Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik iemand blij maken met LED verlichting van bikedesign?? echt een enorme verbetering tov standaard verlichting vd speed (2011/2015), wellicht ook wel op de 'oudere' modellen.
Heeft er 3 maanden ingezeten.

65 ekkies incl verzending
 
8-)
full
 
Goedenavond Allen,

Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een mooie Triumph Speedtriple.
Een nette motor welke leuk aangekleed is.

Ik ben blij verrast over eigenlijk alles. Maar boven aan staat wel het heerlijke geluid uit de Arrows.

Nu heb ik gelijk een vraag. Wat voor banden adviseren jullie? Ik ben gewend om met kauwgombandjes te rijden; Pirelli super corsa sc1 en 2. Deze gebruik ik om mijn r6je voor op het circuit. Alleen nu weet ik dat deze heel hard slijten op de weg. zeker wanneer het eigenlijk te koud is voor deze banden.

Om die reden vraag ik jullie eens om advies. Tips?

full



Groeten, Arie
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Allen,

Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een mooie Triumph Speedtriple.
Een nette motor welke leuk aangekleed is.

Ik ben blij verrast over eigenlijk alles. Maar boven aan staat wel het heerlijke geluid uit de Arrows.

Nu heb ik gelijk een vraag. Wat voor banden adviseren jullie? Ik ben gewend om met kauwgombandjes te rijden; Pirelli super corsa sc1 en 2. Deze gebruik ik om mijn r6je voor op het circuit. Alleen nu weet ik dat deze heel hard slijten op de weg. zeker wanneer het eigenlijk te koud is voor deze banden.

Om die reden vraag ik jullie eens om advies. Tips?


[afbeelding]


Groeten, Arie


Gefeliciteerd!
Ik heb er nou Metzeler roadtec 01 op, bevalt prima ook in de regen en de kou.
 
Goedenavond Allen,

Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een mooie Triumph Speedtriple.
Een nette motor welke leuk aangekleed is.

Ik ben blij verrast over eigenlijk alles. Maar boven aan staat wel het heerlijke geluid uit de Arrows.

Nu heb ik gelijk een vraag. Wat voor banden adviseren jullie? Ik ben gewend om met kauwgombandjes te rijden; Pirelli super corsa sc1 en 2. Deze gebruik ik om mijn r6je voor op het circuit. Alleen nu weet ik dat deze heel hard slijten op de weg. zeker wanneer het eigenlijk te koud is voor deze banden.

Om die reden vraag ik jullie eens om advies. Tips?

[afbeelding]


Groeten, Arie
Slechte banden zijn er eigenlijk nauwelijks meer. In jouw geval wil je denk ik wel redelijk wat grip, dus een sportieve band met een redelijk lange levensduur? Dan moet je daar gewoon naar zoeken. Bijvoorbeeld de Metzeler m7rr.

We hebben in dit topic een paar pagina's terug nog een boel banden benoemd, zoek daar ook ff.
 
...
Groeten, Arie

Ik ben net terug uit Italië en heb de Michelin power RS eronder laten leggen. Ben erg tevreden met deze banden.

Flink passen geknald, gas onder hellingshoeken, knietje, remmen in de bochten zonder oprichtmoment (zoals je waarschijnlijk ook doet met je pirelli sc1/2. Ook nog een beetje regen gehad en met 175-200 over de autobahn terug (ook een stuk in de regen).
Mijn maat had de rosso 3's onder zijn motor en ook geen kik gegeven.
De sportbanden liggen tegenwoordig zo dicht bij elkaar, dat je waarschijnlijk alleen op het circuit met deze banden het verschil kan merken. Maar dat zal ik nooit uittesten, ik rij op mijn circuitmotor alleen maar met supercorsa of racetec.

Zelfs het vierkant worden van de banden over de snelweg is mij reuze meegevallen, zit een klein beetje een plat stukje in, maar ik had verwacht dat achter wel op zou zijn als ik terug was. Nu kan ik er nog een tijdje mee rijden.

Enige minpunt is dat de bandenman alleen een 200 band had liggen. Door de vorm van de band is het onmogelijk om de schaamranden eraf te rijden. knie, teen en stepje aan de grond en achter zit er nog een cm schaamrand :X terwijl op de voorband de schaamrand vrijwel helemaal weg is.

is een ego dingetje _O-
 
Bedankt heren!
ik ga de rosso 3 eens proberen! ik ben benieuwd! Voorlopig even in NL en over een maandje in frankrijk/spanje denk ik.
verder een beetje stoeien met de instellingen van mijn vering.

groeten, Arie
 
Goedenavond Allen,

Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een mooie Triumph Speedtriple.
Een nette motor welke leuk aangekleed is.

Ik ben blij verrast over eigenlijk alles. Maar boven aan staat wel het heerlijke geluid uit de Arrows.

Nu heb ik gelijk een vraag. Wat voor banden adviseren jullie? Ik ben gewend om met kauwgombandjes te rijden; Pirelli super corsa sc1 en 2. Deze gebruik ik om mijn r6je voor op het circuit. Alleen nu weet ik dat deze heel hard slijten op de weg. zeker wanneer het eigenlijk te koud is voor deze banden.

Om die reden vraag ik jullie eens om advies. Tips?

[afbeelding]


Groeten, Arie

Mooie motor!

Ik heb michelin pilot power 2 ct banden. Bevalen mij erg goed. Ze slijten wel snel..
 
Die laatste kilometers zit je nou al wel heel lang tegenaan te hikken...

Klopt, maar voorheen reed ik 60 km of meer per dag nu nog 6 met omwegen... Maar nog 328 km.


Nog even weer onder de aandacht brengen. Forse prijsdaling:

Triumph speed triple 2013 #ZGAN #bomvol
€ 9.170,00
http://link.marktplaats.nl/m1176810...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Als jullie nog iemand weten :Y

Als je hem kwijt wilt doe er maar een postzegel op. Eeuwige dank hoeveel is dat waard?


:P
 
Haha... Zoals het nu lijkt ga ik hem volgende week inruilen op een 2006 tuono, eerst as weekend nog maar even naar de moezel *D
 
Net gebeld met Roké motors....op dit moment worden er biedingen gedaan op mijn motor...aanstaande vrijdag krijg ik het rapport en schade bedrag van de CED.....😖😢 is dus een financiële total los.....kost mij dus een paar duizend euro
 
Net gebeld met Roké motors....op dit moment worden er biedingen gedaan op mijn motor...aanstaande vrijdag krijg ik het rapport en schade bedrag van de CED.....😖😢 is dus een financiële total los.....kost mij dus een paar duizend euro
Hoezo? Je hoort een bedrag te krijgen van de verzekering waarvoor je een vergelijkbare motor kunt kopen. Dus je moet Roké ff bellen en vragen wat een vergelijkbare motor kost en Roké zeggen dat zij dat ook tegen de schade-expert zeggen.
 
Eind van de middag contact gehad met de expert...zoals ik begreep heeft hij de dagwaarde op 5000 euro gesteld...wel blijft hij total los... er is een bod van 1880 door een opkoper, verzekering moet de rest etende 3120 claimen...

Nu weet heb ik het rapport nog niet gezien, maar hoop die morgen te ontvangen..
 
Als ik het goed heb was je Speed toch van 2005? Volgens mij is een vastgestelde dagwaarde van 5000 euro voor een Speed van dat bouwjaar een prima prijs. Ik neem aan dat je schade aan kleding en helm e.d. ook vergoed krijg.
 
Net gebeld met Roké motors....op dit moment worden er biedingen gedaan op mijn motor...aanstaande vrijdag krijg ik het rapport en schade bedrag van de CED.....😖😢 is dus een financiële total los.....kost mij dus een paar duizend euro

Dat is mijn ervaring ook met verzekeringen. Je wordt er niet beter van, al hoop ik dat wel voor je. Het is een strijd en je moet nioet alles aannemen wat ze zeggen. Je word gemakkelijk overbluft, of ik wel. Anders word ik wel kwaad en gaat het ook niet beter worden.

Succes, houd hoop en vecht ervoor.
 
Vanmiddag een proefrit gemaakt op een Multistrada 1200 S. Die Skyhook vering is wel echt de shit hoor, maar zo'n 2 cilinder is toch wel erg wennen. Het komt goed van z'n plek, maar mijn Speed is toch echt sneller :P
 
Hehe ja die 180pk van nu lukt ook. Maar t komt er wat anders in :P

Tis allemaal genoeg in ieder geval. Zag ook een mooie street triple 675R. Weinig koppel maar weegt ook niets... zoveel moois op twee wielen
 
Op zich vond ik hoe het vermogen erin komt nog wel meevallen, zo extreem is het niet vergeleken met een driecilinder. En het nieuwste model met DVT blok schijnt nog soepeler te zijn. Ik denk dat ik zo'n 1100 Evo gewoon te langzaam zou vinden. Of is die heel erg licht?

Ik kon trouwens bijna niet geloven dat zo'n Multistrada ongeveer hetzelfde weegt als mijn Speed. Zo'n Multistrada is een stuk groter, dan denk je meteen dan zal ie ook wel zwaar zijn, maar dat valt dus reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Op zich vond ik hoe het vermogen erin komt nog wel meevallen, zo extreem is het niet vergeleken met een driecilinder. En het nieuwste model met DVT blok schijnt nog soepeler te zijn. Ik denk dat ik zo'n 1100 Evo gewoon te langzaam zou vinden. Of is die heel erg licht?

Ik kon trouwens bijna niet geloven dat zo'n Multistrada ongeveer hetzelfde weegt als mijn Speed. Zo'n Multistrada is een stuk groter, dan denk je meteen dan zal ie ook wel zwaar zijn, maar dat valt dus reuze mee.

De DVT blokken hebben veel PK , ik dacht ca 160 pk. Maar deze komen er heel zacht in. Dit was naar mijn gevoel te mak.
De Speed voelt net wat aggressiever aan.
PS Ik was een Aprilia Tuono gewend. Als je vanaf een Tuono op de Multi strada stapt dan merk je niets van de extra PK's . Veel te lief door de electronica.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan