KTM RC8 topic deel 4

Wou vandaag de mooie Evotech koppelingsdeksel met drukplaat monteren. Blijkt de 2010 RC8 een 6 punts drukplaat te hebben terwijl die van Evotech 3 punts is. Er word overal gezegt dat het op de RC8 zou moeten passen, maar dat is dus niet zo.

Iemand die een mooie zwarte 6 punts drukplaat weet zonder dat ik gelijk een hele slipperclutch erbij moet kopen ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,
ik lees sinds kort dit RC8 forum omdat ik mij aan het oriënteren ben voor een RC8 ergens begin '19. Men kan niet vroeg genoeg beginnen, toch? Momenteel rij ik een SP1 met de nodige upgrades.
Ik wil (alvast) volgende week naar een RC8 gaan kijken. Deze staat op internet bij de firma Sem's auto's in Amersfoort. Het gaat om een oranje RC8 met "volledige Akralijn".
12.000 op de teller. PRIJS EXCL KENTEKEN.
Bouwjaar 2010.
Voertuigen
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten buiten de gewoonlijke zaken als valschade en ketting/tandwielen ?
Groeten en wie weet volgend seizoen op een meeting...
 
Wou vandaag de mooie Evotech koppelingsdeksel met drukplaat monteren. Blijkt de 2010 RC8 een 6 punts drukplaat te hebben terwijl die van Evotech 3 punts is. Er word overal gezegt dat het op de RC8 zou moeten passen, maar dat is dus niet zo.

Iemand die een mooie zwarte 6 punts drukplaat weet zonder dat ik gelijk een hele slipperclutch erbij moet kopen ?

Toevallig laatst een random superduker tegengekomen op de posbank en rondje mee gemaakt? _O-

Als je nog van het koppelingsdeksel af wilt weet je me te vinden!
 
Hallo allen,
ik lees sinds kort dit RC8 forum omdat ik mij aan het oriënteren ben voor een RC8 ergens begin '19. Men kan niet vroeg genoeg beginnen, toch? Momenteel rij ik een SP1 met de nodige upgrades.
Ik wil (alvast) volgende week naar een RC8 gaan kijken. Deze staat op internet bij de firma Sem's auto's in Amersfoort. Het gaat om een oranje RC8 met "volledige Akralijn".
12.000 op de teller. PRIJS EXCL KENTEKEN.
Bouwjaar 2010.
Voertuigen
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten buiten de gewoonlijke zaken als valschade en ketting/tandwielen ?
Groeten en wie weet volgend seizoen op een meeting...

Vind de 183pk wat men opgeeft wel erg optimistisch... dit model had standaard 151 krukas pk’s (1500cc).

Zit een Akrapovic Evo1 op... zal met de juiste mapping wel meer pk’s geven maar absoluut geen 183😂
 
Toevallig laatst een random superduker tegengekomen op de posbank en rondje mee gemaakt? _O-

Als je nog van het koppelingsdeksel af wilt weet je me te vinden!

Hehe inderdaad :) Heb nu 6 ringen binnen gekregen en krijg morgen een originele ring binnen. Dan even kijken of het gaat passen. Als die 6 ringen gaan passen zet ik het er op, anders is ie inderdaad over. Laat het je weten als ie over is :)

Vind de 183pk wat men opgeeft wel erg optimistisch... dit model had standaard 151 krukas pk’s (1500cc).

Zit een Akrapovic Evo1 op... zal met de juiste mapping wel meer pk’s geven maar absoluut geen 183😂

Die 183 is dat niet van het R model op de krukas ?

Mijn eigen 2010 niet R zit op 150 achterwiel met orginele uitlaat na het mappen. Mogelijk dat je tot de 160pk komt met een Akra.
 
Die 183 is dat niet van het R model op de krukas ?

Mijn eigen 2010 niet R zit op 150 achterwiel met orginele uitlaat na het mappen. Mogelijk dat je tot de 160pk komt met een Akra.

De R modellen vanaf 2011 hebben 175PK op de krukas.
De R modellen van 2009/2010 hebben hetzelfde blok als de normale RC8 dus 150PK.
 
Ja, ik vond die 183 nou niet echt geloofwaardig maar het gaat me meer om het rijden en kijken. Ik moet wat ervaring opdoen qua RC8 om over een tijdje goed beslagen ten ijs te komen en geen RC8 te kopen waarbij ik euvels over het hoofd zie. Bij een TL1000 of SP1 weet ik het wel maar de KTM is nieuw voor me.
 
De R modellen vanaf 2011 hebben 175PK op de krukas.
De R modellen van 2009/2010 hebben hetzelfde blok als de normale RC8 dus 150PK.

:N
Er zit aanzienlijk verschil tussen blokken, zo is bijvoorbeeld de cilinderinhoud anders.
Hier een mooi overzichtje met de belangrijkste kenmerken en verschillen tussen de modellen:
b9Pr8EL.jpg

Overzicht is volgens mij hier al een keer gepost door iemand.
En het klopt ook niet 100%, de gewone was 1148, geen 1150 en 155pk en de 2009/2010 R stond in de boeken voor 170pk geen 175.
 
Laatst bewerkt:
:N
Er zit aanzienlijk verschil tussen blokken, zo is bijvoorbeeld de cilinderinhoud anders.
Hier een mooi overzichtje met de belangrijkste kenmerken en verschillen tussen de modellen:
[afbeelding]
Overzicht is volgens mij hier al een keer gepost door iemand.
En het klopt ook niet 100%, de gewone was 1148, geen 1150 en 155pk en de 2009/2010 R stond in de boeken voor 170pk geen 175.

Foutje... de cilinderinhoud is inderdaad anders maar de RC8R uit 2009/2010 heeft geen 175PK. Vanaf 2011 wel.
De RC8R 2009/2010 heeft ongeveer 160PK.

De afbeelding klopt niet helemaal :)
 
Ja, ik vond die 183 nou niet echt geloofwaardig maar het gaat me meer om het rijden en kijken. Ik moet wat ervaring opdoen qua RC8 om over een tijdje goed beslagen ten ijs te komen en geen RC8 te kopen waarbij ik euvels over het hoofd zie. Bij een TL1000 of SP1 weet ik het wel maar de KTM is nieuw voor me.

Het is geen japanner dus verwacht geen onverwoestbare machine. De RC8 is voornamelijk gebouwd van Aluminium en bevat veel magnesium onderdelen wat erg licht maar niet zo sterk is.

De juiste olie gebruiken is erg belangerijk, daarnaast de waterpomp die wel eens wil falen (veel over te vinden btw). De vroegere modellen hadden last van olie in de airbox (ook veel over te vinden om dit te verhelpen).
De versnellingsbak is geen topper, ik heb zelf de RC8R 2012, die is iets beter maar geweldig wil ik niet zeggen.
Kwestie van wennen denk ik....
Zijn ook veel mods over te vinden.
 
Hallo allen,
ik lees sinds kort dit RC8 forum omdat ik mij aan het oriënteren ben voor een RC8 ergens begin '19. Men kan niet vroeg genoeg beginnen, toch? Momenteel rij ik een SP1 met de nodige upgrades.
Ik wil (alvast) volgende week naar een RC8 gaan kijken. Deze staat op internet bij de firma Sem's auto's in Amersfoort. Het gaat om een oranje RC8 met "volledige Akralijn".
12.000 op de teller. PRIJS EXCL KENTEKEN.
Bouwjaar 2010.
Voertuigen
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten buiten de gewoonlijke zaken als valschade en ketting/tandwielen ?
Groeten en wie weet volgend seizoen op een meeting...

Das grappig...
Ik heb dezelfde route genomen...TL1000R, TL1000S en een SP1 :+

Ik zou persoonlijk voor een 2011 of nieuwer gaan eerlijk gezegd.
 
Bedankt alvast mensen.
De rode SP1 gaat inderdaad weg t.z.t.
Dure onderdelen verkopen en dan gedeeltelijk terug naar origineel voor de verkoop. Wat ik er qua geld heb ingestoken krijg ik natuurlijk nooit terug maar probeer wel wat centjes bij elkaar te krijgen voor een beginnetje voor een RC8.
Als het allemaal lukt wil ik inderdaad een 2011 model of nieuwer.
Maar eerst maar 's een proefrit organiseren. Ik heb ooit het eerste model RC8 getest maar dat is inmiddels ook al weer bijna 10 jaar geleden. Wat ik nog wel weet is dat de sportieve zithouding mij erg meeviel en dat het allemaal erg licht en gemakkelijk aanvoelde. Maar ik stapte toen van een TLR en dat is een hork van een badkuip.
 
Het aanbod is wel erg schaars qua modellen na 2011 (in NL).
Mijn RC8R 2012 gaat na dit seizoen plaats maken voor een 4pitter, dus als je tegen die tijd interesse hebt mag je mij contacten.
 
Bedankt alvast mensen.
De rode SP1 gaat inderdaad weg t.z.t.
Dure onderdelen verkopen en dan gedeeltelijk terug naar origineel voor de verkoop. Wat ik er qua geld heb ingestoken krijg ik natuurlijk nooit terug maar probeer wel wat centjes bij elkaar te krijgen voor een beginnetje voor een RC8.
Als het allemaal lukt wil ik inderdaad een 2011 model of nieuwer.
Maar eerst maar 's een proefrit organiseren. Ik heb ooit het eerste model RC8 getest maar dat is inmiddels ook al weer bijna 10 jaar geleden. Wat ik nog wel weet is dat de sportieve zithouding mij erg meeviel en dat het allemaal erg licht en gemakkelijk aanvoelde. Maar ik stapte toen van een TLR en dat is een hork van een badkuip.

Dat klopt nog steeds dat het licht en gemakkelijk aanvoelt.
Ook als je van een SP1 komt.

Gas aanname vond ik wel ruk trouwens maar dat heb ik laten aanpassen...

Ik ken je trouwens wel, we zijn nog een keer met een groep een SP1 wezen halen voor Aaron :+
 
Oh, dan ken ik jou ook. Gaaf dat je ook een RC8 hebt. Nooit gedacht dat ik de SP zou wegdoen maar afgelopen winter kteeg ik ineens ernstige RC8 kriebels en die heb ik nog steeds.Ik ben de jongste niet meer maar het lijkt wel "hoe ouwer hoe gekker en sneller".
 
Hallo allen,
ik lees sinds kort dit RC8 forum omdat ik mij aan het oriënteren ben voor een RC8 ergens begin '19. Men kan niet vroeg genoeg beginnen, toch? Momenteel rij ik een SP1 met de nodige upgrades.
Ik wil (alvast) volgende week naar een RC8 gaan kijken. Deze staat op internet bij de firma Sem's auto's in Amersfoort. Het gaat om een oranje RC8 met "volledige Akralijn".
12.000 op de teller. PRIJS EXCL KENTEKEN.
Bouwjaar 2010.
Voertuigen
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten buiten de gewoonlijke zaken als valschade en ketting/tandwielen ?
Groeten en wie weet volgend seizoen op een meeting...


Zag dat Andre Motoren (ligt vlak bij Amersfoort) een RC8 R (akra model) te koop heeft.
Nummer 3 (van de 100) op de kroonplaat. vraagprijs iets onder de 12.000E. Zag hem afgelopen weekend en zag er netjes uit. (op hun site staan een zooi foto's)
 
Zag dat Andre Motoren (ligt vlak bij Amersfoort) een RC8 R (akra model) te koop heeft.
Nummer 3 (van de 100) op de kroonplaat. vraagprijs iets onder de 12.000E. Zag hem afgelopen weekend en zag er netjes uit. (op hun site staan een zooi foto's)
Mooi ding alleen jammer dat het nog de single spark blok is. Niet echt het ideaalst blok in de RC8 reeks. Akrapovic edities zijn een mooie collectors item.
 
Oh, dan ken ik jou ook. Gaaf dat je ook een RC8 hebt. Nooit gedacht dat ik de SP zou wegdoen maar afgelopen winter kteeg ik ineens ernstige RC8 kriebels en die heb ik nog steeds.Ik ben de jongste niet meer maar het lijkt wel "hoe ouwer hoe gekker en sneller".

Ik had een RC8 al een tijdje op mijn netvlies alleen kon ik hem nooit betalen...
Maar ja, een ontslagvergoeding doet veel :+
 
:N
Er zit aanzienlijk verschil tussen blokken, zo is bijvoorbeeld de cilinderinhoud anders.
Hier een mooi overzichtje met de belangrijkste kenmerken en verschillen tussen de modellen:
[afbeelding]
Overzicht is volgens mij hier al een keer gepost door iemand.
En het klopt ook niet 100%, de gewone was 1148, geen 1150 en 155pk en de 2009/2010 R stond in de boeken voor 170pk geen 175.

Ik had dit overzicht gemaakt :Y De precieze nummers zullen inderdaad niet kloppen maar het geeft wel de grote lijnen aan. Het klopt wel de de twin spark engine echt een stuk soepeler rijdt dan de single spark. Toch vind ik me single spark motor top, je moet echt werken om de straat door te komen :9~
 
Kom maar op met al die info hoor. Kan er geen genoeg van krijgen. Ontslagpremie zit er niet in dus maar gewoon ouderwets sparen en volgende week op RC51 naar se Superbikes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan