Eobd stekker, storing tiger 955i

Mw Tiger

Rookie
30 aug 2016
9
0
Hallo,
Ik heb hier een tiger 955i uit 2004.
Mijn motor storings lamp brand, nu kan ik hem niet uitlezen, hij geeft aan dat de signaal draden geen contact maken met de motor ecu.
Op de oebd stekker zitten 4 draden, een plus en een min, die werken allebei. Maar de andere 2 draden krijg ik geen signaal op.
Heeft iemand een tip of een bedradings schema?
Met vriendijke groet,
Tiger 955i
 
Als
Je maar 4 draden op je EOBD stekker hebt. Zal 1 de voeding zijn. 1 de massa. En dan can high en can low. Hier zul je alleen met een scoop iets op kunnen meten. En ook al heb je een scoop dan zul je er nog geen wijs uit worden hoe je dat signaal moet interpeteren.
Weet niet zeker of het bij motor fietsen het zelfde is al bij auto's. Maar de weerstand van het can-bus systeem moet 60 ohm zijn. Dat is de enige manier om te controleren of je canbus lijn in orde is.
 
normaal gaat het vanzelf uit als de storing is opgelost. misschien geeft hij een code aan op je dashboard? of kun je via een werkplaatshandboek achterhalen hoe je een storingscode kunt achterhalen. heb geen ervaring met motorfietsen met eobd helaas.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb hier een tiger 955i uit 2004.
Mijn motor storings lamp brand, nu kan ik hem niet uitlezen, hij geeft aan dat de signaal draden geen contact maken met de motor ecu.
Op de oebd stekker zitten 4 draden, een plus en een min, die werken allebei. Maar de andere 2 draden krijg ik geen signaal op.
Heeft iemand een tip of een bedradings schema?
Met vriendijke groet,
Tiger 955i

Je hebt de verkeerde stekker. Die je nu hebt is de alarm optie stekker. Je moet de stekker met de rubber sok erom hebben. Schaf een VAG kabel aan volgens de site van Tune Ecu, en volg daar de aanwijzingen.
Een eenmalige storing zal na 3x motor opwarmen en afkoelen weer verdwijnen, maar wel in het storingsgeheugen blijven staan.
Overigens heeft een 2004 model geen Canbus.
 
Volg het advies van beemerracer.

Ik heb zelf een Tiger 2005 en heb ook tune ecu gedownload en mn pc aan de motor gekoppeld. Tune ecu heeft een goede site met instructies.
Je kan de storings melding idd ook via de opwarm cyclus laten verdwijnen (als het probleem althans weg is..), maar tune ecu is handig als je later wat meer onderhoud zelf wilt doen.
 
Overigens heeft een 2004 model geen Canbus.

Dat is ook niet gezegd, wat wel gezegd is is dat de communicatie vanaf de ECU naar het aangesloten diagnoseapparaat via een CAN verbinding gaat. En dat klopt (iets specifieker is het een K-line). Dat is ook de standaard implementatie van EOBD. Dat de fiets zelf geen CAN gebruikt klopt maar de EOBD aansluiting wel.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de verkeerde stekker. Die je nu hebt is de alarm optie stekker. Je moet de stekker met de rubber sok erom hebben. Schaf een VAG kabel aan volgens de site van Tune Ecu, en volg daar de aanwijzingen.
Een eenmalige storing zal na 3x motor opwarmen en afkoelen weer verdwijnen, maar wel in het storingsgeheugen blijven staan.
Overigens heeft een 2004 model geen Canbus.

Dit dus. Ik heb zelf een 955i en de correcte stekker gekocht voor ongeveer twintig euro. Gratis software van internet en je kunt alles inzien en aanpassen wat je maar wil.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,
Ik zelf heb de motor ook met een diagnose stekker uitgelezen,
Het probleem is dat de EOBD niet reageerd.
Ik ben trouwens woonachtend in roermond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan