XS400 flat tracker project

Leuk project, en buurtgenoot! Ik kom ook voor mijn banden vaak bij Paul Ligt... (ik ben woonachtig in Tilburg).
 
Met betrekking tot de choke, ik heb een veertje en een kogeltje.

Foto volgt vanavond (op mijn werk kan ik foto's niet eenvoudig verkleinen).
 
PERFECTO! Ik zal ook eens spitten in het workshopmanual, of dit getekend staat.

T
John

Wim,
Dit is het enige wat ik in alletwee de catbs had zitten. Zit er een kogeltje onder die schuif of zo ?
full
 
Mijn carbs zijn Mikuni BS34. De choke schuiven hebben een pennetje aan de onderkant en een rubber afdicht rubbertje.
Ik ga proberen die dingen ergens nieuw te bestellen, want ik vertrouw dat rubbertje niet meer in beide carbs. Kogeltjes zie ik nergens, ook niet op de opengewerkte tekeningen in workshop manual.

Part 3F7-14173-00-00

Grtz
John
 
Laatst bewerkt:
Rempomp en koppelingshandle van een Fazer 600, via de online motorslopert. Rempomp achter van een R6 iit '99.

Zelfs het remlichtschakekaartje zit erbij. Kwam erg goed uit, want die was defect op mijn XJR1300.
Mooi dat dat allemaal past. En een nieuw schakelaartje voor de XS is ook alweer binnen. Hulde aan internetshops !!
full
 
Laatst bewerkt:
Ja ja ja functioneel mag ook mooi zijn. Setje korte handles. Aziatische kwaliteit, heb ik al jaren op mijn XJR. Geen centje pijn mits je niet valt.
full
 
Rear schakelsetje.
Daar ben ik wel mee aan het kloten geweest.
Je wilt wel zeker weten dat het klopt voor je aan een frame gaat slijpen....
full
 
Heb de foto's verkleind om te kunnen plaatsen. Het kogeltje met veertje zit in de carb aan de zijde waar de trekstang zit van de choke. In de trekstang zitten ingeboorde verdiepingen (dezelfde waar je de trekstang met de chokeplunjer bediend).
Het schroefdraad wat je zit, daar hoort de plunjer ingedraaid te worden. Op de chokeplunjer zit alleen aan de buitenzijde rubber (zeker weten dezelfde carbs zitten ook op mijn XS850 en ook die zijn geheel uit elkaar geweest).

Hoop dat je uit mijn beschrijving komt ;)
Bijgevoegde foto is de plaats waar het veertje thuis hoort met daarop het kogeltje (diameter nog geen 2 mm).

En ja, de spullen komen uit een sloopset BS34 (van de gecorrodeerde XS400). Waren niet te redden doordat de stationair sproeier extreem vast is gedraaid en daardoor niet meer te verwijderen '( . Maar doordat ik een tweede XS400 (donor zonder kenteken) heb kunnen kopen heb ik een tweede set carbs (welke nu op de XS zijn gemonteerd). Gevolg ik heb BS34 onderdelen :Y
full
 
En de slijptol gaat er nu echt in...
Dit zijn de ophangpunten van de originele steunen. De bovenste doorboren en draad in tappen, de onderste alleen aftoppen, en dient alleen als ijkpunt voor de steun.... so far so good ....
full
 
Hier een foto met wat kleine carb onderdeeltjes. In het midden van de deksel van een BS34 kan je twee kogeltjes zien en het verrekt kleine rvs veertje.
full
 
Nou rechts hangt het netjes en stevig. Alleen aan de onderkant nog een opgangpunt lassen.
Maar eerst links hetzelfde doen ....

Fukkerdefuk breekt mijn tap af in dat gat, linkerkant. Dat krijg ik nooit meer doorgeboord, die tap zit erin en is superhard. Andere oplossing bedenken. Komt goed, niet alles kan in 1 keer. Het ging ook al zo soepel, muv mijn banden ..
full
 
Aanvullende beschrijving, het veertje en het kogeltje zitten in de bovenzijde van de behuizing.

De choke is een twee fasen choke. Door de uitsparingen in de chokestang geeft het veertje met kogel voldoende weerstand dat de veren op de chokeplunjers (zo noem ik het koperen onderdeeltje wat jij op de onscherpe foto hebt staan) de chokestang niet terug kunnen trekken.
Je choke heeft twee standen, dus geheel uitgetrokken en iets uitgetrokken.
Doordat de XS400 nog niet loopt weet ik niet of dit veel scheelt qua toerental. Op mijn XS850, uitgerust met BS34 carbs (en op mijn ondertussen verkochte XS750) was het twee standensysteem goed merkbaar bij het uittrekken van de chokestang. Werkt op dezelfde wijze met veertje en kogeltje.

Is een heel verhaal maar ja weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
 
Vergis je niet in de omvang. De foto vergroot.

Linksboven = vlotternaald
Daaronder = pennetje om de drijver in de vlotterbak op z'n plaats te houden
Daaronder = luchtmengselschroef (met veer)
Rechtsboven = aftapplug vlotterbak (koper)
Daaronder = stelschroef synchroniseerdeel van de carb (zit bij het deel dat tussen de carbs zit)
Onderzijde met filtertjes = vlotternaaldbehuizing (koper)
Rechtsmidden = schroefje waarmee je de "haak" tussen de chokeplunjer en de chokestang vastzet.

Middenzijde (in het vastzetpunt van de veer van het membraan) twee kogeltjes en 1 veertje.

Hoop dat je nu herkent wat er ligt
 
Laatst bewerkt:
Vergis je niet in de omvang. De foto vergroot.

Linksboven = vlotternaald
Daaronder = pennetje om de drijver in de vlotterbak op z'n plaats te houden
Daaronder = luchtmengselschroef (met veer)
Rechtsboven = aftapplug vlotterbak (koper)
Daaronder = stelschroef synchroniseerdeel van de carb (zit bij het deel dat tussen de carbs zit)
Onderzijde met filtertjes = vlotternaaldbehuizing (koper)
Rechtsmidden = schroefje waarmee je de "haak" tussen de chokeplunjer en de chokestang vastzet.

Middenzijde (in het vastzetpunt van de veer van het membraan) twee kogeltjes en 1 veertje.

Hoop dat je nu herkent wat er ligt

✅✅✅
ik ga eens checken . Zit op Heathrow, dus alle posts vandaag is opgespaard werk... komend weekend weer !
 
Vanaf vrijdag wordt het voor mij ook moeizamer om wat te plaatsen of op te zoeken in de berg "oud japans metaal" (lees XS-onderdelen).

Zit dan met de "sleurhut" in Frankrijk :+
 
Deze foto maar even posten. Hier is een hoop te vertellen. En ik kan toch nergens heen, vlucht vertraagd op Heathrow, dus Spotify en MF.

Wat zien we? De echte MF Brikkert ziet natuurlijk als eerste dat groene flesje op de werkbank .... normaal zit ik daar als ik aan het nadenken ben hoe we verder gaan. Mijn man cave ....

Stuur zit er ook op, een normaal breed cross stuur. Ook de nieuwe electra op het stuur links en rechts. Electra komen we later nog uitgebreid op terug. Ik heb een idee voor die massa connectoren die normaal in de lamp gefrommeld zitten.

Links, tank werk ... Helaas een oops moment weer. De originele vierkante komt/is te koop. Ik wil een "druppel" tank. Die paarse, via marktplaats, is van een XS650. Eigen schuld, beter uit moeten zoeken. Dat past dus echt niet , aan de zadelkant veel te smal. En benzinekraan zit tegen het frame ...ik ga wel op zoek naar een XS400 druppeltank, met een brede tunnel aan de zadelkant. Ik heb nu dus weer twee tanks in de verkoop.

De wielen waren hier even afwezig om banden om te leggen. Achterremklauw en pomp ondertussen ook verwijderd.

full
 
Laatst bewerkt:
En zo heb ik de boel zondagavond achtergelaten. Tot zaterdag !

Grtz John
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan