Circuit motor trillend stuur bij stevig remmen

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
336
12
Amsterdam
Hallo,

Heb verschillende topics doorgelezen over mijn gsxr probleem. Echter geen oplossing.

Mijn circuit gsxr750 k7 met 33k op de teller trilt dus best heftig tijdens hard remmen. Bij rustig remmen helemaal niet. De trilling zit/voel ik in het stuur.

Heb nu met 2 verschillende setjes velgen+schijven+banden gereden, probleem blijft.
Schijven krom of band gerelateerde problemen lijken onwaarschijnlijk.

Afgelopen winter brembo m4 klauwen gemonteerd met nieuwe remblokken van brembo.

Zelf dacht ik dat het balhoofd/lager mogelijk stuk is. Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?

Mvg,
Thijs
 
Het binnenwerk van de voorpoten is vorig jaar aangepakt bij HK suspension. Veren, zuigers, shims, olie en skf keeringen.

Denk niet dat er naar geleiderbussen is gekeken? Maar HK bezoekje maakt de veering aan voorzijde minder verdacht voor het trillen.
 
Laatst bewerkt:
Meet de remschijven eerst eens na op slingering.

assumption-is-the-mother-of-all-fuck-ups.png
 
Je kan eerst eens kijken of je bobins/rotor/button remschijven nog loszitten ?


Of en dan ook je beide remschijven eens opschuren dat mag ook met schuurlinnen.


Meestal heb je. met trilling bij het aanremmen bij een hogere snelheid last van.

1 of 2 kromme remschijven !

Of 1 of 2 remschijven zijn gegolft dus niet egaal afgesleten.

In beide gevallen nieuwe remschijven.

EDIT; Ik ga wel ervan uit dat je remcubs van je Brembo m4 klauwen allemaal los zitten !!!

En dat deze remklauwen netjes en gecentreerd gemonteerd zitten ?

Hoe zie je op 6:25 .
je moet remdruk op je klauwen/blokken houden en dan zet je de bouten pas vast.Zo centreer je de klauwen netjes recht op de schijven!!

 
Laatst bewerkt:
Probeer eens andere remblokken bv ferodo.
mijn oude gixxer had het zelfde probleem.
Lucas => trillen als een malle ,ferodo,sinter => weg :P
 
Laatst bewerkt:
Zelf dacht ik dat het balhoofd/lager mogelijk stuk is. Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?

Mvg,
Thijs

Dan zou je zo kunnen checken, bok je motor aan de voorzijde op en pak em bij de voorbenen Thijs.

Opbokken onder je blok !

Als je heel langzaam file rijdt kan je ook erg slecht insturen ,is dan net alsof je motor of jij dronken bent zo voelt dat dan ongeveer aan :+
 
0.10 is geen minimale slingering...
Ja het valt binnen de tollerantie, maar die heeft de fabrikant opgesteld om niet zomaar een schijf te hoeven vervangen.

Klopt idd ,het valt binnen de tolerantie had die aangehouden maar het trillen bleef.En daarom kon ik alsnog 4 schijven wegmikken in de ijzerbak ;)

En Suzuki remschijven zijn vaak al krom af fabriek *D
 
Bedankt voor alle tips.

Denk toch niet dat t de schijven zijn.
Omdat ik met 2 verschillende setjes gereden heb. Race schijven brembo t-drive en de originele schijven. Beide zelfde trilling probleem.
 
Heb een tip gekregen om mijn veervoorspanning te verlagen. Is nog 3 cm van maximale veerweg beschikbaar. Hierdoor zou binnen buis meer overlap krijgen en stabieler zijn. Klopt mijn rijder sag alleen niet meer. Ga t proberen aanstaande dinsdag op Assen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan