Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Countersteering word ook niet geleerd met avd les, zou wel iedereen aanraden die techniek te gaan leren als je het rijbewijs heb gehaalt .

Het kan je leven reden.
 
Tnx beiden!

@Valentijn klopt ja, die circuitpraktijken moest ik ook (deels) afleren tijdens het lessen.

Ik snap de verschillen en zal ophouden met racespam :9

Wanneer je je rijbewijs hebt zul je merken dat je de andere stuurtechnieken misschien alnog in verschillende situaties gaat toepassen. Voor nu is de ‘afschuin techniek’ voldoende. Mede omdat er genoeg andere zaken zijn waarop je moet focusen tijdens het lessen. Daarnaast is deze techniek het makkelijkst op bijna alle soorten motoren toe te passen.
 
Countersteering word ook niet geleerd met avd les, zou wel iedereen aanraden die techniek te gaan leren als je het rijbewijs heb gehaalt .

Het kan je leven reden.
Wanneer je je rijbewijs hebt zul je merken dat je de andere stuurtechnieken misschien alnog in verschillende situaties gaat toepassen. Voor nu is de ‘afschuin techniek’ voldoende. Mede omdat er genoeg andere zaken zijn waarop je moet focusen tijdens het lessen. Daarnaast is deze techniek het makkelijkst op bijna alle soorten motoren toe te passen.

Heb 'm 1 februari gehaald :)

Sindsdien 1 ritje gedaan (zx10r) en daarbij waarschijnlijk 5 verschillende technieken gebruikt :+ Heb wel goede hoop dat ik countersteer en afschuin waar nodig

ik begin 16 maart weer. Heb even rust genomen.
Lekker Wilco, veel plezier alvast :]

Ennnn succes morgen Ellen! :t
 
Laatst bewerkt:
ik heb pas mijn A rijbewijs gehaald, en ik dacht laat mij maar is hier op inschrijven en informatie op doen. :D
Maar mijn instructeurs leerde me al vanaf AVB te leren dat ik countersteering moest toepassen.
(ik zat bij een familie bedrijf rijschool met meerdere instructeurs)
 
ik heb pas mijn A rijbewijs gehaald, en ik dacht laat mij maar is hier op inschrijven en informatie op doen. :D
Maar mijn instructeurs leerde me al vanaf AVB te leren dat ik countersteering moest toepassen.
(ik zat bij een familie bedrijf rijschool met meerdere instructeurs)

Welkom!

Hoe ging dat op AVD examen? Wat vond de examinator daar van?

Ik heb de 27e weer rijles, heb meteen maar 2 lessen ingepland. Kijken of ik wat meer kan tegenleunen en hopelijk wat stuurtechnieken laten zien die de instructeur wel mooi vindt :P

Volgens mijn instructeur hoorde ik alleen te countersteeren tijdens de uitwijkoefening of tijdens zeer snelle bochten. Maar de andere instructeur die ik heb (heb les van twee verschillende) die vond het allemaal wel prima heb ik het idee, dus ik ga volgende week even kijken hoe dat gaat. Hopenlijk doet de examinator er niet al te moeilijk over want ik heb niet het idee dat ik countersteeren in twee lessen nog weer kan afleren... :?
 
Hopenlijk doet de examinator er niet al te moeilijk over want ik heb niet het idee dat ik countersteeren in twee lessen nog weer kan afleren... :?
Ik denk dat het de examinator niets uitmaakt hoe je stuurt (binnen het redelijke ;) ).
 
Welkom!

Hoe ging dat op AVD examen? Wat vond de examinator daar van?

Ik heb de 27e weer rijles, heb meteen maar 2 lessen ingepland. Kijken of ik wat meer kan tegenleunen en hopelijk wat stuurtechnieken laten zien die de instructeur wel mooi vindt :P

Volgens mijn instructeur hoorde ik alleen te countersteeren tijdens de uitwijkoefening of tijdens zeer snelle bochten. Maar de andere instructeur die ik heb (heb les van twee verschillende) die vond het allemaal wel prima heb ik het idee, dus ik ga volgende week even kijken hoe dat gaat. Hopenlijk doet de examinator er niet al te moeilijk over want ik heb niet het idee dat ik countersteeren in twee lessen nog weer kan afleren... :?


de examinator vond dat ik goed reedt. de rit duurde overigens maar 20minuten ofzo.
Maar het was wel giga koud. rijschool twijfelde wel of het examen door ging vanwege de hagel en de harde wind.
 
Dankjewel Joost! Om 14.55 ben ik aan de beurt. Het is echt mooi weer buiten (maar wel koud haha), dus hopelijk een voorbode voor m'n ritje :P We zullen zien.
 
Ik ben geslaagd! :) M'n examenrit zelf was niet de mooiste vertoning van m'n rijkunsten, zaten wat foutjes in, maar ik heb genoeg goeds laten zien om m'n rijbewijs dalijk opnieuw aan te vragen *D zo blij!!
 
Laatst bewerkt:
Nice, gefeliciteerd! :)

Nu nog een paar dagen wachten op de aanvraag. Maargoed, 't wordt toch geen motorweer komende weken heb ik begrepen :P
 
Rijbewijs is aangevraagd, ga 'm volgende week vrijdag ophalen. Komende week m'n SV650 maar eens uit de schorsing halen en de verzekering een weekje later laten in gaan. En dan hopen op mooi weer! *D

Dankje voor de felicitaties!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Ellen!

Vandaag voor het eerst tijdens de snelweg (file) mogen filteren *O* Wat een heerlijk gevoel :]
 
Ellenkox: gefeliciteerd! tip: eerst verzekeren, dan uit de schorsing halen. zou je het andersom doen, dan riskeer je een prent wegens onverzekerd 'rondrijden'. je rijdt nog niet rond, maar dat weet de computer van de Boevenbende in Leeuwarden (CJIB) niet. en die prenten zijn niet mals (€ 400).

:]
 
Idd, eerst verzekeren, dan uit de schorsing. Andersom kan wel, als het maar op dezelfde dag is. Anders zou je net toevallig met zo'n steekproef de sjaak zijn en da's toch weer zonde van 't geld :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan