Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik vind het zeker een nadeel, vandaar dat ik ook bewust een tent heb waarbij de buitentent eerst moet. Snel de buitentent opzetten, daarna kan je alles in de tent gooien en rustig van binnenuit alles droog installeren. Maar het grootste nadeel vind ik niet eens het opzetten, maar met name het afbreken bij regen. Ik kan bij regen alles in de tent laten en van binnenuit alles droog inpakken. Pas op het allerlaatste moment moet ik de tent uit om de buitentent af te breken, maar dan heb ik alles al ingepakt dus wordt er nauwelijks iets nat.

Ander voordeel (al zullen daar niet veel mensen van gebruik maken), is dat je er in bepaalde omstandigheden ook voor kunt kiezen om alleen de buitentent op te zetten en de binnentent weg te laten.
 
Ik ga over twee weken (motor) kamperen met twee vrienden van me, omdat één van ons de eerste dag nog moet werken kunnen we helaas de eerste nacht nog niet zo ver weg komen.

Heeft iemand een tip voor een leuke camping binnen (ongeveer) een uurtje rijden vanaf Deventer?

De enige eisen die we hebben is dat we er een vuurtje mogen hebben, en dat het redelijk in de natuur is.

Verder hoeft er niet veel te zijn.

De camping die we in de eerste instantie hadden gekozen blijkt toch niet te kunnen omdat ze alleen aan groepen van 10+ personen doen.

Hopelijk heeft iemand hier nog een leuke tip.
 
Beste mede motorrijders/-kampeerders. Ik ben van plan om deze zomer met een vriend te gaan kamperen, daarvoor moet ik echter een tent hebben ;) Nu heeft mijn vriend een tent gekocht, de Coleman Monviso, waarbij eerst de buitenkant opgezet wordt en dan de binnentent erin bevestigd moet worden. Daardoor geen natte binnentent bij regen. Ik zoek echter een wat goedkopere tent, de Coleman Darwin plus en bij deze moet je eerst de binnentent opzetten. Wat vinden jullie, is het echt een probleem om zo'n tent op te zetten bij regen omdat de binnentent dan nat wordt of is dit een verwaarloosbaar probleem? Mocht het nog niet duidelijk zijn O-) *D ik ben nogal een beginneling qua kamperen. Ach ja, beter laat dan nooit.

Ik ben van de zomer ook met de Monviso op pad geweest. Je kunt bij de Monviso de binnentent erin laten hangen. De tent staat echt binnen een poep en een scheet. Echter bleek de mijne (ook nieuw gekocht) niet waterdicht en brak er na 7 dagen kamperen een stok (gelukkig zit er wel een reparatie-sok bij die je over de gebroken stok kunt schuiven). Maar je begrijpt dat ik deze tent niet meer heb :X
Principe ideaal, maar kwaliteit liet bij de mijne te wensen over...

Verder is mbt binnen- of buitentent eerst opzetten de bestemming ook wel een puntje, Scandinavië of Schotland zijn over het algemeen regenachtiger dan Zuid Europa. Maar bij beide kun je pech of geluk hebben natuurlijk...
 
Ik ga over twee weken (motor) kamperen met twee vrienden van me, omdat één van ons de eerste dag nog moet werken kunnen we helaas de eerste nacht nog niet zo ver weg komen.

Heeft iemand een tip voor een leuke camping binnen (ongeveer) een uurtje rijden vanaf Deventer?

De enige eisen die we hebben is dat we er een vuurtje mogen hebben, en dat het redelijk in de natuur is.

Verder hoeft er niet veel te zijn.

De camping die we in de eerste instantie hadden gekozen blijkt toch niet te kunnen omdat ze alleen aan groepen van 10+ personen doen.

Hopelijk heeft iemand hier nog een leuke tip.
Ik kreeg gister de tip van een natuur camping in Wilnis met fikkiestook mogelijkheden:

Natuurkampeerterrein camping groenehart - Amstelkade
 
Laatst bewerkt:
Ik ga over twee weken (motor) kamperen met twee vrienden van me, omdat één van ons de eerste dag nog moet werken kunnen we helaas de eerste nacht nog niet zo ver weg komen.

Heeft iemand een tip voor een leuke camping binnen (ongeveer) een uurtje rijden vanaf Deventer?

De enige eisen die we hebben is dat we er een vuurtje mogen hebben, en dat het redelijk in de natuur is.

Verder hoeft er niet veel te zijn.

De camping die we in de eerste instantie hadden gekozen blijkt toch niet te kunnen omdat ze alleen aan groepen van 10+ personen doen.

Hopelijk heeft iemand hier nog een leuke tip.

Camping Westerwolde in Assel. Dichtbij Deventer, in de natuur en je mag en vuur maken (wel in een vuurschaal, maar die kan je terplekke lenen).

Maar de Amstelkade in Wilnis is ook een mooie, alleen moet je dan zoals gezegd wel de natuurkampeerkaart hebben of daar aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Na 5 jaar moet m'n thermarest self inflateble toch maar eens plaats gaan maken voor een Exped mat. Zijn best duur maar de goede revieuws (met name hier) hebben me toch maar doen besluiten om te investeren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de synmat 7 mw en de 9 mw.
Zit hier merkbaar veel comfort verschil in of is dat te verwaarlozen voor die 20,- verschil?
 
Camping Westerwolde in Assel. Dichtbij Deventer, in de natuur en je mag en vuur maken (wel in een vuurschaal, maar die kan je terplekke lenen).

Maar de Amstelkade in Wilnis is ook een mooie, alleen moet je dan zoals gezegd wel de natuurkampeerkaart hebben of daar aanschaffen.
Kijk 'ns effe goed op de kaart!
Assel ligt bij Hoog-Soeren, Hoog Buurlo. Dus tussen Apeldoorn en Stroe.
Deventer is 35km verder............

Wel een heel mooie plek in Assel :t
 
Als je er 5 jaar mee doen, en je kampeert 3 keer per jaar, wat is dan de meerprijs voor je nachtrust ?
Kopje koffie om wakker te worden is duurder ! Succes met je keuze



Na 5 jaar moet m'n thermarest self inflateble toch maar eens plaats gaan maken voor een Exped mat. Zijn best duur maar de goede revieuws (met name hier) hebben me toch maar doen besluiten om te investeren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de synmat 7 mw en de 9 mw.
Zit hier merkbaar veel comfort verschil in of is dat te verwaarlozen voor die 20,- verschil?
 
Tip!

Ook al gekeken naar de Therm a Rest lucht matrassen (NeoAir).
Deze hebben veelal een hoger R waarden (isolatie waarde) En zullen dan ook warmer aanvoelen :)

Ook leverbaar natuurlijk :t
 
Laatst bewerkt:
Kijk 'ns effe goed op de kaart!
Assel ligt bij Hoog-Soeren, Hoog Buurlo. Dus tussen Apeldoorn en Stroe.
Deventer is 35km verder............

Wel een heel mooie plek in Assel :t

Ik kom er meerdere keren per jaar dus je hoeft mij echt niet uit te leggen waar het ligt. Maar ik had er niet bij stilgestaan dat 35km voor sommigen blijkbaar een flinke afstand is :Z :Z
 
Als je er 5 jaar mee doen, en je kampeert 3 keer per jaar, wat is dan de meerprijs voor je nachtrust ?
Kopje koffie om wakker te worden is duurder ! Succes met je keuze

Kopje koffie maak je mij zowiezo niet blij mee, dus dat bespaar ik al.


Het is meer de vraag of er echt verschil zit in comfort. Zo ja dan is het het verschil zeker waard. Zo niet, is het toch weer wat benzine zeg maar (komt toch een beetje de zuinige zeeuw in me naar boven denk ik).
 
Kopje koffie maak je mij zowiezo niet blij mee, dus dat bespaar ik al.


Het is meer de vraag of er echt verschil zit in comfort. Zo ja dan is het het verschil zeker waard. Zo niet, is het toch weer wat benzine zeg maar (komt toch een beetje de zuinige zeeuw in me naar boven denk ik).


als ik jou was zou ik voor de 9 gaan , die 20€ prijsverschil ben je na 1 nachtje erop slapen zo vergeten , ze is ongeveer 30% dikker dan de 7 , dus is het extra comfort een groot pluspunt . En Exped daar krijg je nooit spijt van. (wel spijt dat je het merk niet jaren eerder hebt ontdekt ) Ikzelf zou wel de voorkeur geven aan een exped zonder die ingebouwde pomp en voor een exped gaan met snozzle pump sack , gaat vele malen sneller met oppompen :Y
 
Laatst bewerkt:
@ EvN : hier nog een linkje met hun verschillende matrassen , scroll er maar eens doorheen , en klik op de fotos voor desbetreffende filmpjes , de matrassen met ingebouwde pompen gaan er langzaam tussenuit (is het oudere systeem) het nieuwere systeem met de snozzle pump sack is veeeeeel beter en veeeeeeel sneller.
Mats
 
Na 5 jaar moet m'n thermarest self inflateble toch maar eens plaats gaan maken voor een Exped mat. Zijn best duur maar de goede revieuws (met name hier) hebben me toch maar doen besluiten om te investeren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de synmat 7 mw en de 9 mw.
Zit hier merkbaar veel comfort verschil in of is dat te verwaarlozen voor die 20,- verschil?
Ik heb ze in de winkel beide gepakt en op de grond gelegd.

Duidelijk de 9, ivm comfort.
 
Is de schnozzle pump bag echt zoveel toegevoegde waarde? Want deze kan ik alleen vinden bij de 7cm versie en niet de 9cm, deze kan ik alleen vinden met ingebouwde handpomp.

Naar aanleiding wat er hier gezegd wordt ga iknyoch eerder voor de 9. Zeker met de korting vanavond bij vrijbuiter
 
Laatst bewerkt:
yep de schnozzel pumpbag is een serieuze meerwaarde (vind ik) , je mag altijd mijn 12cm dikke MEGAMAT LITE 12 LXW eens komen oppompen , ik doe er eigenlijk maar een goeie halve minuut over . Die met de pomp in de matras werkt ook wel maar das toch wel een keer of 60 pompen en gaat eigenlijk langzaam . De vooruitgang staat niet stil .
 
Is de schnozzle pump bag echt zoveel toegevoegde waarde? Want deze kan ik alleen vinden bij de 7cm versie en niet de 9cm, deze kan ik alleen vinden met ingebouwde handpomp.

Naar aanleiding wat er hier gezegd wordt ga iknyoch eerder voor de 9. Zeker met de korting vanavond bij vrijbuiter
De 9 met ingebouwde pomp kan met de Schnautzerzak opgepompt worden :Y

Wss zal dat iets trager gaan, dan bij de versies zonder. Maar ik heb alleen de 9 met pomp, en de Schnäbbelzak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb net de synmat ul winter besteld. Deze is 9cm en komt met de schnozzle blaas zak ding.
Niet bij vrijbuiter dus geen korting, maar scheelde 25,- dus dat is te overzien
 
Die met ingebouwde pomp kan je inderdaad ook gewoon met die zak opblazen, kost alleen iets meer moeite omdat je de lucht nog door de pomp moet persen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan