Honda Pan ST1100 "door gas heen gedraaid?"

markvanmullem

Rookie
28 aug 2017
1
0
Goedemiddag!

Afgelopen weekend een heerlijk tochtje rond het Ijsselmeer gereden op mijn Honda ST1100 maar tot 2x toe iets vreemds meegemaakt.

Tijdens het voluit accelereren (Gas volledig open) hoorde ik een soort knappend geluid waarna ik geen gas meer kon geven, motor bleef wel lopen. Na veilig langs de kant de motor uit heb gezet dacht ik in eerste instantie aan een gebroken gaskabel..

Wat bleek echter.. ik start de motor weer, speel wat met de gashendel en alles werkt weer, kan weer prima gas geven en rijden. Op de snelweg (dag 2) gebeurde hetzelfde, tijdens het inhalen geef ik weer vol gas en hetzelfde euvel.

Wat me verder opvalt is dat het rechterhandvat wat aan de losse kant zit en dat het knappend geluid mogelijk het uiteinde van een tie-wrap is die langs de cockpit aankomt. Hoe verder ik het handvat naar boven schuif hoe beter en meer ik gas kan geven.

I know.. beetje vreemd verhaal maar wil het graag oplossen.. Thx voor het meedenken in ieder geval!
 
met deze probleemomschrijving zou ik ook beginnen op die plek. Niet meteen alles uit elkaar halen maar eerst eens kijken of je stilstaand (met de motor op de bok) kunt achterhalen of de gaskleppen wel consequent netjes open en dicht bewogen worden door je input aan de gashandle.

dus eerst ff wat tupperware eraf halen zodat je bij de gasklephuizen kunt kijken of het allemaal soepel beweegt. Dan achter elkaar een paar keer volgas geven en kijken of je rare geluiden/beweging in het mechaniek kunt zien.

dit alles kun je trouwens doen met uitgeschakelde motor!! aan de hand van je omschrijving klinkt het echt als een mechanisch probleem in de bediening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan