Sv1000 1 cilinder?

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Volgens mij draait mijn sv100s '03 op 1 cilinder. Idle is gedaald van 1500 toeren naar 750 (en valt dus even later uit) en tot 5000 toeren trekt hij voor geen meter. Daarna krijg ik pas vol vermogen.

Is er een dokter aanwezig?
 
Beide uitlaatbochten worden warm. Hij start nu op 1500 toeren om langzaam moeite te krijgen en te dalen richting de 750

Vocht?

Stekkertjes/connectors al gecontroleerd?
Knik in je benzineslang?
Bougiedop in orde?

Ben op mijn werk zonder enig gereedschap...
Geen elektrische foutmeldingen
 
Laatst bewerkt:
Is er onlangs iets aan de motor vervangen, gemonteerd, veranderd, verbeterd oid?
Hoe lang is het al? Onlangs ergens anders getankt? Iemand anders op gereden?
 
full

Is een bekend probleem bij de SV, helaas. Het kan zijn dat het afwateringsgaatje aan de rechterkant van je cilinderkop verstopt zit, waardoor het regenwater niet weg kan, en dat vind je bougie niet prettig. Doorprikken, en idd je bougie kap nakijken, misschien is het afdichtingsrubber ervan ook niet fris ervan.
Succes, :)
 
[afbeelding]
Is een bekend probleem bij de SV, helaas. Het kan zijn dat het afwateringsgaatje aan de rechterkant van je cilinderkop verstopt zit, waardoor het regenwater niet weg kan, en dat vind je bougie niet prettig. Doorprikken, en idd je bougie kap nakijken, misschien is het afdichtingsrubber ervan ook niet fris ervan.
Succes, :)
full

Is een bekend probleem bij de SV, helaas. Het kan zijn dat het afwateringsgaatje aan de rechterkant van je cilinderkop verstopt zit, waardoor het regenwater niet weg kan, en dat vind je bougie niet prettig. Doorprikken, en idd je bougie kap nakijken, misschien is het afdichtingsrubber ervan ook niet fris ervan.
Succes, :)

Verder geen slimme grootmoeders-tips om er permanent vanaf te zijn?
En hoe makkelijk kom je bij de bougies? Verschilt nogal per motor
 
Dan kan het inderdaad goede een verzopen bougie zijn.
Even een plaatje uit Deel 14 van dit topic geleend.
Gaatjes die dicht zitten zijn geen gaatjes. ;)
Even doorprikken met een tandenstokertje of met perslucht doorblazen.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en rijd door weer en wind (en pekel).
Mogelijk de tip om dit te voorkomen in de toekomst:
Wat ik zelf altijd doe nadat ik de bougiedop uit het gat heb gehad is afsprayen met DampStart van het rubberen kapje dat het bougiegat af dient te sluiten tegen 'zooi.'Het rubberen kapje sluit dan waterdicht af en daardoor loopt er geen 'ellende' in het bougiegat, dus de bougie blijft droog en het gaatje open.
Ik heb zelfs nooit roest aan het zeskant waar je de bougiesleutel op zet en mijn gaatje is nog nooit verstopt geweest. :+

Succes, maar zoiets simpels zal het wel zijn.
En 'flap' aan de radiateur maken die over de voorste cilinder heen komt zie je ook wel eens.
Ik ga het voor deze winter doen net zoals het afdekken van een deel van de radiateur om de motor wat warmer te laten worden. Langdurig (lees maanden) niet echt goed warm worden gaat ie echt beroerd van lopen en stinken.

Even gekopieerd uit het SV650S topic....
De voorste bougie is het moeilijkst te vervangen, de radiator moet los en een stukje naar voren, dan kun je er bij. Weet natuurlijk niet hoe het bij de 1000 zit, maar zal gelijk zijn denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag naar de garage... valt gelukkig onder de garantie. Bedankt!

Ik ga wel even kijken naar de oplossingen om het in de toekomst te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan