Motor-Forum

Select Forum

Te klein voor motorrijbewijs.....

Oranje boven

Reg. datum:
01 okt. 2010
quote:
Martell schreef op 01 oktober 2017 @ 22:57:

[...]

Dat lukt aan 1 kant bijna altijd wel.
Gelukkig is de regel dan niet dat het er twee gelijktijdig moeten zijn :+

Helaas...ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd. Het CBR eist dat je met beide voorvoeten tegelijk (dus de bal van de voet) op de grond moet kunnen komen.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Lady_Di schreef op 02 oktober 2017 @ 13:28:

[...]

Helaas...ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd. Het CBR eist dat je met beide voorvoeten tegelijk (dus de bal van de voet) op de grond moet kunnen komen.

Zonder af te hoeven stappen?

Reg. datum:
13 feb. 2008
quote:

[...]

:? ik ben opzoek naar mijn achtervoeten! :+
Helden en godinnen, bestaan bij de gratie dat je ze niet (goed genoeg) kent!

Reg. datum:
26 jan. 2015
quote:

[...]

Nou, ik ben toch echt geslaagd op een motor waarop ik dat niet kon. :+ Heb wel vantevoren even gemeld dat ik m'n linkervoet aan de grond zet, vanwege een blessure aan m'n rechterknie. Was ook prima.
CravingCookie wijzigde dit bericht op maandag 02 oktober 2017 15:32 (15%)
Suzuki GS500H '02 ("Eendje")

CBR600RR

Reg. datum:
06 apr. 2017
quote:
SirCrow schreef op 02 oktober 2017 @ 14:01:

:? ik ben opzoek naar mijn achtervoeten! :+

_O-

Ik ken een dametje die korter is dan 1.55m én bijna dagelijks op haar motor naar het werkt gaat. Nu is haar motor wel aangepast op haar lengte..
Freedom!!

Reg. datum:
10 jun. 2003
Het mooie is, in het artikel staat een aantal keer dat ze 'denkt' dat het komt omdat ze zo klein is.

"Ja zo zei hij dat tegen mij! Zo ongeveer. Denk ik..." ja wat is het nou?! Hier kom je dus geen steek mee verder.

Jammer, volgende keer niet meer afstappen (...) bij een kruispunt.
Life is too short to remove USB safely
Naked Trixie!

GSX 750 F '01

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden België ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:
Sassette schreef op 02 oktober 2017 @ 16:18:
Ik ken een dametje die korter is dan 1.55m én bijna dagelijks op haar motor naar het werkt gaat. Nu is haar motor wel aangepast op haar lengte..

Toeval, mijn vrouwtje is 1,55m, op een GS zie ik ze niet rijden, verder zijn de meeste dagdagelijkse motoren van die hoogte dat ze met haar kontje een beetje naast het zadel moet hangen om 1 voet aan de grond te krijgen, maar de lichtere motoren zijn geen probleem:
20161110_100521.jpg
Kymco RKS 150.
Lijkt een gemiddelde naked bike motor ... maar toen ik ermee reed zag het er eerder uit als een brommer _O-

Binnenkort eens gaan horen wat 4u rijles 125cc moet kosten, want dat is het enige wat ze nodig heeft om een 125cc/11kW motor te mogen besturen binnen België. Een examen hoeft zelfs niet, maar ze mag dan wel echt enkel in B rijden. Maar dan kan ze al ervaring opdoen met een geschakelde A1 motor, en later als ze het ziet zitten, in 1 keer door naar A onbeperkt, want door haar leeftijd moet zij de tussenstappen niet doen.

Ginder mag ze nu al gerust een Hayabusa besturen ... als je er al eentje vind aldaar :+
Suzuki VL 125 LC Intruder '03 - Suzuki GSX 750 F '98 - Suzuki GSX 750 F '01 - Suzuki GSX 750 F '98 - BMW K1200S '07 - Suzuki GSX 750 F '99 - Suzuki GSX 750 F '01

The Kentucky Kid #69 Forever!

Reg. datum:
01 aug. 2008
En inmiddels is ze na een 2e poging alsnog geslaagd *O*
XS-400 - GSX-600F - GSX-R 600 K4 geel - Fazer FZ8 - Tricker - *RG500 2-stroke powerrrr*
Motogp helden: NR34, #46, Supersic #58 Forever, The Kentucky Kid #69 Forever, #5
WSBK: #60 Michael van der Mark, #65 Jonathan Rea

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
*Jan* schreef op 30 september 2017 @ 12:02:

[...]

Is dat echt waar?wat een flauwekul zeg ;(,ook nog in een denkbeeldige garage soms? :+

Ja, een hele lege dat dan weer wel :+
If you value your life as much as I value this bike.....dont't touch it!!!

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:

[...]

Nou, dan word die regel met enige regelmaat genegeerd als ik de reacties zie.
Ook ik kon niet beide voeten bij de grond, kortom het valt allemaal reuze mee.
If you value your life as much as I value this bike.....dont't touch it!!!

Reg. datum:
28 mrt. 2017
quote:
NR34 schreef op 21 oktober 2017 @ 16:42:
En inmiddels is ze na een 2e poging alsnog geslaagd *O*

Gefeliciteerd!
En nu lekker rijden! :D

Ik sprak laatst een collega op het werk. Zij had blijkbaar vorig jaar ook haar motorrijbewijs gehaald maar niet meer gereden sinds haar examen. Als iets zonde is...!

Allah snackbar!!!

Reg. datum:
09 jun. 2007
quote:

Tsja, het AD.
Die heeft wel de meest incompetente medewerkers in dienst.
(4-cilinder : chopper) = 2(tang : varken)

Reg. datum:
05 dec. 2015
Het is de 'kleine' Naomi Lok toch gelukt: ze heeft haar motorrijbewijs gehaald. Bijzonder, want in september zakte ze nog omdat ze te klein was. "Ik vind het nog altijd zo stom. Ik had mijn rijbewijs echt eerder kunnen hebben."
De 1.60 meter lange Naomi Lok uit Zwartsluis snapt er nog steeds weinig van. In september deed ze motorexamen. "Het ging hartstikke goed, maar toch was mijn examinator niet tevreden." Ze vervolgt: "Ik kreeg te horen dat ik niet geslaagd was. Reden: ik was te klein." 
Naomi zou niet over auto's heen kunnen kijken en niet met haar voeten bij de grond kunnen.

Heel gek

Pas achteraf besefte Naomi dat die reden eigenlijk heel gek is. Ze licht toe: "Je hoeft geen minimale lengte te hebben om motor te rijden. Motors kun je namelijk afstellen."
De examinator heeft ze daarna nooit meer gesproken. Wel deelde ze haar verhaal in de media. En dat bleef niet onopgemerkt. "Ik kreeg echt ongelooflijk veel reacties. Ook van mensen die hetzelfde als ik hadden meegemaakt en hun rijbewijs niet kregen omdat ze te klein waren voor de motor."

Met succes

Gisteren had Naomi haar herexamen. Met succes. "Ik had een heel aardige examinator. De rit ging prima. Ik ben geslaagd."
Omdat Naomi er nog altijd niets van begrijpt dat ze de eerste keer gezakt is, heeft ze een klacht ingediend bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijs (CBR). "Ik wil mijn examengeld terug van de eerste keer. Zo'n 250 euro."

Blij

Naomi is nu vooral blij dat ze is geslaagd. Een eigen  motor heeft ze nog niet. "Ik heb net een nieuw huis gekocht. Maar zodra ik het kan, ga ik er eentje kopen. Ik kan niet wachten om te gaan rijden."

Het CBR was niet bereikbaar voor commentaar.

Reg. datum:
11 mei. 2017
quote:
G_v_S schreef op 21 oktober 2017 @ 18:36:
Ik sprak laatst een collega op het werk. Zij had blijkbaar vorig jaar ook haar motorrijbewijs gehaald maar niet meer gereden sinds haar examen. Als iets zonde is...!

Ik ken ook zo iemand :/ Kan begrijpen dat je misschien wacht tot het betere seizoen, maar helemaal nooit meer?
Honda CBR 600F2

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.