Suzuki gsxr 750 k5 komt niet op toeren

Leroygsxr

Rookie
27 jun 2017
5
0
Utrecht
Goeiemiddag

Ik heb een vraag over mijn suzuki ik had te weinig olie. Toen gevuld maar iets te veel er in gedaan. Wel mee gereden alleen kwam niet op toeren en kom niet op snelheid. Olie heb ik er een beetje uit laten lopen en injectorcleaner in mijn tank gedaan. Maar mijn suzuki loopt voor geen meter. Hij komt wel in elke versnelling op een toerental rond de 8000 toeren maar hoger komt die niet. Ook als ik mijn koppeling inhoud en gas geef gaat die heel langzaam naar de 8000 toeren ipv 16000. Verder heb ik het luchtfilter schoon gemaakt en nieuwe bougies erin gedaan. Nog steeds doet hij het niet goed.

Weet iemand wat ik eraan moet doen

Bvd
Leroy
 
strikvraag my ass, het gaat hier over de motor van dit topic.
man, jij bent de grootste l$l die ik al ooit ben tegen gekomen in technische topics.
ik zeg duidelijk "de pomp geeft geen druk", dan ligt het niet aan iets anders.


JIJ vraagt aan sommige of ze wel engels kunnen lezen terwijl JIJ het overduidelijk niet helemaal onder de knie hebt ...
JIJ post foto's uit de service manual maar JIJ weet niet of het een druk of niveau-schakelaar is ...
WIJ weten allemaal dat het een drukschakelaar is en WIJ weten allemaal het antwoord op mijn vraag. alleen JIJ het grote technische wonder dat ons de les komt spellen weet het niet ...
JIJ snapt zelfs niet dat als er oliekanalen of sproeiers verstopt zijn (jouw woorden !), dat nooit kan leiden tot te weinig druk aan de druksensor ... _O-

blijven posten man, ik lach al eens graag :t

Ooit gsxr met een gecombineerde druk ,niveau schakelaar gezien Janbros ,ja die bestaan ,de gsxr1000rr heeft dat en meerdere types gsxr voor op,straat dus doe nou niet zo bijdehand alsof jij alles weet hier ,
Jammer he iemand stelt jullie domme technische opmerkingen hier eens aan de kaak,
Want vooral jij ,,Janbros,, zit in elk topic wat er hier is ,of de meeste altijd vanalles te beweren en hebt altijd de grootste mond van allemaal.
Nu je eens tegengas krijgt ben je gepikeerd,
Nou ik ben totaal niet onder de indruk van je onzin argumenten.
In het dagelijkse leven ben je gewoon een simpel arbeidertje .
En in je vrije tijd raaskal je hier alsof je een topper bent.
Juist,op.dat soort leden poep,ik.
Maar altijd vaak verkeerd advies geven aan leden hier die wat vragen slaat nergens op,en verteld iemand eens de waarheid krijg ik jouw en je mede vriendjes op mijn dak.
De harde kern van het motor forum merk,, die hier al jaren lopen te raaskalen,.
Een dikke middelvinger ,ik lach erom en zou topicstarter naar een suzuki dealer zijn gegaan inmiddels ,had hij zelfde gehoord als wat ik hier verteld heb ,
Dag Janbros.
 
Laatst bewerkt:
Oliedruksensor GSXR740 K5

Dat ding zit in tig verschillende Suzuki's en gaat toch echt door het leven als druksensor. Maar om je er uit te lullen noem je het nu een gecombineerde sensor voor druk en peil.
Als er geen olie in een blok zit, zal er geen oliedruk zijn. En daarom zal t lampje gaan branden.

Dat maakt van een oliedruk sensor nog geen olienivo sensor. Het is alleen dat de hoeveelheid olie invloed kan hebben op de oliedruk.

Ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo'n discussie heb gelezen over 'druk of nivo lampje'
 
Jawel, die discussies waren er vroegâh ook omdat Yamaha olieniveausensoren gebruikte in flink wat motoren, in combinatie met een flink olieverbruik.

Maar dat waren beschaafde discussies ;)

Terug naar de vraag van TS dan maar.
 
Ik vroeg alleen maar waar FI voor stond maar zag dit niet aankomen. Hier heeft TS ook niks aan dus een opruimactie zou geen kwaad kunnen.

Als het uitlezen niet middels het kortsluiten van de 2 draden kan, ben je volgens mij gebonden aan een diagnosecomputer als de SDS van Suzuki.

De secundaire gasklep zou op een bepaalde manoer moeten bewegen bii contact aan, bij de dl1000 kan je de gasklephuizen zien als je aan de zijkant kijkt, of dat bij de gsxr net zo makkelijk gaat betwijfel ik maar je kan het eens proberen. Op youtube zijn vast wel voorbeeld filmpjes te vinden (gsxr stva)
 
Hele verzameling persoonlijke aanvallen

Zeg Rob1969...bijna al je reply in dit topic zijn gevuld met 15% mening over het onderwerp en 85% gevuld met aanvallen op gebruikers die een andere mening hebben.

Dit is een FORUM, dat wil zeggen dat men van gedachten kan wisselen. Als je jou argumenten beter vind als die van een ander, dan beargumenteer je die. Zelfs als je het niet eens bent met iemand die jarenlang 1e monteur is geweest bij een Suzuki dealer. Kom met steekhoudende argumenten.

Wat we niet willen op M-F is dat je mensen persoonlijk aanvalt, dus niet hun argumenten maar puur op de persoon proberen iemand belachelijk te maken. Laat staan dat je de sfeer bederft door gelijk te willen hebben en daarbij het forum voor 'poep' uit te maken. Je gedrag is echt onder niveau. Jammer, het is de toon die de muziek maakt en je toon is zo vals dat ik de muziek niet meer kan horen. Je argumenten vallen dus niet op, je gedrag wel. Graag een paar tandjes terugschakelen of gewoon niet meer posten als het toch allemaal onzin is :)
 
Aangezien de TS eerst met te weinig en vervolgens met teveel olie rijdt, heb ik een beetje mijn twijfels over zijn technische capaciteiten. Het lijkt mij gewoon het beste dat hij naar een dealer/garage gaat met meer kennis van zaken.
 
@daddyphilipsen
Ja daarvoor liep die wel gewoon goed. Er ging een lampje branden. Toen ben ik gaan kijken en heb ik motorolie bijgevuld


Dat lampje is dus niet voor het olie niveau . Alhoewel weinig olie ook minder oliedruk oplevert en het lampje kan dan gaan branden.Dan ben je wel te laat en dat is niet het werkelijke probleem denk ik ?

Wat dan wel,een K4-5 heeft een STVA probleem wat optreed zo rondom de 35000-40000km.

Wat je moet doen is de code uitlezen en als die code C28 is dan heb je dus een STVA die kapot is.Kan je die maken , ja dat kan.


Wat info voor je over de STVA;


Hier hoe je zelf een tooltje kunt maken en waar je die moet insteken in de diagnose stekker om de code te kunnen uitlezen.


Alleen twijfel ik aan je expertise })

Deze man op MF de weledele heer Mr.Bean kan jou STVA voor een appel en een ei maken.Lees maar eens door.

GSX-R How-to: STVA repareren
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de TS eerst met te weinig en vervolgens met teveel olie rijdt, heb ik een beetje mijn twijfels over zijn technische capaciteiten. Het lijkt mij gewoon het beste dat hij naar een dealer/garage gaat met meer kennis van zaken.


Hij reed niet met te weinig olie ,dat dacht hij vanwege het fl lampje.Hij heeft de motor met een warm blok stil gezet en constateerde.Verrek geen of te weinig olie terwijl de olie nog moest zakken en is meteen gaan bijvullen wat dom is.

Daarna is hij gaan proefrijden in de hoop het zo opgelost te hebben dat het fl lampje uit bleef en dat is ook zo behalve dat na 20km het weer gaat branden.

Toen begon er bij hem een lampje te branden }) dat er nu wel eens teveel aan olie in kon zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Rob1969...bijna al je reply in dit topic zijn gevuld met 15% mening over het onderwerp en 85% gevuld met aanvallen op gebruikers die een andere mening hebben.

Dit is een FORUM, dat wil zeggen dat men van gedachten kan wisselen. Als je jou argumenten beter vind als die van een ander, dan beargumenteer je die. Zelfs als je het niet eens bent met iemand die jarenlang 1e monteur is geweest bij een Suzuki dealer. Kom met steekhoudende argumenten.

Wat we niet willen op M-F is dat je mensen persoonlijk aanvalt, dus niet hun argumenten maar puur op de persoon proberen iemand belachelijk te maken. Laat staan dat je de sfeer bederft door gelijk te willen hebben en daarbij het forum voor 'poep' uit te maken. Je gedrag is echt onder niveau. Jammer, het is de toon die de muziek maakt en je toon is zo vals dat ik de muziek niet meer kan horen. Je argumenten vallen dus niet op, je gedrag wel. Graag een paar tandjes terugschakelen of gewoon niet meer posten als het toch allemaal onzin is :)

En dat zeg jij als moderator .
Ik word geirriteerd omdat zogenaamde 1 e monteurs dus dingen die zelfs in het werkhandboek staan ,verdraaien en veranderen in hun eigen voordeel .
Ik was eerst eerste monteur , en nu chef werkplaats,leidingevende.
Ik beoordeel mijn personeel, of ze hun reparaties goed uitgevoerd hebben.
Ook 1 e monteurs moeten van mij naar herhalingscursussen daar ze soms dingen zeggen die echt niet kloppen.
En fouten maken.
Ik doe ook zelf reparaties ,en complete blok revisies,waar anderen niet meer uitkomen,
Heb opleiding motorfiets techniek geleerd ,en erna diversen cursussen bij diverse motorfabrikanten gevolgd,certificaten gehaald .
En ga elk jaar op herhaal cursus trainingen.
Ik weet echt wel waar ik over praat bij storingen.
Valt me ook verder op hier MeanBleuMan.
Op dit forum en ook in andere topics ,leden zoals Janbros willen altijd laatse woord hebben,koste wat kost.
Een ander hier zegt dat ik moet opdonderen,dat mag allemaal wel .ik herhaal een forumlid zijn uitspraak even::

Gauw oprotten dan, we kunnen je hier prima missen :W :W

Feit is ik ga in discussie met foto's en technisch onderbouwde argumenten,en nog krijg je bagger over je heen hier.
Een vaste kern van motor forum gebruikers die hier al langer zit ,menen nieuwkomers de les te lezen.
Kijk daar ook eens na, MeanBleuMan.
Niet alles is zo zwart wit als jij nu zegt.
Door hun soms rare adviezen ,zonder enige technische ondergrond ,ga ik in de verdediging
Niet meer en niet minder,
Maar als mensen me uitschelden dan scheld ik daarop terug.
Dat is mijn recht in een vrij land.
Als je eerlijk bent MeanBleuMan als moderator moet je die anderen daar ook op aanspreken.
En niet de 1 voor de ander trekken.
Wees wel eerlijk in alles ,ook in deze.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Rob1969...bijna al je reply in dit topic zijn gevuld met 15% mening over het onderwerp en 85% gevuld met aanvallen op gebruikers die een andere mening hebben.

Dit is een FORUM, dat wil zeggen dat men van gedachten kan wisselen. Als je jou argumenten beter vind als die van een ander, dan beargumenteer je die. Zelfs als je het niet eens bent met iemand die jarenlang 1e monteur is geweest bij een Suzuki dealer. Kom met steekhoudende argumenten.

Wat we niet willen op M-F is dat je mensen persoonlijk aanvalt, dus niet hun argumenten maar puur op de persoon proberen iemand belachelijk te maken. Laat staan dat je de sfeer bederft door gelijk te willen hebben en daarbij het forum voor 'poep' uit te maken. Je gedrag is echt onder niveau. Jammer, het is de toon die de muziek maakt en je toon is zo vals dat ik de muziek niet meer kan horen. Je argumenten vallen dus niet op, je gedrag wel. Graag een paar tandjes terugschakelen of gewoon niet meer posten als het toch allemaal onzin is :)


Tenslotte wel al een maandje lid "Geregistreerd op:zaterdag 27 mei 2017" mag je toch wel wat praatjes hebben? :)
 


Reactie MeanBleuMan ( moderator)zou hierop wel netjes zijn.


Waarom roep je dat al na 3 minuten ?



Het maakt mij niet uit wat jou irriteert. Je status in de wereld maakt mij ook niet zo uit.
Het enige wat mij tijdens mijn aanwezigheid op dit forum uitmaakt is de sfeer hier.
Ik geef geen mening over je technische adviezen, maar ik geef je wel het advies het daarbij te laten. Profielschetsen hoe stom,dom,achterlijk andere gebruikers zijn kun je beter achterwege laten. Dit is ook niet het eerste topic waarbij dit opvalt, als dit je manier van reageren blijft dan zal je account gesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Kan me geen reet schelen ,zo veel email adressen zoveel aanmeld namen ,dus jouw verhaal mijn account word gesloten boeit me niks ,
Ik slaap er geen seconde minder om,
Het intreseert me verder ook niks ,
Dit hele forum is een kliek vaste mensen ,en de rest erom heen word overal in elke topic maakt niet uit uitgescholden.
Ook hier weer een paar van de vaste kern melden zich ,en hebben het hoogste woord.
Dat zou eens aangepakt moeten worden.
En niet de leden die gewoon een technisch advies geven en daarom worden afgebrand,om dat die vaste kern dat advies niet geven kon.
Ik schaar dat onder de vorm jaloersigheid.
En jouw status als moderator of wat je ook bekleed in dagelijks leven intreseert mij ook niks .
Geen intresse in verder.
Maar ik merk je bent, als moderator totaal niet neutraal ,
Dus doe wat je allemaal niet laten kan .
Succes ermee MeanBleuMan.
 
Kan me geen reet schelen ,zo veel email adressen zoveel aanmeld namen ,dus jouw verhaal mijn account word gesloten boeit me niks ,
Ik slaap er geen seconde minder om,
Het intreseert me verder ook niks ,
Dit hele forum is een kliek vaste mensen ,en de rest erom heen word overal in elke topic maakt niet uit uitgescholden.
Ook hier weer een paar van de vaste kern melden zich ,en hebben het hoogste woord.
Dat zou eens aangepakt moeten worden.
En niet de leden die gewoon een technisch advies geven en daarom worden afgebrand,om dat die vaste kern dat advies niet geven kon.
Ik schaar dat onder de vorm jaloersigheid.
En jouw status als moderator of wat je ook bekleed in dagelijks leven intreseert mij ook niks .
Geen intresse in verder.
Maar ik merk je bent, als moderator totaal niet neutraal ,
Dus doe wat je allemaal niet laten kan .
Succes ermee MeanBleuMan.


Prima. Dag en tot ziens. :W
 
Kan me geen reet schelen ,zo veel email adressen zoveel aanmeld namen ,dus jouw verhaal mijn account word gesloten boeit me niks ,
Ik slaap er geen seconde minder om,
Het intreseert me verder ook niks ,
Dit hele forum is een kliek vaste mensen ,en de rest erom heen word overal in elke topic maakt niet uit uitgescholden.
Ook hier weer een paar van de vaste kern melden zich ,en hebben het hoogste woord.
Dat zou eens aangepakt moeten worden.
En niet de leden die gewoon een technisch advies geven en daarom worden afgebrand,om dat die vaste kern dat advies niet geven kon.
Ik schaar dat onder de vorm jaloersigheid.
En jouw status als moderator of wat je ook bekleed in dagelijks leven intreseert mij ook niks .
Geen intresse in verder.
Maar ik merk je bent, als moderator totaal niet neutraal ,
Dus doe wat je allemaal niet laten kan .
Succes ermee MeanBleuMan.


' _O- :+


Ik heb Geen commentaar voor de rest.
 
Laatst bewerkt:
Goeiemiddag

Ik heb een vraag over mijn suzuki ik had te weinig olie. Toen gevuld maar iets te veel er in gedaan. Wel mee gereden alleen kwam niet op toeren en kom niet op snelheid. Olie heb ik er een beetje uit laten lopen en injectorcleaner in mijn tank gedaan. Maar mijn suzuki loopt voor geen meter. Hij komt wel in elke versnelling op een toerental rond de 8000 toeren maar hoger komt die niet. Ook als ik mijn koppeling inhoud en gas geef gaat die heel langzaam naar de 8000 toeren ipv 16000. Verder heb ik het luchtfilter schoon gemaakt en nieuwe bougies erin gedaan. Nog steeds doet hij het niet goed.

Weet iemand wat ik eraan moet doen

Bvd
Leroy

Leroygsxr, ik vind het jammer dat je topic en je vraag zo behandeld is. Dit is niet zoals we het graag zouden zien op M-F.

Misschien is het handig om een nieuw topic te starten met dezelfde vraag, dan gooi ik een slotje op dit rare topic :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan