Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* *O* *O*

Ja zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb altijd Michelin PP gehad. Nu sinds mijn laatste setje overgestapt naar de Michelin Power RS.[/quote

Wat was je kwijt voor het setje? Als je het kwijt wilt tenminste :X . En hoe bevallen ze?
Heb hiervoor MPP 2ct gehad, nu een zgan setje MPP 3 liggen van Kasprr. 2 vond ik wel een fijn bandje, 3 moet ik nog ontdekken :]

Ff op www.mopedreifen.de kijken, die hebben nette prijzen en sturen de bandjes overal waar je maar wilt naartoe...
 
Laatst bewerkt:
Heb hiervoor MPP 2ct gehad, nu een zgan setje MPP 3 liggen van Kasprr. 2 vond ik wel een fijn bandje, 3 moet ik nog ontdekken :]

Ff op www.mopedreifen.de kijken, die hebben nette prijzen en sturen de bandjes overal waar je maar wilt naartoe...


Ja maar laat ze denk ik maar even bij een motorzaak monteren. En die willen vaak hun eigen product verkopen (wat volkomen terecht is natuurlijk). Vorige keer dat ik het door een "mannetje"liet doen Koste het me 300 euro aan reparaties en een gebroken sleutelbeen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ja maar laat ze denk ik maar even bij een motorzaak monteren. En die willen vaak hun eigen product verkopen (wat volkomen terecht is natuurlijk). Vorige keer dat ik het door een "mannetje"liet doen Koste het me 300 euro aan reparaties en een gebroken sleutelbeen. -O-
Kan je niet langs gaan met zelf gekochte bandjes? Bij de kleinere zaakjes, waar ik minn onderhoud laat doen, kan je gewoon ook de bandjes laten bezorgen (moet je alleen ff laten weten dat er wat aan zit te komen). Kan bij hem evt ook zelf de wielen er uit halen, legt hij de bandjes er ff om en hang ik de wielen er weer onder. "Scheelt weer wat in de kosten en kan ik in de tussentijd wat anders doen", zegt hij dan... Als ik geen zin heb om het zelf te doen, laat ik ook alles doen door hem.

Aan wat had je een reparatie laten doen, dat je dat er aan overgehouden hebt, ook een bandenwissel?
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet langs gaan met zelf gekochte bandjes? Bij de kleinere zaakjes, waar ik minn onderhoud laat doen, kan je gewoon ook de bandjes laten bezorgen (moet je alleen ff laten weten dat er wat aan zit te komen). Kan bij hem evt ook zelf de wielen er uit halen, legt hij de bandjes er ff om en hang ik de wielen er weer onder. "Scheelt weer wat in de kosten en kan ik in de tussentijd wat anders doen", zegt hij dan... Als ik geen zin heb om het zelf te doen, laat ik ook alles doen door hem.

Aan wat had je een reparatie laten doen, dat je dat er aan overgehouden hebt, ook een bandenwissel?


Yup Idd ook een bandenwissel. Met haakse ventielen die uiteindelijk niet goed vast zaten en lek raakten. waardoor ik in een bocht door mn zachte band een lowsider kreeg. Godzijdank op het circuit en niet op de snelweg er naar toe. Maar toen maar bedacht dat me dat geen tweede keer gaaf overkomen.
 
\
*O* *O* *O*

Ja zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb altijd Michelin PP gehad. Nu sinds mijn laatste setje overgestapt naar de Michelin Power RS.[/quote

Wat was je kwijt voor het setje? Als je het kwijt wilt tenminste :X . En hoe bevallen ze?

Tot nu toe bevallen ze perfect, ik gebruik ze ook precies waar ze voor bedoeld zijn (sportieve band die geschikt is voor een circuit dagje).

Ik heb de banden voor een andere prijs. Volgens mij is normaal een setje 260-280 dacht in excl montage.
 
Cadeau van de kids (en Olga) gekregen, ben er blij mee. Klein en handzaam en krachtig genoeg.
19224999_1402089536541609_8631812221268005575_n.jpg
 
Yup Idd ook een bandenwissel. Met haakse ventielen die uiteindelijk niet goed vast zaten en lek raakten. waardoor ik in een bocht door mn zachte band een lowsider kreeg. Godzijdank op het circuit en niet op de snelweg er naar toe. Maar toen maar bedacht dat me dat geen tweede keer gaaf overkomen.

Ik snap dat dat klote is dat gebeurd is, maar ook een motorzaak kan fouten maken.

Verder snap ik wel dat een motorzaak extra rekent als je zelf met bandjes komt om te laten monteren. Vaak verdient de motorzaak iets op de banden als ze deze zelf leveren en dan is de montage dan ook vaak gratis.

Sinds dat ik op het circuit rijd en dus ook regelmatig bandjes moet wisselen doe ik het zelf. gewoon lekker goedkoop de bandjes op internet bestellen en dan er lekker zelf omleggen.

(en ik weet meteen wie ik de schuld moet geven als het niet goed gedaan is :P )
 
Over banden gesproken, heb reeds een setje 180-120 op laten leggen, bridgestone bt016 pro voor 229 incl. Wel zelf even velgen brengen dan... geen geld en prima band, inmiddels 3 motoren hier die op die banden staan :P
 
Yup Idd ook een bandenwissel. Met haakse ventielen die uiteindelijk niet goed vast zaten en lek raakten. waardoor ik in een bocht door mn zachte band een lowsider kreeg. Godzijdank op het circuit en niet op de snelweg er naar toe. Maar toen maar bedacht dat me dat geen tweede keer gaaf overkomen.
Ik begrijp 't nooit... ventiel kost inkoop niks, laat ze desnoods 5 euro bij de verkoop per velg op zetten.... :/
 
Ik begrijp 't nooit... ventiel kost inkoop niks, laat ze desnoods 5 euro bij de verkoop per velg op zetten.... :/

Haakse ventielen zijn wel wat duurder dan dat hoor, maar als ze goed gemonteerd zijn gaan ze ook gewoon veel langer mee dan de standaard rubberen (rechte) gevallen.

Wel heb je gelijk dat het stom is van de bandenboer dat ze bij het wisselen van de band niet gewoon het ventiel even meepakken.
 
Zzo jij word verwend! :t
Mooi setje en de slagschroevendraaier is zeker handig om te gebruiken voor als je aan de motor gaat sleutelen.

Waar zou je op de motor de slagschroevendraaier voor willen gebruiken dan?

Voor het losdraaien gaat het prima maar bij het vastdraaien gaat het vaak te snel en te vast en heb je dus alsnog een ratel en/of momentsleutel nodig.

Het enige waar ze handig voor zijn is voor het losrammelen van het voortandwiel en de koppelingskorf maar daar is slagschroevendraaier niet geschikt voor.

@Perry: Dat is een mooi setje hoor, dat klust een stuk lekkerder zo! 8-)
Zeker die slagschroevendraaier is een fijn ding, lekker licht en handzaam maar wel met lekker veel power om ook flinke schroeven met gemak er in te draaien :Y
 
Over banden gesproken, heb reeds een setje 180-120 op laten leggen, bridgestone bt016 pro voor 229 incl. Wel zelf even velgen brengen dan... geen geld en prima band, inmiddels 3 motoren hier die op die banden staan :P

Welke hoogte heeft die 180 achterband bij jou?

Ik heb voor op het circuit een 190/55 achterband maar Pirelli heeft deze alleen in de SC2 compound. Ik wil eigenlijk weleens een keer een SC1 proberen maar moet dan een 180 gaan monteren maar weet niet hoe dat past/rijd.

*ik bedenk me net dat ik in de kelder bij mijn moeder nog een stapel supercorsa's heb liggen in de maat 180, misschien binnenkort deze eens ophalen en eronder gooien om te kijken hoe het rijd...
 
Waar zou je op de motor de slagschroevendraaier voor willen gebruiken dan?

Voor het losdraaien gaat het prima maar bij het vastdraaien gaat het vaak te snel en te vast en heb je dus alsnog een ratel en/of momentsleutel nodig.

Het enige waar ze handig voor zijn is voor het losrammelen van het voortandwiel en de koppelingskorf maar daar is slagschroevendraaier niet geschikt voor.

@Perry: Dat is een mooi setje hoor, dat klust een stuk lekkerder zo! 8-)
Zeker die slagschroevendraaier is een fijn ding, lekker licht en handzaam maar wel met lekker veel power om ook flinke schroeven met gemak er in te draaien :Y
Het zijn de kleinste versie van de serie, de 10,8v versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan