JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Inmiddels wat leuke ritjes gemaakt met mijn 638 span.
Hij loopt ook weer lekker stationair zonder dat ik de carberateur uit elkaar heb gehaald. Wellicht moest hij gewoon wat km'ers maken.

Het enige euvel is dat hij af en toe uit de versnelling valt. In z'n 4e en zeker als ik even het gas los laat valt hij er uit. Heeft iemand daar een idee over?

En ik heb in mijn onkunde de accu waarschijnlijk verkeerd aangesloten.... De DC power regulator rookte als een stoomboot. Even een nieuwe bestellen maar. Iemand in de omgeving Utrecht die even mee kan kijken om de accu aan te sluiten?

Tweetakten is trouwens echt super leuk! Het is net alsof ik weer op mijn mt5 zit!

https://youtu.be/FRLD3JjpXM0


Mocht er iemand een serieuze reactie hebben hoor ik het graag!
 

Mocht je denken dat ik - & + niet snap, zo dom ben zelfs ik niet.
Er hangen zo'n 6 kabels rondom die accubak en blijkbaar heb ik een verkeerde aangesloten. Het is nogal knutselwerk en een nieuwe kabelboom is besteld.

Mocht je nog wat willen uitwijden over je (tot nu toe wat lege) opmerkingen hoor ik graag je tips :t
 
Mocht je denken dat ik - & + niet snap, zo dom ben zelfs ik niet.
Er hangen zo'n 6 kabels rondom die accubak en blijkbaar heb ik een verkeerde aangesloten. Het is nogal knutselwerk en een nieuwe kabelboom is besteld.

Mocht je nog wat willen uitwijden over je (tot nu toe wat lege) opmerkingen hoor ik graag je tips :t

Succes. Ik heb er nog niet zo lang geleden een (een draadboom) opgeknapt. Ben je echt wel even zoet mee, vooral als er aan het machien gesleuteld en aangepast is. :Y
 
Succes. Ik heb er nog niet zo lang geleden een (een draadboom) opgeknapt. Ben je echt wel even zoet mee, vooral als er aan het machien gesleuteld en aangepast is. :Y

Ik ben ook bang dat het een beste klus gaat worden.
Heb je toen een kabelboom gekocht of het zelf opgebouwd?
 
Ik ben ook bang dat het een beste klus gaat worden.
Heb je toen een kabelboom gekocht of het zelf opgebouwd?
De hele motor was gedemonteerd, dus inclusief de kabelboom. Wat nog goed was aan de oorspronkelijke kabelboom, heb ik behouden. Heb los draad in vershillende nodige kleuren en kabelogen en -schoenen gekocht. Wat slecht en beschadigd was heb ik daarmee vervangen. Ook wat extra aarde draden aangelegd, bijvoorbeeld naar de knippers. Aarde via het frame wil nog wel eens wegvallen.
Zorg dat je een goed bedradingsschema hebt. Heb je dat niet, ga dan naar www.jawaczech.co.uk .... klik op die site op de linker kolom op "electrical". Daar staat direct al een schema voor de 638. Als je een mailtje stuurt naar Mario Mager (zijn e-mailadres staat op de site), dan krijg je een bestand van het gewenste schema toegestuurd. Kan ook voor andere modellen.
 
Klinkt als een detective werkje met een multimeter als hulpstuk Erik! Tip: na het uitzoeken de kabels markeren met nagellak, rood voor + en blauw voor massa/-. Of ga je de kabelboom vervangen?

Pas heel erg op met versmolten kabels! Ik heb een keer een keer kortsluiting gehad bij mijn knipperlichtrelais, waren de kabels in no time versmolten! Nadeel als alles netjes in een sleeve zit.

Edit: ik kan die tip voor massa draad naar knipperlicht van Soojo ook aanraden, dat wil inderdaad nog eens niet lekker lopen! Scheelt een hoop gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Was jij degene die in Dresden iemand gesproken hebt dan Sammie? Die wel een Jawa of Enfield erg leuk vond?

Edit, lees het net dat jij het was, maar had meteen het vermoeden gezien je vakantie.... Top!
 
Laatst bewerkt:
..Ik probeer een vrij grote order bij jawaparts.com te bestellen, maar moet een bedrijf en bedrijfs id nummer invoeren.. en wat ik ook invul, werkt niet..
jammer had net na veel tijd de lijst bijna compleet..
ik heb hem gemaild.. hopelijk blijft m'n boodschappenlijst er nog even staan..
Wel suf dat ik 2 onderdeeltjes er niet kan vinden.. misschien heeft hij deze los..
 
..Ik probeer een vrij grote order bij jawaparts.com te bestellen, maar moet een bedrijf en bedrijfs id nummer invoeren.. en wat ik ook invul, werkt niet..
jammer had net na veel tijd de lijst bijna compleet..
ik heb hem gemaild.. hopelijk blijft m'n boodschappenlijst er nog even staan..
Wel suf dat ik 2 onderdeeltjes er niet kan vinden.. misschien heeft hij deze los..

Je hoeft geen "bedrijfsinfo" in te vullen. Je selecteert wat je wilt bestellen en je plaatst je bestelling en vult je naam, adres en e-mailadres in (dat doe je op de website). Hij (Jan) verzamelt het spul, zodat hij bestemming, gewicht en afmetingen, en daarmee de prijs inclusief verzending kan bepalen. Daar krijg je dan een mail van, met daarin wat de totale kosten zijn (even op die mail wachten, je krijgt niet onmiddellijk respons van de website - de eerste keer dacht ik ook dat het niet gelukt was - maar later op de dag, of de volgende dag krijg je wel een mail). Je maakt het bedrag over naar Jawaparts (gewoon via je bank), en je krijgt er bericht van als het daarna verzonden is (met trace tracking info).
Hij reageert ook heel snel op mail. En je krijgt zelfs te horen wanneer en hoe lang hij op vakantie gaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Sammie ik wil wel wat mee bestellen als dat nog gaat nl. een seat cover white rim 634 , kost nog geen 12 euro.
ik hoor t wel of t nog gaat gr Hans
 
Je hoeft geen "bedrijfsinfo" in te vullen. Je selecteert wat je wilt bestellen en je plaatst je bestelling en vult je naam, adres en e-mailadres in (dat doe je op de website). Hij (Jan) verzamelt het spul, zodat hij bestemming, gewicht en afmetingen, en daarmee de prijs inclusief verzending kan bepalen. Daar krijg je dan een mail van, met daarin wat de totale kosten zijn (even op die mail wachten, je krijgt niet onmiddellijk respons van de website - de eerste keer dacht ik ook dat het niet gelukt was - maar later op de dag, of de volgende dag krijg je wel een mail). Je maakt het bedrag over naar Jawaparts (gewoon via je bank), en je krijgt er bericht van als het daarna verzonden is (met trace tracking info).
Hij reageert ook heel snel op mail. En je krijgt zelfs te horen wanneer en hoe lang hij op vakantie gaat ;)

Hoi, je kan de bestelling pas plaatsen als je alle velden invult,(You must fill in all required fields) en dat gaat niet..
Ik wacht zijn reactie even af..ook of hij die 2 onderdeeltjes toch nog heeft die ik zoek..
Anders heeft jaap L. die misschien wel.. of komt er een sloop-640 langs op MP...
 
Laatst bewerkt:
Hey Sammie ik wil wel wat mee bestellen als dat nog gaat nl. een seat cover white rim 634 , kost nog geen 12 euro.
ik hoor t wel of t nog gaat gr Hans
possible est, hou het in gedachten..
Heb je vanuit deze webshop een linkje of onderdeelnr voor me?

Edit, ik krijg het niet voor elkaar- ook na antwoord van jan- om bij jawaparts onderdelen te bestelln. het werkt gewoon niet.
Dus ik probeer het eens bij Ost2rad, dus hans heb ik even ond. nr of link van jouw ding nodig..
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de 638met velorex toch genoodzaakt tk zetten.heb er helaas geen overdekte plek voor.. '( de bak ligt los vd fiets.
Ik bied m eerst hier ff aan ;)
Info staat nog in de 2e post van dit topic
 
Laatst bewerkt:
Als iemand een 638 zoekt is dit wellicht wat? Overige Merken Motoren - Motoren en Scooters - Tweedehands.net Vraagt er 475 euro voor. Als het blok niks is zitten er wellicht interessante donor onderdelen op?

1c.jpg

3c.jpg
 
Oeh! Een heus jawa-bagagerekje??
Nijntjepluis waar blijf je?
 
Laatst bewerkt:
..Ben met vakantieverslag begonnen.. hmmm hoe deed ik dat kort/bondig opschrijven toch? Ik wil niets overslaan maar ben bang dat het te langdradig/saai word.. alleen mijn proloog is al een pagina vol... :$
 
Wij toch? Ik ben wel benieuwd en lees graag dus kom maar op met dat verslag! *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
..Ben met vakantieverslag begonnen.. hmmm hoe deed ik dat kort/bondig opschrijven toch? Ik wil niets overslaan maar ben bang dat het te langdradig/saai word.. alleen mijn proloog is al een pagina vol... :$
Spanningsopbouw noemen ze dat :Y ;) Trouwens, ik heb ook wel eens het een en ander over je Dnepr avonturen gelezen, en dat verveelde ook niet :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan