Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update wat betreft de SC44 uit Doetinchem: Men is ermee naar een motorzaak geweest en daar gaf men aan dat er iets met een of meerdere klepgeleiders aan de hand was. De reparatie hiervan zou € 1.000,- tot € 1.200,- bedragen.

Heeft iemand hier een goedkoper alternatief voor of kan iemand dit zelf (uiteraard tegen vergoeding)? Kan er al eventuele gevolgschade zijn ontstaan?
 
Ja, laat staan. Voor 1600+1200 reparatie komt zo een smetteloze 954RR al heel dichtbij. O-)
 
Eens met bovenstaande posters :Y

Als je handig bent en een beetje goedkoop aan onderdelen kan komen is het zelf wel een stuk goedkoper op te knappen, maar persoonlijk zou ik dan gewoon in de tussentijd lekker wat doorsparen en je ogen openhouden voor een andere sc44.
 
Eens met bovenstaande posters :Y

Als je handig bent en een beetje goedkoop aan onderdelen kan komen is het zelf wel een stuk goedkoper op te knappen, maar persoonlijk zou ik dan gewoon in de tussentijd lekker wat doorsparen en je ogen openhouden voor een andere sc44 SC50.

Even gecorrigeerd voor je
Zo is het goed.
 
Laatst bewerkt:
En een goeden avond :W

Inmiddels alweer 2 dagen thuis, scheelt gewoon ff 20°C met Kroatië :X

Nog 2 blades, beide 954, gezien op de camping daar. Een rood-zwarte en een Repsol. Vond die Repsol er nou niet echt optimaal uitzien, beetje gaar. Zaten zwarte wielen onder, oranje smoelt toch wel beter bij die editie.
Was echt wel mooi rijden daar in die omgeving, maar we zaten daar midden in een hittegolf. Om nou met gevoelstemperatuur 40-42°C je in je leren motorpakkie te hijsen.... :N


Niet normaal hier he!? -O-
Ons voorjaar was de zomer hier.
Maargoed.......jij hebt t lekker gehad daar iig. :) (alleen t rijden was wat minder met 40gr)
 
Niet normaal hier he!? -O-
Ons voorjaar was de zomer hier.
Maargoed.......jij hebt t lekker gehad daar iig. :) (alleen t rijden was wat minder met 40gr)
Heb daar zelf ook niet gereden hoor, waren met het vliegtuig gegaan. Maar ik zou best eens een keer met auto en aanhangertje met motor die kant op mee willen gaan...
 
Heb daar zelf ook niet gereden hoor, waren met het vliegtuig gegaan. Maar ik zou best eens een keer met auto en aanhangertje met motor die kant op mee willen gaan...

Dat heb ik nou met Tjsechië. Weet dat Blademaster die dit forum opende daar familie heeft zitten, maar helaas rijdt hij geen Blade meer. Zou anders een mooi M&G kunnen worden daar. Helaas helaas. -O-
 
Dat is al een flinke tijd geleden dat ik die gesproken heb, was hij nou ook niet verhuisd? Wat rijdt ie nu, of rijdt ie helemaal niet meer? Begreep wel dat ie druk was met van alles en nog wat...
 
Dat is al een flinke tijd geleden dat ik die gesproken heb, was hij nou ook niet verhuisd? Wat rijdt ie nu, of rijdt ie helemaal niet meer? Begreep wel dat ie druk was met van alles en nog wat...

Foutje van mij. Was Blade ofwel Bauke. Die rijdt nu KTM dacht ik.

Blademaster is Rob. Woonde indertijd in Belgie en hebben wij eens een M&G bij gehad. Weet niet of hij nu nog rijdt of gestopt is. Reed toen een crosser en een Fireblade.
 
Nou ik heb mezelf weer wat te doen gemaakt. Vandaag de gewone ruit gemonteerd bij de blade. 1 die vond ik een stuk mooier en twee minder last van wind gebulder. Nu nog zo'n ding vonden voor weinig in een donkere Kleur.

Ik vond het echt belachelijk dat zo'n ding hier 95 euro moet kosten. Bij Ali (waar ze alleen double bubble hebben) kosten dezelfde 15 euro.

Nog maar ff verder zoeken dan maar.
 
Yep, de meeste babi pangang ruitjes die aangeboden worden zijn double bubble. Volgens mij omdat die het meest gevraagd/verkocht worden. Ik ben ze ook nog niet in de gewone versie tegengekomen :N :/
 
Laatst bewerkt:
Foutje van mij. Was Blade ofwel Bauke. Die rijdt nu KTM dacht ik.

Blademaster is Rob. Woonde indertijd in Belgie en hebben wij eens een M&G bij gehad. Weet niet of hij nu nog rijdt of gestopt is. Reed toen een crosser en een Fireblade.
Klopt, en een hele mooie :9
 
Update: SC44 gekocht (zijn het eens geworden over de prijs in de huidige conditie zullen we maar zeggen O-) ), kennis van me had nog een blok (en dus ook een kop) over van de zijne. Geloof alleen dat ik hem nu een soort van aan hem verkocht heb :X en dat hij voorlopig ivm werk geen tijd heeft om de kop te monteren.

Nu dus verder op zoek naar een bike om dit jaar nog wat te kunnen rijden... |( :]
 
Update: SC44 gekocht (zijn het eens geworden over de prijs in de huidige conditie zullen we maar zeggen O-) ), kennis van me had nog een blok (en dus ook een kop) over van de zijne. Geloof alleen dat ik hem nu een soort van aan hem verkocht heb :X en dat hij voorlopig ivm werk geen tijd heeft om de kop te monteren.

Nu dus verder op zoek naar een bike om dit jaar nog wat te kunnen rijden... |( :]

Als het probleem inderdaad in de kop zit is dit wel een mooie oplossing, zeker als je de motor voor een nette prijs hebt kunnen kopen kan je op deze manier de motor vrij makkelijk weer in orde krijgen.

Op zich is het wisselen van de kop niet zo'n heel moeilijke operatie, ik weet alleen zo uit mijn hoofd niet of je de kop kan wisselen terwijl het blok in de motor hangt maar ik ben er bang voor dat het hele blok eronderuit zal moeten.

(been there, done that: ik moest toen mijn versnellingsbak vervangen.)
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

$_86.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan