. Ik geniet enorm van mijn motor. De wind, de geuren, de snelheid. Initieel begonnen om files te vermijden (puur tijdsefficient te kunnen reizen), maar inmiddels om. Wat is motorrijden toch ontzettend gaaf!!
 
Ook ik ben gevallen tijdens mijn lessen. De 2e les onderweg naar een parkeerterrein om AVB oefeningen te doen. In plaats van gas los, gas ik gas bij op een rotonde en stoof de bosjes in. Wel geschrokken, maar gelijk opgestapt. Heb een raar knakje in mijn dijbeen overgehouden als ik mijn voet heen en weer beweeg, maar verder niets.

Deed wel even pijn. Ik werd toen wel angstig voor rotondes. Ging er als een dweil doorheen. Inmiddels vele rotondes later ben ik blij dat ik gewoon heb doorgezet. Ik geniet enorm van mijn motor. De wind, de geuren, de snelheid. Initieel begonnen om files te vermijden (puur tijdsefficient te kunnen reizen), maar inmiddels om. Wat is motorrijden toch ontzettend gaaf!!

Dit wijst op een structurele fout bij de lesmethode.
 
aan al die mensen die schade hebben gemaakt tijdens het lessen wil ik toch even zeggen;
jeeez wat een mazzel dat je niet je eigen zooi kapot gereden hebt...:)
 
Vorige week dan eindelijk mijn avb gehaald, halve wegen september voor mijn avd.... Wordt ik dan eindelijk toch nog een motorrijdster

Even nieuwsgierig, ben je inmiddels een rijbewijs rijker ?
Kunnen we in 2018 met 4 personen naar Texel voor de herkansing. :+
 
Ook ik ben gevallen tijdens mijn lessen. De 2e les onderweg naar een parkeerterrein om AVB oefeningen te doen. In plaats van gas los, gaf ik gas bij op een rotonde en stoof de bosjes in. Wel geschrokken, maar gelijk opgestapt.

Hoe kan nou zoiets??? Heb je dan nooit een bromfiets gehad?
Toen ik 11 was reed ik al met brommertjes op de cross-baan. Gas geven is het eerste wat je leert!
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan nou zoiets??? Heb je dan nooit een bromfiets gehad?
Toen ik 11 was reed ik al met brommertjes op de cross-baan. Gas geven is het eerste wat je leert!

Nee. Niet iedereen begint met brommertjes. Mijn eerste brommertje had 500 cc, 2 cilinders en 46 pk.
 
ATTENTIE OUD TOPIC DAT GEKICKT IS


Even nieuwsgierig, ben je inmiddels een rijbewijs rijker ?
Kunnen we in 2018 met 4 personen naar Texel voor de herkansing. :+

Als je even in het profiel van Lotje kijkt zie je dat ze al rijd en haar eerste eigen schade ook al heeft (het al oude motor van de standaard laten flikkeren).
 
Was er niet bij, maar bij mijn lessen had ik ALTIJD voldoende uitwijk mogelijkheden in het begin, bij mijn avb.
Later zijn we wel verhuist naar soms wat minder ruimte voor de 180 graden draai, maar dat werd eerst gevraagd of ik het durfde, en pas nadat ik de betreffende draai, volgens de instructeur onder de knie had.

Alle avb lessen waren of op asfalt, of op van die ruwe klinkers. Nooit die gladde!

Die motor is verzekerd, dus het is vervelend, maar daar blijft het bij! Een goede rijschool / instructeur, stelt jouw gezondheid mijlenver boven hun lesmotor!

Lijkt me dat de locatie voor je oefeningen niet handig gekozen is, daar komen hun dus op deze manier achter,lijkt me...


Edit, oud topic, haha
 
Laatst bewerkt:
Afgereden op 6 december bij -6 graden.
Alles was ervoor al gecancelled.
Dan een ouderwets telefoontje krijgen (zo'n ding met een vast lijntje uit de muur)
van de rijschool.
Zorg dat je binnen 5 minuten hier ben, dan binnen 10 minuten naar het CBR.
JOUW examen gaat alsnog door....

:X :X

Als een malloot naar de rijschool, als stuivend pak en meuk aan getrokken.
Instructeur had de CB1 al gestart, en stond klaar voor vertrek.
Wat zegt de beste man "gas er op en gaan, redt ik het niet om zelf op tijd te gaan, rij je maar alleen met de examinator" :X

En hup, volgas naar het CBR...
Na het routine gesprekje en ogen test, kwam net mijn instructeur aan rijden.
Dik uur later, bevroren klauwen, tenen en meer bevroren en terug getrokken ledematen, missie geslaagd!!

En ja, dat was nog de tijd dat je idd de hele dag je les fiets ter beschikking had *O*

Over oud gesproken :+
 
Afgereden op 6 december bij -6 graden.
Alles was ervoor al gecancelled.
Dan een ouderwets telefoontje krijgen (zo'n ding met een vast lijntje uit de muur)
van de rijschool.
Zorg dat je binnen 5 minuten hier ben, dan binnen 10 minuten naar het CBR.
JOUW examen gaat alsnog door....

:X :X

Als een malloot naar de rijschool, als stuivend pak en meuk aan getrokken.
Instructeur had de CB1 al gestart, en stond klaar voor vertrek.
Wat zegt de beste man "gas er op en gaan, redt ik het niet om zelf op tijd te gaan, rij je maar alleen met de examinator" :X

En hup, volgas naar het CBR...
Na het routine gesprekje en ogen test, kwam net mijn instructeur aan rijden.
Dik uur later, bevroren klauwen, tenen en meer bevroren en terug getrokken ledematen, missie geslaagd!!

En ja, dat was nog de tijd dat je idd de hele dag je les fiets ter beschikking had *O*

Over oud gesproken :+

Dat zijn de leuke verhalen die je bijblijven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan