Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 955i heeft een kunstof tank en naar wat ik lees is die geen vrienden met de E10 die tegenwoordig in de meeste benzines zit. Krijg ik meteen problemen als ik een keer benzine met E10 tank? Of pas naar x dagen/weken? Het kan een zoektocht worden om altijd benzine zonder E10 te tanken lijkt me.

Graag jullie ervaringen
 
Mijn 955i heeft een kunstof tank en naar wat ik lees is die geen vrienden met de E10 die tegenwoordig in de meeste benzines zit. Krijg ik meteen problemen als ik een keer benzine met E10 tank? Of pas naar x dagen/weken? Het kan een zoektocht worden om altijd benzine zonder E10 te tanken lijkt me.

Graag jullie ervaringen
Vermoedelijk grotendeels wilde indianenverhalen. Af en toe E10 moet kunnen. In Euro95 zit ook 5% ethanol.
Wordt het stelselmatig en vertrouw je het niet dan moet je 98 of V Power of iets dergelijks tanken.
 
Niemand met een digitale service manual?

In de gebruikers handleiding staat dat je zowel vol of half syntheet 10w40 kan gebruiken. Mijn portomonnee zegt half syntheet. Maar wat is in de realiteit nou het beste? Gewoon straatgebruik, geen circuit.
 
Niemand met een digitale service manual?

In de gebruikers handleiding staat dat je zowel vol of half syntheet 10w40 kan gebruiken. Mijn portomonnee zegt half syntheet. Maar wat is in de realiteit nou het beste? Gewoon straatgebruik, geen circuit.
Mobil 1 Racing 4T is top en niet zo heel duur.

Mobil 1 Racing 15W-50 4T 1L

Vanuit Duitsland kun je het soms vinden voor 7 Euro per liter.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 955i heeft een kunstof tank en naar wat ik lees is die geen vrienden met de E10 die tegenwoordig in de meeste benzines zit. Krijg ik meteen problemen als ik een keer benzine met E10 tank? Of pas naar x dagen/weken? Het kan een zoektocht worden om altijd benzine zonder E10 te tanken lijkt me.

Graag jullie ervaringen
Ik weet alleen dat Ducati in de VS een rechtzaak een hun broek hebben gekregen van mensen die gaten in hun tank kregen. Het schijnt dat de Triumph tanks van dezelfde fabricant zijn.

https://rideapart.com/articles/the-ducati-plastic-fuel-tank-lawsuit

Ik neem in ieder geval geen risico en tank in België alleen 98 en in Nederland gewoon 95. Het maakt volgens mij wel uit of je de tank binnen een paar dagen leeg rijdt of dat je hem weken laat staan.
 
Ik weet alleen dat Ducati in de VS een rechtzaak een hun broek hebben gekregen van mensen die gaten in hun tank kregen. Het schijnt dat de Triumph tanks van dezelfde fabricant zijn.

https://rideapart.com/articles/the-ducati-plastic-fuel-tank-lawsuit

Ik neem in ieder geval geen risico en tank in België alleen 98 en in Nederland gewoon 95. Het maakt volgens mij wel uit of je de tank binnen een paar dagen leeg rijdt of dat je hem weken laat staan.
Misschien een idee om aan de binnenkant een coating aan te laten brengen dan?
 
Ja das een goed idee, maar hecht die coating aan de kunststof binnenkant? Zal me er eens in verdiepen.

Denk zelf dat overwinteren het best met een volle tank zonder ethanol kan gebeuren, dus bijvoorbeeld met competition 102 van Firezone.
 
Ik heb laatst een 955i gekocht, nou ging ik hem gisteren even wassen en bekeek de voorvork eens van dichtbij. Door de veer die je daar ziet dacht ik even dat ik op de keerring zat te kijken, maar dat lijkt me toch sterk, ziet een engelse stofring er zo uit?

senk1d.jpg
 
Mijn 955i heeft een kunstof tank en naar wat ik lees is die geen vrienden met de E10 die tegenwoordig in de meeste benzines zit. Krijg ik meteen problemen als ik een keer benzine met E10 tank? Of pas naar x dagen/weken? Het kan een zoektocht worden om altijd benzine zonder E10 te tanken lijkt me.

Graag jullie ervaringen


Een kennis van mij had een 955 met zo'n kapje voor op de tank. Nou had hij een keer in de winter de tank er enkele maanden af gehad en met het monteren was dat kapje er met geen mogelijkheid meer op te krijgen zonder modificatie van de gaten. Er zat ook duitse benzine in die tank maar ik weet niet of dat de oorzaak was.
 
Niemand met een digitale service manual?

In de gebruikers handleiding staat dat je zowel vol of half syntheet 10w40 kan gebruiken. Mijn portomonnee zegt half syntheet. Maar wat is in de realiteit nou het beste? Gewoon straatgebruik, geen circuit.


Ik heb alleen een oudere.
 
Een kennis van mij had een 955 met zo'n kapje voor op de tank. Nou had hij een keer in de winter de tank er enkele maanden af gehad en met het monteren was dat kapje er met geen mogelijkheid meer op te krijgen zonder modificatie van de gaten. Er zat ook duitse benzine in die tank maar ik weet niet of dat de oorzaak was.

Bij Duitse benzine moet ik altijd gelijk hieraan denken })

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan