TT 2017

Beetje afhankelijk van je lensdiameter past die ook tussen het gaas door. Heb ik zaterdag ook een aantal keren gedaan. Ik heb een maximale bereik van 200mm, dus dat was soms jammer.
maar mooie foto's! Ik moet nog even kijken hoe mijne zijn geworden, zat vooral veel te kloten met de kleuren(het groene asfalt wat op de foto's erg vaal leek bijvoorbeeld)

Hoe 'pan' je dan als je lens door het hek steekt :?

Je kan wel bij het hek staan en dan door het hek heen focussen.. met een beetje geluk zie je dan niet de grijs/witte waas van het hek :) Met een beetje pech heb je die op elke foto.. niet mijn favoriete manier, maar geeft soms wel resultaat

Zoals:
7297180956_f16476f8c5_b.jpg


Je ziet rechts een grijs/witte waas.. dat is het hek.
 
Non de juu, wat was het weer slecht geregeld op de autoparkeerplaatsen einde van de races.Geen verkeersregelaars op de grote P plaatsen, iedereen deed maar wat, niemand liet elkaar voor, 2 uur gedaan over 100 m,in totaal wel 3, 5geduurd voordat je van de parkeerplaats af kwam.H4 .... slecht van de organisatie.
 
Non de juu, wat was het weer slecht geregeld op de autoparkeerplaatsen einde van de races.Geen verkeersregelaars op de grote P plaatsen, iedereen deed maar wat, niemand liet elkaar voor, 2 uur gedaan over 100 m,in totaal wel 3, 5geduurd voordat je van de parkeerplaats af kwam.H4 .... slecht van de organisatie.

Staan ze al 87 kaar om bekend
:( en als ze zich er mee gaan bemoeien dan krijg je bonje met die stress kippen.
 
Wij stonden bij E3.. was met 5min bij de oprit naar de snelweg. Helaas niet het advies opgevolgd om via Groningen ri Amsterdam te rijden, dus uiteindelijk een uur langzaam rijden op de snelweg :+

Achja.. wel vervelend dat veel anderen zo'n slechte ervaring hadden.
 
Dat gezeur over files etc. Wat verwacht je dan als er 100.000 man naar en van één plek gaat op hetzelfde tijdstip?
's Ochtends gewoon op tijd vertrekken, dan heb je geen last van files. Als je voor 08.00 uur bij het circuit arriveert sta je niet in de file en hoef je maar een half uur te wachten voordat je motoren op het circuit ziet rijden.
Na afloop van de races kun je verwachten dat er files zijn. Waarom die stress en haast om zo snel mogelijk weg te komen?
 
Duh....tuurlijk is het druk.
Ik heb het over de afloop.
Ben vaker naar de TT geweest maar heb zoiets nooit meegemaakt,100m in 2 uur is toch wel erg op een parkeerplaats.Honderden auto's en maar 1 uitgang, terwijl er meer wegen geopend kunnen worden.Als ze gewoon meer uitgangen openen en verkeersregelaars neerzetten loopt alles netjes en krijg je geen ergenis naar een mooie gezellige dag.Dit sloeg werkelijk nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Wat een fantastische TT heb ik gehad dit jaar. Alle drie de dagen waren een fantastisch feest, goede sfeer, prachtige trainingen en races, en lekker druk, maar niet onoverkomelijk druk.

Vrijdag op de GT tribune en de nieuwe Haarbochttribune uitgeprobeerd, wat een prachtige plek is dat geworden. Je overziet de hele Noordlus, drink- en toiletfaciliteiten ook heel modern geintegreerd in de tribune en de stoeltjes zijn ook niet eens oncomfortabel. Puik gedaan, Assen! :}

Zaterdag miezerde het toen we richting het circuit liepen vanuit mijn grootmoeder (zo'n 6 a 7 km), dus we hebben lekker de hele dag op de hoofdtribune gebivakkeerd - lekker droog, en dicht genoeg tegen de GT aan om veel spektakel nog mee te maken. Vooral die klapper van Baldassari was schrikken. Bendsneijder die de training op P2 afsloot, en de sfeer onder het publiek was fantastisch.

Puntje van opbouwende kritiek naar de organisatie: op vrijdag werd op de videoschermen gebruik gemaakt van de live feed van Dorna, waardoor ook de tijdwaarnemingen e.d. goed zichtbaar werden (rode helmpjes, gele helmpjes, sectortijden, etc.). Op zaterdag en zondag ineens niet meer, terwijl dat op die dagen zo mogelijk nog belangrijker is. Snapte niet helemaal waarom niet.

Zondag prachtige races, en natuurlijk een groot feest met Rossi als winnaar! Kippenvel, zoals altijd. Vond het toch wel een ietwat karig programma met 'maar' vier races op de racedag, normaal vindt ook op de echte racedag nog wel een nationale of andere race klasse plaats.

Wij zijn na de Red Bull Rookies Cup race vertrokken, rondje gemaakt over de motorparkeerplaats, vervolgens naar een supermarkt net buiten Baggelhuizen gewandeld via Witten (nog even lachen om de campings), en vervolgens zonder problemen met de auto weg gereden. :)

En mijn leven is compleet, want ik heb zowaar mijn opwachting gemaakt in het RTV Drenthe TT journaal _O- _O-

Al met al, de 87e Dutch TT was weer een fantastische ervaring (zij het wat tam in mijn optiek), en kan ik niet wachten op volgend jaar. Mooie foto's hier van een aantal. Ik heb vooral wat sfeerfoto's gemaakt, zal die daags wel posten. :)
 
Wat een fantastische TT heb ik gehad dit jaar. Alle drie de dagen waren een fantastisch feest, goede sfeer, prachtige trainingen en races, en lekker druk, maar niet onoverkomelijk druk.

Vrijdag op de GT tribune en de nieuwe Haarbochttribune uitgeprobeerd, wat een prachtige plek is dat geworden. Je overziet de hele Noordlus, drink- en toiletfaciliteiten ook heel modern geintegreerd in de tribune en de stoeltjes zijn ook niet eens oncomfortabel. Puik gedaan, Assen! :}

Zaterdag miezerde het toen we richting het circuit liepen vanuit mijn grootmoeder (zo'n 6 a 7 km), dus we hebben lekker de hele dag op de hoofdtribune gebivakkeerd - lekker droog, en dicht genoeg tegen de GT aan om veel spektakel nog mee te maken. Vooral die klapper van Baldassari was schrikken. Bendsneijder die de training op P2 afsloot, en de sfeer onder het publiek was fantastisch.

Puntje van opbouwende kritiek naar de organisatie: op vrijdag werd op de videoschermen gebruik gemaakt van de live feed van Dorna, waardoor ook de tijdwaarnemingen e.d. goed zichtbaar werden (rode helmpjes, gele helmpjes, sectortijden, etc.). Op zaterdag en zondag ineens niet meer, terwijl dat op die dagen zo mogelijk nog belangrijker is. Snapte niet helemaal waarom niet.

Zondag prachtige races, en natuurlijk een groot feest met Rossi als winnaar! Kippenvel, zoals altijd. Vond het toch wel een ietwat karig programma met 'maar' vier races op de racedag, normaal vindt ook op de echte racedag nog wel een nationale of andere race klasse plaats.

Wij zijn na de Red Bull Rookies Cup race vertrokken, rondje gemaakt over de motorparkeerplaats, vervolgens naar een supermarkt net buiten Baggelhuizen gewandeld via Witten (nog even lachen om de campings), en vervolgens zonder problemen met de auto weg gereden. :)

En mijn leven is compleet, want ik heb zowaar mijn opwachting gemaakt in het RTV Drenthe TT journaal _O- _O-

Al met al, de 87e Dutch TT was weer een fantastische ervaring (zij het wat tam in mijn optiek), en kan ik niet wachten op volgend jaar. Mooie foto's hier van een aantal. Ik heb vooral wat sfeerfoto's gemaakt, zal die daags wel posten. :)
Ik heb het ook super gehad
Zaterdag op de nw haar tribune gezeten
Was top
Voor volgend jaar kaarte bestellen voor daar
En super lekkere koffie ook daar :+
 
Wat een fantastische TT heb ik gehad dit jaar. Alle drie de dagen waren een fantastisch feest, goede sfeer, prachtige trainingen en races, en lekker druk, maar niet onoverkomelijk druk.

Vrijdag op de GT tribune en de nieuwe Haarbochttribune uitgeprobeerd, wat een prachtige plek is dat geworden. Je overziet de hele Noordlus, drink- en toiletfaciliteiten ook heel modern geintegreerd in de tribune en de stoeltjes zijn ook niet eens oncomfortabel. Puik gedaan, Assen! :}

Heb ook 3 geweldige dagen gehad, vrijdag op de nieuwe Haarbocht tribune gezeten, geweldige tribune met een mooi overzicht echt een aanwinst. Alleen vind ik er dan weer net te weinig toiletruimte inzitten voor 10.000 fans, maar ik weet niet hoe zoiets berekent wordt. (Als je 50 cent moet betalen dan moet het ook goed zijn).

Catering was verder ook wel prima voor elkaar, nieuw bedrijf zo te zien, ze hadden het goed voor elkaar, misschien bij sommige tenten nog 1 of 2 man extra personeel erbij voor een snellere doorstroming.

Zaterdag uitgenodigd door een kameraad om bij hun in de VIP box te kijken, ook wel mooi om eens mee te maken, alleen mis je het overzicht en de echte sfeer een beetje, verder prima voor elkaar, met lekker eten en een biertje uit glas.

Zondag op het talud gezeten, genoten van (2) geweldige races. Mijn kameraad moest op tijd thuis zijn, hierdoor helaas na de motogp moeten vertrekken, dus gelukkig geen last van opstoppingen.

Het verkeer blijft op de terugweg echt een drama (2 collega's ruim 1,5 uur vastgestaan, totdat bezoekers maar een hesje aan trokken om het e.e.a. te regelen aldus een collega), wanneer je een bedrijf inhuurt, die verkeersstromen regelt, waarom huur je dan ook geen bedrijf met verkeersregelaars in waarbij dit hun dagelijkse werk is. Denk dat er dan alleen al een hele verbetering zal zijn. (Ik heb zelf ook zo'n certificaat als verkeersbegeleider voor een evenement bij ons, maar ik moet er niet aan denken om duizenden mensen in goede banen te leiden, zo'n toets alleen al is simpel te maken, 1 van de lessen, met duidelijke armgebaren laten zien wat je wilt).

's Ochtends nergens last van omdat we om 6 uur van huis gaan, dus rond half 8 op de plek van bestemming, en maar een uurtje wachten voor de warm-up begint.

Als je dan Arjan Bos hoort bij TT-journaal: we hebben eigenlijk geen rekening gehouden met de mensen uit het paddock, die rijden normaal via de gewone route tussen de fans omdat ze zo vroeg zijn, lekker goed voorbereid ben je dan, of zoals die Karin Mulder opmerkte, dan heb je gewoon teveel VIPS.

Wil Hartog was ook wel leuk, maar zou het prettig vinden als die man een jaar niet voor de camera of microfoon komt. (Dat verhaal van 1977 kan ik ondertussen dromen), maar dit is persoonlijk. Niets ten nadele van zijn prestaties.

Verder echt genoten van de TT het blijft elk jaar weer prachtig om te zien en te beleven, en het lijkt erop dat ik het elk jaar nog leuker ga vinden.
 
Mooi om te zien dat een ieder toch wel een erg mooie TT beleefd heeft. En die verkeersstromen: Tja, heb niet de illusie dat dat ooit veranderd. Blijft moeilijk om 100k. mensen spoedig terug naar huis te routeren. Heb het idee dat de nieuwe afrit / oprit alleen maar averechts werkt. Maar in de ochtend op tijd weg en dan heb je er sowieso geen last van. Hierboven mooi beschreven dat je in het paddock toch die sfeer van de buitenzijde mist. Die ervaring heb ik ook. Het programma op de TT begint inderdaad steeds meer op een Dorna programma te lijken. Dit jaar helemaal geen andere klassen meer gezien. En dat terwijl we Bo toch echt op hebben zien komen de laatste jaren in de races van het bijprogramma. En verder: Heb in het verleden de MotoGP hier best bekritiseerd, maar we beleven nu eindelijk een paar leuke seizoenen achter elkaar. En zeker dit seizoen weet je niet van tevoren wie gaat winnen. En dat maakt het een stuk aantrekkelijker! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tijdens de BSB wel eens als VIP bij Honda gezeten.. Leuk voor een keer, maar inderdaad je mist veel en je ziet eigenlijk net te weinig.

0,50 voor de toiletten.. sja.. vind het niet erg om te betalen, maar wel erg wanneer m'n muntgeld op is _O-
Zou mooi zijn als je voor 2,- een stempel kan krijgen waarmee je de hele dag naar het toilet kan.

Uiteraard kun je ook in de bosjes pissen... :+
 
Ik heb tijdens de BSB wel eens als VIP bij Honda gezeten.. Leuk voor een keer, maar inderdaad je mist veel en je ziet eigenlijk net te weinig.

0,50 voor de toiletten.. sja.. vind het niet erg om te betalen, maar wel erg wanneer m'n muntgeld op is _O-
Zou mooi zijn als je voor 2,- een stempel kan krijgen waarmee je de hele dag naar het toilet kan.

Uiteraard kun je ook in de bosjes pissen... :+

Haha, laten die bosjes nou net missen op de paddock! _O-
 
Hoe 'pan' je dan als je lens door het hek steekt :?

Je kan wel bij het hek staan en dan door het hek heen focussen.. met een beetje geluk zie je dan niet de grijs/witte waas van het hek :) Met een beetje pech heb je die op elke foto.. niet mijn favoriete manier, maar geeft soms wel resultaat

Zoals:
[afbeelding]

Je ziet rechts een grijs/witte waas.. dat is het hek.

Door niet zo uitgebreid te pannen als normaal, maar met mijn camera + lens(Sony A100, Tamron 18-200 di ii xr geval) lukt het zonder problemen. Hoop dat ik morgen tijd heb om de foto's om te zetten en te doen.
 
Duh....tuurlijk is het druk.
Ik heb het over de afloop.
Ben vaker naar de TT geweest maar heb zoiets nooit meegemaakt,100m in 2 uur is toch wel erg op een parkeerplaats.Honderden auto's en maar 1 uitgang, terwijl er meer wegen geopend kunnen worden.Als ze gewoon meer uitgangen openen en verkeersregelaars neerzetten loopt alles netjes en krijg je geen ergenis naar een mooie gezellige dag.Dit sloeg werkelijk nergens op.
Zo ging het vorig jaar ook op de "hoofd"parkeerplaats. Drama...
Zondag op de heenweg was de route ook niet logisch voor motoren(goed, wij waren wat later vertrokken omdat ik nachtdienst had). Je zou verwachten rond 10.45 wel een enigszins normale route te kunnen nemen, maar helaas: onduidelijke bebording(vanaf N33, neem afrit 31 iirc), afritten die af waren gesloten(die afrit die ik volgens het bord zou moeten nemen) waardoor we in totaal zo'n 20 a 30 km omreden.
 
Door niet zo uitgebreid te pannen als normaal, maar met mijn camera + lens(Sony A100, Tamron 18-200 di ii xr geval) lukt het zonder problemen. Hoop dat ik morgen tijd heb om de foto's om te zetten en te doen.

Oke :) zal het eens proberen.
 
Toch heb je door het hek niet altijd het hek erop ;-) Vaak ook wel, maar die show ik gewoon niet :P

35423112411_bbc5771b50_z.jpg


35422906711_808523e051_z.jpg


35144201180_0ced9e364d_z.jpg


Ik las commentaar op de toiletten ... en ik vond het ook wel erg bekrompen dat er op vrijdag overal van die gratis stinkhokken stonden en zaterdag dus niet meer. En .. als je dan bij Stekkenwal uit staat, blijkt zelfs de betaalde toiletten dicht te zijn? Voor mij is dat hek geen probleem, maar alle vrouwen en kinderen mochten op zoek naar de betaalde toiletten en waren waarschijnlijk bij terugkomst hun plek kwijt :-(

Verder jammer dat de talud werkzaamheden tussen Stekkenwal en Bult alleen een verbreding inhielden. Hadden ze er maar lekker 2 metertjes bovenop geschept!

Maar ... wat een werelddagen zeg! Vrijdag warm en zelfs af en toe zonnig en zaterdag van de ene bui in de andere. Een hoop spektakel op de baan daardoor. Zondag heerlijk voor de buis genoten van mooie races! Aftellen naar volgend jaar ( en dit jaar nog de BSB :-) )
 
Haha. Zo heb ik een groep Rossi petjes in beeld. Die gingen precies staan op de plek waar ik de rijders in de Apex had zitten... moest er echt omheen timen. Wel grappige reeks. Coureur, coureur, gele vlek, coureur
 
Terug
Bovenaan Onderaan