Een motor voor kleine meiden?

Ik ga het wel uitproberen in de winkel......🤣🤣🤣🤣🤣
Maar ook nog even serieus,
Als je de mindset hebt en blijft houden dat je alleen op een motor past als je met beide voeten plat op de grond kan dan ga je niks fatsoenlijks vinden.

1 voet op je stepje en een beetje gaan verzitten zodat je met je tenen van 1 voet bij de grond kan is echt zat.

Eerste paar keer is wat eng, maar als je eenmaal het vertouwen in de motor en jezrlf hebt dan is het prima te doen.
 
Maar ook nog even serieus,
Als je de mindset hebt en blijft houden dat je alleen op een motor past als je met beide voeten plat op de grond kan dan ga je niks fatsoenlijks vinden.

1 voet op je stepje en een beetje gaan verzitten zodat je met je tenen van 1 voet bij de grond kan is echt zat.

Eerste paar keer is wat eng, maar als je eenmaal het vertouwen in de motor en jezrlf hebt dan is het prima te doen.
Mee eens, ik heb die gedachte al losgelaten. Ik zal nooit een motor vinden waarbij ik volledig op pas (dus ook met beide voeten aan de grond).
De meeste motoren waar ik op heb gereden kon ik net bij met een voet aan de grond. En omdat ik wat rij ervaring heb, was dat meestal geen probleem. Maar het grootste probleem is wel, als de motor uit balans raakt, dan is er ook echt niets meer aan te doen...
Dat is eigenlijk het enige nadeel van klein zijn. Tijdens het rijden merk ik er helemaal niets van, dat ik kleiner ben.

In het buitenland (eigenlijk in Limburg al) heb je veel te maken met hellingen, daar merk ik ook dat het soms wat lastig is om het gewicht van de motor te dragen met een voet, als ik stilsta bij het stoplicht bijvoorbeeld. Dus vaak is het ook volgas weg rijden en hopen dat je de koppeling goed vast hebt haha!

Maar ja, het vertrouwen heb ik gelukkig wel, omdat ik wel de nodige voertuigbeheersing beheers.
Ik heb waarschijnlijk inmiddels ook al een motor op het oog!
 
Maar het grootste probleem is wel, als de motor uit balans raakt, dan is er ook echt niets meer aan te doen...

Ik heb waarschijnlijk inmiddels ook al een motor op het oog!
Dat valt dus reuze mee, probeer maar eens als je erop zit zoals in het filmpje hoever je de motor kan laten leunen zonder probleem.

Lastigste is idd hellingen en dergelijke,
Maar ook harde wind vraagt om wat extra voorzichtigheid bij een stoplicht.

Koop je een racer van 180 kg niks aan de hand, koop je een of ander zwaar bakbeest wordt het iets lastiger.
 
In het buitenland (eigenlijk in Limburg al) heb je veel te maken met hellingen, daar merk ik ook dat het soms wat lastig is om het gewicht van de motor te dragen met een voet, als ik stilsta bij het stoplicht bijvoorbeeld. Dus vaak is het ook volgas weg rijden en hopen dat je de koppeling goed vast hebt haha!
In dat geval je linkervoet aan de grond zetten en met je rechtervoet de achterrem ingetrapt houden. En bij wegrijden de rem langzaam loslaten. Ook bij het stilstaan sta je dan al een stuk stabieler.
 
De europees caucasiër was tot een paar eeuw geleden ook gemiddeld max. 1m50 groot dat zie je goed aan middeleeuwse kledij en harnassen.. Mannen van boven de 1.90m tegenwoordig zijn uit de kluiten gewassen beren van kleins af gevoed met teveel rundsvlees vol hormonen. En dit sinds enkele generaties opnieuw.. Keerzijde is ook een evenredige toename aan hart- en vaatziekten, osteoporose, prostaat- melkklierkanker etc..
Het is een verkeerd beeld te denken dat 1.50 à 1.70 voor volwassen vrouw/man zeer klein en buiten de norm zou zijn, al het grotere is gewoon groot tot zeer groot.
Ikzelf ben met 1m78 broek 32/33 schoenmaat 41 een ’medium’ in alles uitgez. 1 ding waarvoor ’k wel XL moet hebben.. 😅
Niet geheel in lijn met dit topic maar ja, inderdaad
 
Mee eens, ik heb die gedachte al losgelaten. Ik zal nooit een motor vinden waarbij ik volledig op pas (dus ook met beide voeten aan de grond).
De meeste motoren waar ik op heb gereden kon ik net bij met een voet aan de grond. En omdat ik wat rij ervaring heb, was dat meestal geen probleem. Maar het grootste probleem is wel, als de motor uit balans raakt, dan is er ook echt niets meer aan te doen...
Dat is eigenlijk het enige nadeel van klein zijn. Tijdens het rijden merk ik er helemaal niets van, dat ik kleiner ben.

In het buitenland (eigenlijk in Limburg al) heb je veel te maken met hellingen, daar merk ik ook dat het soms wat lastig is om het gewicht van de motor te dragen met een voet, als ik stilsta bij het stoplicht bijvoorbeeld. Dus vaak is het ook volgas weg rijden en hopen dat je de koppeling goed vast hebt haha!

Maar ja, het vertrouwen heb ik gelukkig wel, omdat ik wel de nodige voertuigbeheersing beheers.
Ik heb waarschijnlijk inmiddels ook al een motor op het oog!
En wat voor iets heb je op het oog, ben gewoon nieuwsgierig. Ik heb hier thuis ook een kleine meid en we weten dat er niet veel keus is.
 
Mee eens, ik heb die gedachte al losgelaten. Ik zal nooit een motor vinden waarbij ik volledig op pas (dus ook met beide voeten aan de grond).
De meeste motoren waar ik op heb gereden kon ik net bij met een voet aan de grond. En omdat ik wat rij ervaring heb, was dat meestal geen probleem. Maar het grootste probleem is wel, als de motor uit balans raakt, dan is er ook echt niets meer aan te doen...
Dat is eigenlijk het enige nadeel van klein zijn. Tijdens het rijden merk ik er helemaal niets van, dat ik kleiner ben.

In het buitenland (eigenlijk in Limburg al) heb je veel te maken met hellingen, daar merk ik ook dat het soms wat lastig is om het gewicht van de motor te dragen met een voet, als ik stilsta bij het stoplicht bijvoorbeeld. Dus vaak is het ook volgas weg rijden en hopen dat je de koppeling goed vast hebt haha!

Maar ja, het vertrouwen heb ik gelukkig wel, omdat ik wel de nodige voertuigbeheersing beheers.
Ik heb waarschijnlijk inmiddels ook al een motor op het oog!
Vertel vertel!
 
En wat voor iets heb je op het oog, ben gewoon nieuwsgierig. Ik heb hier thuis ook een kleine meid en we weten dat er niet veel keus is.
Ik zat persoonlijk toch te denken aan een Kawasaki z650 (vanaf bouwjaar 2020) of een Kawasaki Vulcan S (ook vanaf bouwjaar 2020) 😇 de motoren zelf vind ik gewoon bij mij passen qua uiterlijk.. en rijden ook!!
Wat rij jij nu dan?
 
Ik heb momenteel een, door mij al eerder aangehaalde, duc monster 600 staan en die ga ik morgen even voor je opmeten. Ik tel zelf 173 centimeters in de hoogte dus ook ik ben geen reus (te weinig vlees gegeten heb ik geleerd in dit topic) maar heb echt het idee dat dat ding een zithoogte van 30 centimeter heeft.
 
Ik heb momenteel een, door mij al eerder aangehaalde, duc monster 600 staan en die ga ik morgen even voor je opmeten. Ik tel zelf 173 centimeters in de hoogte dus ook ik ben geen reus (te weinig vlees gegeten heb ik geleerd in dit topic) maar heb echt het idee dat dat ding een zithoogte van 30 centimeter heeft.
Hahahah, jaa vrouwen eten eenmaal weinig vlees geloof ik!
Jij bent echt wel stukken langer, dat zeker, maar heb begrepen dat zo een monster 600 best een lage motor is..
 
Ik denk dat veel, vooral wat oudere, Ducati's wel wat lager zijn, die zijn namelijk gebouwd voor italianen, en die zijn nog steeds niet verschrikkelijk groot.
Ik ben zelf 1.87 en ben na een GSX-R Srad overgestapt op een Duc 848, en dat voelde in het begin echt alsof ik was overgestapt naar een bromfiets met belachelijk veel power.
 
Leuk om zulke verhalen te lezen hoor, soms denk dat je enige mini mens die op een motor rijdt haha!
Klopt, ik heb ook al tientallen keren gehoord dat het verlagen verlagen van een motor ten koste gaat van je rijplezier, ik geloof daar ook niet zo in...
Welke motor rijdt zij nu?
Nu op de F650 Scarver. Is geen sportfiets (dat was de Duc) en het is een één-pitter, maar zeer licht en wendbaar. Oh ja, en een verbruik van 1 op 32, zelfs bij flink doorrijden :)
 
MiniHarley_1 (1).jpg

Een verkleinde HD :-)
 
Mee eens, ik heb die gedachte al losgelaten. Ik zal nooit een motor vinden waarbij ik volledig op pas (dus ook met beide voeten aan de grond).
Ik ben 182 met lange benen en kan bij geen enkele tourmotor beide voeten plat op de grond. Passen is dat ie lekker zit. Voor stilstaan moet je remmen. Remmen is angst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan