Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rossi gaf zelf aan dat dergelijke races niet bepaald zijn forte zijn, dit keer echter lag de fout niet bij hem: omdat hij normaal te laat naar binnen gaat was er nu afgesproken dat zodra hij de melding 'BOX' zou krijgen, hij naar binnen zou gaan. Niet eerder, niet later.
De melding kwam te laat, zo bleek achteraf.

Dus weer een teamfout. Yamaha moet een van die Honda strategen strikken :P
 
Rossi of zijn team heeft een foutje gemaakt.moet hij of het team ;) niet te vaak doen :N

Het is altijd had die dit moeten doen of dat of wat dan ook,Marquiz was ongenaakbaar en maakte achteraf de juiste beslissing.
Maarja aankomend weekend poehhhhh :9~
 
DGnT53kXYAELoUI.jpg:large
 
Onbegrijpelijk dat team.Zoals de baan erbij lag had je gewoon op slicks van start kunnen gaan,lag een compleet droge lijn.Had na eerste ronde zeker al kunnen wisselen.
Zeggen ze achteraf dat ze verkeerd gegokt hebben nou ik zeg ze hebben helemaal niets gegokt.

Dat snap ik dus ook niet, dat er niemand op slicks weg ging :? als je toch Loris Baz of Karel Abraham heet dan neem je toch sowieso die gok.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de race nogmaals gekeken (vriendin had het nog niet gezien, dus keek ik zelf weer lekker mee :9 ). Ik blijf van mening dat er niet veel meer in had gezeten. Wellicht de P3 van Vinales áls Rossi gelijk me de meute (dus toen Lorenzo naar binnen ging) was mee gegaan. Hij heeft daarna nog 1 rondje gereden... Hij was dus 1 ronde te laat als je het mij vraagt..

Voor P2 of P1 hadden hij en z'n team gewoon een (grote) gok moeten nemen... En die neem je niet wanneer je coureur met een stevige opmars naar P1 bezig is.
 
Dat snap ik dus ook niet, dat er niemand op slicks weg ging :? als je toch Loris Baz of Karel Abraham heet dan je toch sowieso die gok.

Er was nog een behoorlijke spray de eerste paar ronden. In mijn herinnering kwam Marquez na 1 rondje al binnen, maar dat bleken er ongeveer 2-3 te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Why did BOX not show on Rossi's display:

The answer is almost a joke : because it's not available !Asked about it after the race on italian TV , Rossi stated that the ipc messaging system is still not available on M1
 
Dat snap ik dus ook niet, dat er niemand op slicks weg ging :? als je toch Loris Baz of Karel Abraham heet dan je toch sowieso die gok.
Dan zouden zeker meer rijders op slicks zijn vertrokken,allen naapers :+

Na de opwarmronde naar binnen(stiekum :9 ) en dan uit de pitsstraat starten.
 
Why did BOX not show on Rossi's display:

Maakt niet uit man. Of ze het nu op een tekst zetten achter een vliegtuig, met fluorgele letters op het pitboard, in zijn display, of verzin het maar, hij wacht toch altijd 2 ronden :+
 
Ik zal,het je nog een keer herhalen dan....... het team voerde de afgelopen 2a3 seizoenen met regelmaat een verkeerde pistopstrategie en laat dat nu weer zien. data en feiten tonen dat overduidelijk Het feit dat rossi moeite heeft met wisselen doet er niet want wisselen moet hij toch. Zorg dan dat je dat op,het juiste moment doet. Jouw argument is,dus irrevelant net als de aanames en maken je conclusie waardeloos.

staar je niet blind op wat je zegt want het is en blijft een mening en geen feit ;)
dat doet er wel toe want dat staat in verbinding met elkaar,als je weet dat je rijder (MM) makkelijk in zulke omstandigheden kan rijden laat je hem eerder binnenkomen dan bv rossi.
Hoe later je naar binnen gaat hoe meer je op safe speelt omdat de baan droger en droger wordt
des te eerder je binnen komt hoe natter de baan nog is en daar moet je dan een grote gok nemen.
als het team rossi eerder naar binnen had gehaald en hij was onderuit geschoven dan had iedereen het team de schuld gegeven.
als rossi zo zeker van zijn zaak was na de motor wissel dan had hij gelijk richting de 1:57 kunnen rijden maar dat duurde minstens 5a6 rondes en toen kon hij fatsoenlijk naar voren rijden... hoe lang is hij wel niet achter baz etc blijven hangen?
maar dit verhaalje is ook maar een mening en er zijn meerdere manier van denken ;)

en ik ben een rossie fan hoor maar ik denk dat er niet meer inzat in deze rare race.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit man. Of ze het nu op een tekst zetten achter een vliegtuig, met fluorgele letters op het pitboard, in zijn display, of verzin het maar, hij wacht toch altijd 2 ronden :+

Dit keer niet ;)

“It’s not like last year," he said. "We agreed with my team to [show] ‘BOX’ and when I see ‘BOX’ I come back [to pit lane]. Unfortunately the board arrive one lap later. I always have the problem in this condition that I’m first. A lot of riders are helped by being in the second group. One enters and everyone enters.

“The problem is I was a bit too strong in the wet. Last year at the Sachsenring they put the board out for me but I continue. I said, ‘When I see the board I come back. I promise.’ But unfortunately the board arrive a bit too late. To understand the moment to come back is not my strong point. I think I can come back one lap earlier but this time we are also a bit unlucky.
 
Dit keer niet ;)

Eerlijk verhaal. Blijft een feit dat hij concurrenten heeft, die beter met deze omstandigheden om kunnen gaan. Hoezeer ik hem die 10e titel ook gun, het wordt hoe langer hoe moeilijker.
 
25 punten op Marquez is nog wel te doen. Mm maakt nog wel weer een slippertje
 
Laatst bewerkt:
met nog 8 races te gaan kan je ook niet te vaak punten verliezen als rossi op kop rijdt en mm 2e blijft hij er echt niet achter om slim te rijden dan gaat het echt om 5 punten en dan zijn er nog maar 17 over.

:N

Dit gaat Marquez niet meer uit handen geven. Hij heeft vorig jaar wel bewezen ook gewoon voor de punten te kunnen gaan, ipv als een leipeling voor P1 te gaan.
 
met nog 8 races te gaan kan je ook niet te vaak punten verliezen als rossi op kop rijdt en mm 2e blijft hij er echt niet achter om slim te rijden dan gaat het echt om 5 punten en dan zijn er nog maar 17 over.
Het seizoen is nog relatief lang, er zijn veel punten te verdelen. :Y
Maar of Marc achter Rossi aan moet.. op sommige circuits is Marc niet te verslaan.
Pedrosa komt misschien ook in vorm - vaak de tweede seizoenshelft - en Viñales is er ook nog.

Volop strijd die eerste vier mannen, af en toe een snelle Duc er tussen.

Het seizoen is inderdaad nog lang niet over. :)
 
:N

Dit gaat Marquez niet meer uit handen geven. Hij heeft vorig jaar wel bewezen ook gewoon voor de punten te kunnen gaan, ipv als een leipeling voor P1 te gaan.
Klopt.
Toen de Honda's begin dit seizoen nog niet competatief waren heeft hij een achterstand opgelopen. Die heeft hij nu omgezet in een duidelijke voorsprong, en zolang de andere teams niets extra's brengen zal hij deze blijven vergroten.
MM mag dan wel niet de meest sympathieke coureur zijn, hij is wel een absolute topper op een topmotor. Voordat VR dat goed maakt moet er welhaast een wonder gebeuren.
 
Er zijn meerdere kanshebbers.. dat is een voordeel en een nadeel..

voordeel want; Als Rossi hem niet kan winnen, is het niet direct dat MM volle punten pakt of zelfs gegarandeerd 2e wordt..
nadeel want; Als Rossi hem niet kan winnen en MM wint wel, dan is het niet gegarandeerd dat Rossi 2e wordt :+ en dus behoorlijk wat punten kan verspelen.

Oftewel.. te veel variabelen om er maar iets zinnigs over te zeggen.

Vinales heeft ook z'n snelheid terug (lijkt het). En die staat nog dichter achter Marquez (14 punten). Dat kan best eindigen in een DNF voor beide :X :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan