Probleem met pushrod achterrem?

Gizet

MF'er
21 apr 2017
95
1
Mss kan iemand me helpen..
Onlangs na een ritje gemerkt dat rem bleef hangen, de pedaal kon ik zonder enige weerstand induwen, schijfrem gloeiend heet.
Dan maar via ontvluchting wat druk afgelaten maar rem is dus buiten gebruik.
Rempomp gedemonteerd en volledig proper gezet, opnieuw geplaatst maar tijdens ontluchten systeem minderde de olie uit het reservoir niks + pedaal had opnieuw niks van weerstand
Darm van rempomp richting blokken gedemonteerd en er komt niks uit, nochtans is alles vrij...
Kan het zijn dat mijn pushrod niet ver genoeg opengaat waardoor hij geen olie uit het reservoir kan oppikken voor door te duwen?
Zoja wat kan ik hieraan doen?

Ps; gaat over Cagiva Raptor 650 IE

😉 Grtn
 
Remklauw schoonmaken, is een Raptor kwaaltje, zuiger er uit en afichtringen er uit, dan alles goed reinigen en weer in elkaar zetten.

Niet met remreiniger op de afdichtringen spuiten, dan passen ze daarna niet meer. ;)

Voor het ontluchten de remklauw er af laten en boven de rempomp houden met de ontluchtnippel op het hoogste punt en even een plankje tussen de remblokken doen, anders krijg je hem niet ontlucht.

Doordat de klauw op de kop onder de schijf hangt word deze snel vuil.
 
Laatst bewerkt:
Mss kan iemand me helpen..
Onlangs na een ritje gemerkt dat rem bleef hangen, de pedaal kon ik zonder enige weerstand induwen, schijfrem gloeiend heet.
Dan maar via ontvluchting wat druk afgelaten maar rem is dus buiten gebruik.
Rempomp gedemonteerd en volledig proper gezet, opnieuw geplaatst maar tijdens ontluchten systeem minderde de olie uit het reservoir niks + pedaal had opnieuw niks van weerstand
Darm van rempomp richting blokken gedemonteerd en er komt niks uit, nochtans is alles vrij...
Kan het zijn dat mijn pushrod niet ver genoeg opengaat waardoor hij geen olie uit het reservoir kan oppikken voor door te duwen?
Zoja wat kan ik hieraan doen?

Ps; gaat over Cagiva Raptor 650 IE

Grtn


Kijken of het retourkanaaltje wel vrijgegeven word door de remhendel/pedaal.
Retourkanaaltje vrijmaken.
Remzuigers bewegen vrij en recht in hun passing ?
Remblokken bewegen vrij en onbelemmerd ?
Remklauw reviseren volgens de omschrijving in Red Force in "Probleem met pushrod achterrem?"
 
Als er geen vloeistof uit de remslang vanaf de pomp komt, dan heeft de remklauw, de remzuigers, de remblokken, de geleidepennen, het achtertandwiel, het knipperlicht en de tankdop er niets mee te maken.
 
Als er geen vloeistof uit de remslang vanaf de pomp komt, dan heeft de remklauw, de remzuigers, de remblokken, de geleidepennen, het achtertandwiel, het knipperlicht en de tankdop er niets mee te maken.

Soms is het moeilijk te interpreteren, dat Belgs

er komt niks uit, nochtans is alles vrij

Zeg t maar.... ik kan alleen die paar woorden al op 28 manieren interpreteren.

Als er niets uitkomt maar alles vrij is...dan zit er helemaal niet in *D
Remvloeistof bijvullen zou de oplossing zijn *D

En hij zegt dat alles vrij is, dus het retourgaatje ook !
 
Pushrod is het stangetje wat de zuiger in de remcilinder weg duwt als je op het rempedaal trapt.
pushrod betekent vertaald letterlijk druk stang.
Het kan zijn dat deze te lang is door verkeerd afstellen. Hierdoor komt de zuiger in de remcilinder niet ver genoeg terug en daardoor blijft er druk in het remsysteem en kun je nu dus ook niet meer ontluchten.
Hierdoor komt het compensatie gaatje dus niet vrij en kan de druk niet weg en kan er ook geen remvloeistof aangezogen worden.

Anders wordt het zuiger uit de remcilinder halen, alles goed schoon maken en een revisie setje monteren.
 
Laatst bewerkt:
Reservoir is proper en ook leiding ervan is proper
Ik ga straks eens naar de motorshop vragen wat de garagist van het pompje zegt als ik het hem toon
Ik heb toch het gevoel dat de pushrod niet genoeg teruggeveerd wordt ( er zit nog 0,7mm verschil tss cilinder pushrod en witte "afdichting", ik weet niet of deze gelijk moeten zitten?
3 compensatiegaatjes zijn vrijgemaakt...
 
Ok ik denk dus dat ik fout ben 😬😬
Ik dacht dat compensatiegat aan bovenkant pushrod zat, niet dus 🙈
Ik heb foto's genomen maar lukt me niet direct deze hier door te sturen 🙂🙃😣
 
Net terug vd shop, push rod ziet er goed uit, wss omdat ik probeer te ontluchten zonder vacuümpomp lukt het niet (zegt hij...) best ook direct remklauwen reviseren zegt hij
Probleem kan ook liggen aan slechte afstelling pedaal, dus de bediening van de pushrod.. indien deze altijd al iets te scherp stond (zodat de pushrod altijd een beetje ingeduwd staat)
 
Net terug vd shop, push rod ziet er goed uit, wss omdat ik probeer te ontluchten zonder vacuümpomp lukt het niet (zegt hij...) best ook direct remklauwen reviseren zegt hij
Probleem kan ook liggen aan slechte afstelling pedaal, dus de bediening van de pushrod.. indien deze altijd al iets te scherp stond (zodat de pushrod altijd een beetje ingeduwd staat)
Shop Daddy Philipsen? :+
Pushrod is het stangetje wat de zuiger in de remcilinder weg duwt als je op het rempedaal trapt.
pushrod betekent vertaald letterlijk druk stang.
Het kan zijn dat deze te lang is door verkeerd afstellen. Hierdoor komt de zuiger in de remcilinder niet ver genoeg terug en daardoor blijft er druk in het remsysteem en kun je nu dus ook niet meer ontluchten.
Hierdoor komt het compensatie gaatje dus niet vrij en kan de druk niet weg en kan er ook geen remvloeistof aangezogen worden.

Anders wordt het zuiger uit de remcilinder halen, alles goed schoon maken en een revisie setje monteren.
 
Net terug vd shop, push rod ziet er goed uit, wss omdat ik probeer te ontluchten zonder vacuümpomp lukt het niet (zegt hij...) best ook direct remklauwen reviseren zegt hij
Probleem kan ook liggen aan slechte afstelling pedaal, dus de bediening van de pushrod.. indien deze altijd al iets te scherp stond (zodat de pushrod altijd een beetje ingeduwd staat)


Je blijft maar iets pushrod noemen wat de pushrod niet is, lees de reactie van daddyfillipsen nog eens.
 
Je blijft maar iets pushrod noemen wat de pushrod niet is, lees de reactie van daddyfillipsen nog eens.


Je weet nooit hoe een Belg een bepaald onderdeel noemt. Alhoewel in dit geval ik prima begrijp wat hij bedoeld, maar wellicht begin ik besmet te raken :+ En in dit geval... remhendel duwt tegen een stukkie metaal, dat stukje metaal pushrod noemen vind ik zo gek nog niet.

Zou niet de eerste keer zijn in een technisch onderwerp dat NL en B langs elkaar heen praten.
 
Laatst bewerkt:
Haha idd.. excuseer mij voor mijn soms "onbegrijpelijk" Belgs 😬😝
Net de pistons enzo van de remmen opengedaan en dit zag er heel proper uit. Nu eens alles terugplaatsen, de pushrod (ja je leest het hier in de correcte context 😝😝) goed afregelen en alles ontluchten.
Tips voor ontluchten achterrem zonder vacuümpomp?
 
Ja net nog s alles bekeken en gezien dat de houder van 1 remblok ingesleten is, waardoor de remblok niet ver naar voor kan geduwd worden tijdens het remmen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan