Motor-Forum

Select Forum

Manx GP Isle of Man

4honderd4ever

Reg. datum:
10 apr. 2011
Wie gaan er nog naar de MGP Isle of Man in augustus/september ? Na 14 x de TT Isle of Man bezocht te hebben ga ik het toch maar een keer doen de Manx GP. :]

Reg. datum:
16 mei. 2010
Ja wij! Zo vaak zijn wij (ik) nog niet naar de TT geweest. De teller staat op 5. Dit jaar kwam juni slecht uit in de agenda en we wilde graag de sfeer eens proeven tijdens de Manx GP en Classic TT. Vandaar de switch dit jaar.
We (we gaan met vijf) zijn benieuwd naar de wijze waarop dit event verloopt. We verwachten een relaxte sfeer, wat andere events en ongeveer een derde drukte van de TT (niet dat we daar veel last van hadden/hebben).
Life your live to the max. We R1

4honderd4ever

Reg. datum:
10 apr. 2011
Leuk mannen, ik ben er van 23/08 en ga 02/09 weer terug. Misschien treffen we elkaar wel eens. Ik kom regelmatig in de Crosby. Have fun en take care.

Reg. datum:
16 mei. 2010
Das een mooie periode, wij gaan helaas iets korter. 23 heen en 30 terug. Maar gelukkig genoeg dagen om te genieten. Wij verblijven al jaren in Ramsey (homestay). Tijdens de Manx/Classic gaan we ook genieten van het bijprogramma: bij de grandstand en Jurby. Is eerste keer dus weten nog niet goed wat te verwachten.

Reg. datum:
16 mei. 2010
Net weer terug van een heerlijke ManxGP & Classic TT. Helaas konden we niet 1,5 week maar we hebben wel een tweetal trainingen kunnen zien en 2 racedagen. Ik zal het niet vergelijken met de TT in mei/juni want dat is absoluut het grote road race event maar wij hebben ons super vermaakt. De Classic Superbike race op dinsdag (zou op maandag zijn) was zeer de moeite waard, Dean en Bruce gewoon, nou ja gewoon, in de 127 MpH!
Het was zoals verwacht een stuk rustiger en relaxter op en langs de baan. De grandstand lekker druk zoals altijd.
Jurby's festival een aangename zondaginvuling. De two way van de mountain course was een nieuwe ervaring, maar zoals ik begrepen heb wordt dat volgend jaar one way.
Voor volgend jaar pakken we nogmaals de ManxGP en Classic (ivm agenda's) en in 2019 weer de IOM TT.

4honderd4ever

Reg. datum:
10 apr. 2011
Ik ben er nog en heb vandaag genoten van een heerlijke laatste race manx is toppie.

Reg. datum:
04 jul. 2013
Ik zit er aan te denken om volgend jaar met mn pa te gaan. Kun je in 1 week 3 dagen het moderne spul zien, en 3 dagen de classic bikes? Kortom is er wat overlap in de evenementen?

4honderd4ever

Reg. datum:
10 apr. 2011
Wanneer je naar de officiele site van de TT races IOM gaat kun je het programma zelf zien, waarschijnlijk is het al bekend anders even wachten succes anyway.

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Green Gooner schreef op 01 september 2017 @ 20:55:
Ik zit er aan te denken om volgend jaar met mn pa te gaan. Kun je in 1 week 3 dagen het moderne spul zien, en 3 dagen de classic bikes? Kortom is er wat overlap in de evenementen?

Tip: als je zelf gaat organiseren, hou de steam packet site in de gaten. Waarschijnlijk begin oktober 2017 gaat de mogelijkheid om je boot naar en van Isle of Man te boeken. Er staat wel wat minder druk op dan voor de TT maar toch. Wacht niet te lang.

Reg. datum:
04 jul. 2013
quote:
mark scary schreef op 02 september 2017 @ 13:35:

[...]

Tip: als je zelf gaat organiseren, hou de steam packet site in de gaten. Waarschijnlijk begin oktober 2017 gaat de mogelijkheid om je boot naar en van Isle of Man te boeken. Er staat wel wat minder druk op dan voor de TT maar toch. Wacht niet te lang.

Thanks voor de tip, zal me er eens in verdiepen.

Reg. datum:
15 apr. 2013
quote:
Green Gooner schreef op 01 september 2017 @ 20:55:

Tijdens trainingweek rijden beide catagorien afwisselend van elkaar. De raceweek, die op zaterdag start, is meer gericht op de classics. In dat weekend en de opvolgende maandag zijn de klassieke races gepland. Tijdens die dagen is er wellicht nog een newcomers race en wat trainingen voor moderne motoren. Als er echter vat vertraging is worden de moderne klassen echter het eerste verplaatst naar een andere dag. Vanaf woensdag is het alleen nog maar moderne motoren wat de klok slaat.
Zelf vind ik de trainingsweek erg fijn; overdag de tijd om alles te doen en kijken, en s'avonds trainingen.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.