Suzuki XN85 bokt op hogere toeren

Peterv30

Rookie
5 jun 2007
16
1
Ik heb een Suzuki XN85. De laatste tijd, op de snelweg, gaat hij bij 100 Km per uur inhouden en soms knallen in de uitlaat. Ik heb inmiddels nieuwe bobones, nieuwe bougiekabels, nieuwe bougiedoppen en nieuwe bougies gemonteerd. Ook een nieuw brandstoffilter. Niets mag baten, wie heeft er een idee??
 
Ik heb een Suzuki XN85. De laatste tijd, op de snelweg, gaat hij bij 100 Km per uur inhouden en soms knallen in de uitlaat. Ik heb inmiddels nieuwe bobones, nieuwe bougiekabels, nieuwe bougiedoppen en nieuwe bougies gemonteerd. Ook een nieuw brandstoffilter. Niets mag baten, wie heeft er een idee??


Een aardappel in de turbo ? .. ;)
 
Ik heb een Suzuki XN85. De laatste tijd, op de snelweg, gaat hij bij 100 Km per uur inhouden en soms knallen in de uitlaat. Ik heb inmiddels nieuwe bobones, nieuwe bougiekabels, nieuwe bougiedoppen en nieuwe bougies gemonteerd. Ook een nieuw brandstoffilter. Niets mag baten, wie heeft er een idee??
Gewoon 99kmh of 101kmh gaan rijden.
 
een XN85 heeft als ik mij niet vergis electronische brandstof injectie.
je schrijft dat je knallen hoort uit de uitlaat. Kan te maken hebben met een te arm mengsel.



is dat bij 100km/h cruizen of ben je dan aan het accelereren? (= boosten van turbo)
Geeft de brandstofpomp wel genoeg brandstof druk?? Zit er een brandstofdruk regelaar op de injector gallerij? Werkt die?
Verder is het bij turbo motoren extreem belangrijk dat alle aansluitingen van het inlaattraject echt lekvrij zijn. En dan bedoel ik ook echt overal dus bijv. ook de injector seals waarmee deze in de inlaat spruitstuk steken. Die kunnen uitdrogen en lekken waardoor er valse lucht wordt aangezogen bij cruisen en stationair , er kan ook inlaatlucht langs die seals ontsnappen als de turbo aan het boosten is.

helaas is het niet simpeler te maken, je zal echt in detail alles moeten checken.
 
Bedankt voor de tip. Het gebeurt eigenlijk bij het cruizen. Het is gekomen sinds de motor is aangereden, en hij op zijn rechter zijde is gevallen. Schade verder zeer beperkt. Het is benzine inspuiting, en de brandstofdruk spuit tegen het plafond. we gaan alles controleren.
 
Bedankt voor de tip. Het gebeurt eigenlijk bij het cruizen. Het is gekomen sinds de motor is aangereden, en hij op zijn rechter zijde is gevallen. Schade verder zeer beperkt. Het is benzine inspuiting, en de brandstofdruk spuit tegen het plafond. we gaan alles controleren.

Controleer dat ook dus maar, als dat te hoog is loopt ie ook niet lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan