Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat in natuurlijk beetje onzin , staan best een hoop dingen in van goeie merken
Het is niet zo dat mcs zelf veel maakt volgens mij
Dat gerenommeerde Amerikaanse firma's er soms een potje van maken daar kunnen zij ook niet zoveel aandoen


Ik denk dat ze helemaal niks zelf produceren , maar het gewoon een grote distributie handel is
van allerlei merken en zooi wat HD betreft, die ze dan onder brengen in een eigen catalogus.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de laatste maanden bezig geweest met deze motor, een 1984 fxwg, zoveel mogelijk in orde te maken, motorisch en optisch.
Ik heb hier een aantal keren hulp en advies gevraagd. Daarom wilde ik jullie ook enkele foto's tonen die ik gisteren gemaakt heb, tijdens mijn eerste testrit.
Ze start nu onmiddellijk, schakelt zonder haperen (enkel de neutraal is moeilijk te vinden vanuit stilstand), en klinkt geweldig. De jaren '90 cv carbu die ik er op gezet heb doet het prima. Ermee rijden is wel even wennen; hiervoor had ik een evo sportster en dat was een heel fijne motor, maar in vergelijking daarmee is deze shovel echt een slagschip om mee te sturen. Het gevoel dat je hierop krijgt is echter met niets te vergelijken, machtig gewoon! 😀 Gelukkig heb ik nog een xs650 caferacertje om snelle bochtjes mee te pakken 😉.
Nog op de planning: progressieve veren in de vorkpoten en trachten het olielek vanuit de primaire kast op te lossen. Ook een elektronische ontsteking overweeg ik nog.
Ik ben alleszins heel blij met het resultaat tot hiertoe.
full

full

full
 
Ik ben de laatste maanden bezig geweest met deze motor, een 1984 fxwg, zoveel mogelijk in orde te maken, motorisch en optisch.
Ik heb hier een aantal keren hulp en advies gevraagd. Daarom wilde ik jullie ook enkele foto's tonen die ik gisteren gemaakt heb, tijdens mijn eerste testrit.
Ze start nu onmiddellijk, schakelt zonder haperen (enkel de neutraal is moeilijk te vinden vanuit stilstand), en klinkt geweldig. De jaren '90 cv carbu die ik er op gezet heb doet het prima. Ermee rijden is wel even wennen; hiervoor had ik een evo sportster en dat was een heel fijne motor, maar in vergelijking daarmee is deze shovel echt een slagschip om mee te sturen. Het gevoel dat je hierop krijgt is echter met niets te vergelijken, machtig gewoon! 😀 Gelukkig heb ik nog een xs650 caferacertje om snelle bochtjes mee te pakken 😉.
Nog op de planning: progressieve veren in de vorkpoten en trachten het olielek vanuit de primaire kast op te lossen. Ook een elektronische ontsteking overweeg ik nog.
Ik ben alleszins heel blij met het resultaat tot hiertoe.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Ligt je stuur nou half dubbel op de rechterkant of lijkt dat zo ?
vrijloop, slepende koppeling (iets te veel olie in primaire ?, of de clutch even goed afstellen zodat ie goed lost , en ook vlak ...

PS- Heb je gvd wel mooi één van de laatste shovels ... :t
 
Laatst bewerkt:
Ligt je stuur nou half dubbel op de rechterkant of lijkt dat zo ?
vrijloop, slepende koppeling (iets te veel olie in primaire ?, of de clutch even goed afstellen zodat ie goed lost , en ook vlak ...

PS- Heb je gvd wel mooi één van de laatste shovels ... :t

Dankjewel!
Ik kijk de koppeling nog even na. Als ik uitbol, krijg ik hem wel meteen in neutraal.

Ik begrijp je vraag niet zo goed over mijn stuur. Sorry.
 
Ik ben de laatste maanden bezig geweest met deze motor, een 1984 fxwg, zoveel mogelijk in orde te maken, motorisch en optisch.
Ik heb hier een aantal keren hulp en advies gevraagd. Daarom wilde ik jullie ook enkele foto's tonen die ik gisteren gemaakt heb, tijdens mijn eerste testrit.
Ze start nu onmiddellijk, schakelt zonder haperen (enkel de neutraal is moeilijk te vinden vanuit stilstand), en klinkt geweldig. De jaren '90 cv carbu die ik er op gezet heb doet het prima. Ermee rijden is wel even wennen; hiervoor had ik een evo sportster en dat was een heel fijne motor, maar in vergelijking daarmee is deze shovel echt een slagschip om mee te sturen. Het gevoel dat je hierop krijgt is echter met niets te vergelijken, machtig gewoon! 😀 Gelukkig heb ik nog een xs650 caferacertje om snelle bochtjes mee te pakken 😉.
Nog op de planning: progressieve veren in de vorkpoten en trachten het olielek vanuit de primaire kast op te lossen. Ook een elektronische ontsteking overweeg ik nog.
Ik ben alleszins heel blij met het resultaat tot hiertoe.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Primaire ketting juist strak zetten.
 
Dat in natuurlijk beetje onzin , staan best een hoop dingen in van goeie merken
Het is niet zo dat mcs zelf veel maakt volgens mij
Wel laat maken.
Dat gerenommeerde Amerikaanse firma's er soms een potje van maken daar kunnen zij ook niet zoveel aandoen
Daar heb ik nog niks van aangeschaft. Maar het lijkt me wel hun verantwoordelijkheid wat ze verkopen.

Zo veel mcs meuk heb ik ook niet gekocht maar met alles was wel wat.
Spiegels draaien boven de 90 op het stuur hebben een te ruime passing, boven de 110 begint de spiegel zelf te draaien dus dan zie je niets meer in die dingen.
Gashandle ook te ruim mag je met tape de speling opvullen...
Oliedrukmeter 1ste scheurde het glas van zodat de glycerine er uit liep, nr 2 geeft nu bij niet lopend blok 10 psi aan. O ja van de gebruikte boutjes en moertjes is na 1 keer aandraaien het chroom af.
Idiote prijzen voor losse bouten en moeren waar idd na 1 keer aandraaien de roest opstaat. :')
Gelukkig heb ik nu mijn eigen inch bouten en moerenleverancier.
http://www.meijerijzerwaren.nl/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan