Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Hier ook groot fan van de paraplu-tent ! 3 pers met zijn 2en + bagage gaat prima. Ook de kleinere 2 persoons variant zonder voortentje ging met zijn 2en goed eigenlijk.

Dit jaar wil ik eens proberen om in de koude gebieden zo'n warmte isolatiedeken onder de matjes te doen. Zou dat werken?


Volgens mij wel. In de Alpen leg ik onder mijn luchtbed zo'n "aluminium afdekfolie met enkele mm schuim" wat hoort op een autovoorruit tegen het bevriezen. Kost niets, weegt bijna niets en is klein om mee te nemen.
 
Volgens mij wel. In de Alpen leg ik onder mijn luchtbed zo'n "aluminium afdekfolie met enkele mm schuim" wat hoort op een autovoorruit tegen het bevriezen. Kost niets, weegt bijna niets en is klein om mee te nemen.

Goed idee ! Dat is ook wat steviger dan zo'n wegwerp deken. :)
 
Wij hebben de Vango Omega 350, Met z`n tweetjes ruim genoeg. De 250 is voor 2 personen te klein. In de ruimte voor hebben we gekookt maar kunnen we ook prima zitten met de chinese helinox stoeltjes maar we hebben er ook in gezeten met van die vouw stoeltjes van bv xenos.
Hij staat best wel snel omdat je de binnentent erin kunt laten hangen.
Hij was een paar jaar geleden in de aanbieding bij Hendriks kampeerwereld in Ermelo.
Zeer fijne tent. Alleen bij erg warm weer had de binnentent deur wel helemaal van gaas mogen zijn van mij.
Je weet toch van de regel dat voor de hoeveelheid personen dat de tent wordt verkocht dat die altijd slechts bruikbaar is met 1 persoon minder. Daarom voor 2 pers. minimaal een 3 persoons-tent kopen.

Ik heb de 350 ook. De 350 heeft meer plek dan 250, maar is ook hoger.
Tent staat idd heel snel overeind, zeker als je de binnentent erin laat hangen.
Afgelopen zomer kon ik met hevige regen binnen zitten met een klapstoeltje + tafeltje.
(motor-blessure, was daarom met auto met mogelijkheid ruim bagage)

Hendriks had 'm idd staan voor €289. Beter effe zoeken in UK. Prijs is de helft! :t

@ gaas
Ook vorige zomer in Normandië was er 1 nacht dat het slechts ca 5°C was.
Toen was het omgekeerd. Alle gaas dicht. Ook gaas buitentent (aan achterzijde binnentent)
Was frisjes met alleen een zomerslaapzak. (had ik mijn mummy maar meegenomen)
Met gasbrandertje heb ik het nog ietsjes warmer kunnen krijgen in de binnentent.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit zoiets gezien als de helinox, lijkt me wel wat. Al vraag ik me inderdaad af of ik dit in me tent weg krijg, al komt die niet heel hoog. Tevens lijkt het mij vervelender worden dat die slechts 184 cm is, op een matje betekent dit dat je voeten op de grond rusten, nu gaan ze half in de lucht hangen..

Ben benieuwd naar iemand met ervaring ermee!
Met 184cm blijven mijn voeten wel binnenboord. Maar ik vroeg me idd af of het grondzeil wel heel blijft.
Ik heb een forclaz matje van de decathlon en die bevalt prima,hoewel ik er altijd naast lig als ik wakker word.
 
Met 184cm blijven mijn voeten wel binnenboord. Maar ik vroeg me idd af of het grondzeil wel heel blijft.
Ik heb een forclaz matje van de decathlon en die bevalt prima,hoewel ik er altijd naast lig als ik wakker word.

Daar is vast wel wat op te verzinnen, er zijn ook oplossingen voor de pootjes van die Helinox stoel die wegzakken in de modder. Van platgestampte blikjes tot aan plastic schijfjes e.d. :)

Voor de mensen die een luchtbed mee nemen: Hoe blazen jullie die dan op? Met een hand/voetpomp of gaat er een elektrisch pompje mee? En sluit je die dan aan op de motor of ben je dan afhankelijk van stroompunten op de camping ?
En dan: 1 of 2 pers? ( Als je met zijn 2en bent ) Ik begin ineens een beetje te twijfelen of wij niet toch blijer worden van een luchtbed, ook al zijn die best dik en zwaar om mee te nemen..
 
Ik had eerder zo’n standaard geribbeld luchtbed, elke dag op de ouderwetse manier opgeblazen ;).
 
kheb nu nog een luchtbed (stap waarschijnlijk over naar een exped met pomp) Heb een druppellader aansluiting op de motor. Vervolgens een connector aan de adapter van een elektrische pomp gemaakt zodat ik die op de druppellader aansluiting kan doen. Hiermee blaas ik mijn bed op.
 
Daar is vast wel wat op te verzinnen, er zijn ook oplossingen voor de pootjes van die Helinox stoel die wegzakken in de modder. Van platgestampte blikjes tot aan plastic schijfjes e.d. :)

Voor de mensen die een luchtbed mee nemen: Hoe blazen jullie die dan op? Met een hand/voetpomp of gaat er een elektrisch pompje mee? En sluit je die dan aan op de motor of ben je dan afhankelijk van stroompunten op de camping ?
En dan: 1 of 2 pers? ( Als je met zijn 2en bent ) Ik begin ineens een beetje te twijfelen of wij niet toch blijer worden van een luchtbed, ook al zijn die best dik en zwaar om mee te nemen..
@ pomp
Gewoon met elek. pompje. Via sigaretten-plug op het stuur. (kan je ook USB mee laden!)
Laat motor op 3000 rpm draaien. Dan alle stroom uit de dynamo!
Trouwens........pompje voor oppompen maar is ook bruikbaar voor leegzuigen!

Toch is dat niet echt nodig. THUIS heb ik getest met motor uit en dus alle stroom uit de accu. Daarna gewoon toch nog goed starten! Het KAN dus wel!

@ 2/3 pers.tent
Bedenk maar eens bij (heel) slecht weer waar je alle spullen moet laten. Mijn koepeltje heb ik bij regen helemaal vol liggen met alles wat liever niet nat moet worden. Dus ook je helm, laarzen, motorkleding ect. Topkoffer staat altijd opengeklapt, maar ook je lege rolbags met bindmateriaal moet je ergens kwijt. Nee, niet buiten in de modder.

Maw 2 personen in een 3p-tent. De derde plek is voor bagage!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wel. In de Alpen leg ik onder mijn luchtbed zo'n "aluminium afdekfolie met enkele mm schuim" wat hoort op een autovoorruit tegen het bevriezen. Kost niets, weegt bijna niets en is klein om mee te nemen.
En dat is handig, omdat een luchtbed al zo zwaar is, en veel ruimte in neemt ;)
 
Bij de Decathlon hebben ze een oplaadbare pomp, die ik overweeg te kopen. Afgelopen vakanties niet lekker gelegen op een matje en wil nu een luchtbed proberen. Volgens een review van die pomp kon één iemand op een lading in ieder geval drie keer een tweepersoons luchtbed opblazen. Scheelt een paar keer de motor gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Daar is vast wel wat op te verzinnen, er zijn ook oplossingen voor de pootjes van die Helinox stoel die wegzakken in de modder. Van platgestampte blikjes tot aan plastic schijfjes e.d. :)

Voor de mensen die een luchtbed mee nemen: Hoe blazen jullie die dan op? Met een hand/voetpomp of gaat er een elektrisch pompje mee? En sluit je die dan aan op de motor of ben je dan afhankelijk van stroompunten op de camping ?
En dan: 1 of 2 pers? ( Als je met zijn 2en bent ) Ik begin ineens een beetje te twijfelen of wij niet toch blijer worden van een luchtbed, ook al zijn die best dik en zwaar om mee te nemen..
Iemand met een Goldwing zoeken. Zit n compressor op :t

Of idd oplaadbaar of aansluitbaar pompje meenemen (weer meer extra zooi).

Zag ik twee jaar terug nog. In de regen. Hun tent stond vrij rap. Toen moesten de luchtbedjes nog. Draad was ong een meter. Dus een minuut aansluiten, mannetje twee keer 7 minuten buiten voor de luchtbedjes, luchtbedjes nat naar binnen. Beetje koude nacht, dus slecht geslapen. Geen sex die vakantie.

In ben niet tegen luchtbedjes, want comfort is behoorlijk. Het is alleen behoorlijk als er ook maar niks tegenzit. Als er ook maar iets is, dan is het slecht, als slaapmat.
 
Bij de Decathlon hebben ze een oplaadbare pomp, die ik overweeg te kopen. Afgelopen vakanties niet lekker gelegen op een matje en wil nu een luchtbed proberen. Volgens een review van die pomp kon één iemand op een lading in ieder geval drie keer een tweepersoons luchtbed opblazen. Scheelt een paar keer de motor gebruiken.
Hoe het ook is, uiteindelijk raakt accu van de pomp leeg.
De vraag is dan hoe ga je 'm opladen. Heb je altijd 230V in de buurt?
Nog een probleem: Accu's of batterijen, apart in de pomp, zijn meestal zwaar en volumineus. Niet handig dus! En dat terwijl je een goede accu in je motor hebt.
En de motor een paar keer gebruiken? Dat lijkt me niet zo erg. Daar is ie voor!

Maak op je motor een aansluit-plug voor een sigaretten-aansteker. (niet om te roken, maar ook een aansteker zou zelfs nog kunnen) Zo'n plug heb je voor een paar euries. In deze plug steek je de stekker van je pompje en blazen maar. Als je het blok laat lopen kan je de hele camping opblazen.....eeeeh, de luchtbedden dus!
Ook kan je in deze plug een tentlamp pluggen voor langdurig licht in de tent.
In deze plug heb ik permanent (onder de afdekdop) een spannings-reductor waarmee je je telefoon, maar ook de accu's van de laptop en het fototoestel onderweg kan laden.

Dus geen accu's, stroom is met zo'n plug altijd heel makkelijk onderweg.
Komt er ooit een andere motor, dan zet ik er zo'n plug gelijk weer op. :t

Ik heb een tijdje self-inflatables (se) gehad. Steeds problemen. Lek, maar ook interne verbindingen van de lamellen los. Onderweg in Spanje was er niet anders dan een velours-luchtbed. Eerste reactie was het veeeel beter liggen van zo'n bed, maar ook dat je 's morgens wakker wordt en dat je er nog steeds OP ligt.
Ik ben weer om. In het verleden altijd een luchtbed gehad en een tijdje se geprobeerd.
Nu weer terug bij luchtbed. Voor mij veel beter :z :z
 
9200000086808040.jpg


Op 12V., en via een omvormertje ook op 230V. te gebruiken. En voor 12V. zijn er ook verlengsnoeren te koop om Martelliaanse toestanden te voorkomen.
 
Allereerst mijn medeleven voor al die longemfyseem patienten op dit forum. Ik vindt het heel bijzonder dat jullie met zo'n zware handicap toch nog kunnen motorrijden, kamperen en dan een luchtbed opblazen! Petje af hoor!

Mensen zonder longemfyseem blazen een luchtbed op met de mond. Ik heb altijd een luchtbed bij me en het duurt nog geen minuut.

Watjes.
 
De gemiddelde motorrijder wordt ouder en als ik op de gemiddelde motorcamping kijk ben ik nog steeds een van de weinigen die geen zware Van Nelle rookt èn daarnaast mijn originele kleur haar nog heb. Ouderdom komt met gebreken zoals een slechte rug en geen luchtbed meer op kunnen blazen (misschien door die zware Van Nelle al dan niet in combinatie met de longemfyseem). Ik ben maar wat blij met mijn Exped matje met een geïntegreerd handpompje (type reanimatie) wat heerlijk slaapt èn ook nog eens compact is. Geen gedoe met 12V aansluitingen want die heeft mijn Vespa waar ik geregeldmee op reis ga ook niet ;)
 
De gemiddelde motorrijder wordt ouder en als ik op de gemiddelde motorcamping kijk ben ik nog steeds een van de weinigen die geen zware Van Nelle rookt èn daarnaast mijn originele kleur haar nog heb. Ouderdom komt met gebreken zoals een slechte rug en geen luchtbed meer op kunnen blazen (misschien door die zware Van Nelle al dan niet in combinatie met de longemfyseem). Ik ben maar wat blij met mijn Exped matje met een geïntegreerd handpompje (type reanimatie) wat heerlijk slaapt èn ook nog eens compact is. Geen gedoe met 12V aansluitingen want die heeft mijn Vespa waar ik geregeldmee op reis ga ook niet ;)

Ik heb die Expat ook, EN een 12V pomp :)
 
Alles van elektriek gaat kapot. Dus wij gebruiken een zak, zo'n soort blaasbalgje. Daarmee blaast de vrouw de bedjes op :+
Intussen zet ik de tent op(ja ik doe ook wat _O- )

Ook voor de banden gebruik ik gewoon een voetpomp onderweg. Thuis gebruik ik er de fietspomp voor (Joe Blow).

In het verleden wel eens een elektrische pomp gehad (meerdere), o.a. van Coleman. Die gaan dus allemaal stuk na een tijdje. En je hebt ook nog wat beweging zo :)


En we roken niet, dat scheelt vast ook.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n opblaaszak, is dat dan wat :?

mbcdc32001_0101_03_nl.jpg


Maar even een foto erbij, voordat mensen rare dingen gaan denken.....
 
Zeker geen stinkpeuken. <rare gewoonte uit het verleden> Ook geen long-emfyseem.
Als elektriek toch stuk gaat dan lukt nog best om luchtbed op te blazen. Dus beetje lui!

Je ...... opblazen. Ik houd 't voorlopig maar bij mijn elek. pompje!

Op de Vespa is prima plek in de voorklep voor een 12V aansluiting.
 
Bij de Decathlon hebben ze een oplaadbare pomp, die ik overweeg te kopen. Afgelopen vakanties niet lekker gelegen op een matje en wil nu een luchtbed proberen. Volgens een review van die pomp kon één iemand op een lading in ieder geval drie keer een tweepersoons luchtbed opblazen. Scheelt een paar keer de motor gebruiken.


waarom koop je deze niet bij de action?

veel goedkoper en die van mij leeft nog steeds na 6 jaar gebruik!
 
Zo'n opblaaszak van Exped is heel handig neem geen ruimte in (wordt namelijk ingerold in het matje).

Kost heel weinig moeite om je mat te vullen met lucht. En geen draadjes naar de motor nodig om elektra op te halen, geen herrie en je raakt ook niet buiten adem.

Deze kampeerder is er alvast blij mee (ook met het slaapgenot van de Exped mat).
 
Terug
Bovenaan Onderaan