Motor-Forum

Select Forum

avontuurlijke reisgenoot gezocht

Reg. datum:
06 nov. 2017
Hoi motor rijdsters/rijders,

Van het voorjaar (2018) zou ik graag 4-6 weken een motor toer tochtje :] willen gaan maken.
En hiervoor ben ik op zoek naar 1 of meerder leuke, gezellige reisgenoten die samen met mij dit avontuur aan willen gaan??
Mijn idee is om van uit NL richting oost Europa/Iran te rijden, maar ik sta ook nog open voor andere opties.

Wie ben ik:
Een gezellige, spontane, avontuurlijk en praktische ingestelde vrouw van 31. Product engineering in het dagelijks leven, dus met een gezonde dosis technische kennis.
Ik hou van kamperen en zou het ook tof vinden om hotelletje/hostel af te wisselen met (wild)kamperen, voor zover de situatie dit toelaat natuurlijk.
Verder geniet ik van lekker eten met een bierjte of wijntje, en ontdekken ik graag andere culturen, landen en steden.
Oh ja en niet onbelangrijk ben sinds deze zomer de troste eigenaar van een BMW R850R :)

Staat jou het idee wel aan om samen een mooie tocht te maken, stuur dan even een berichtje... dan zouden we een keertje kunnen afspreken om verder brainstormen over dit mooie avontuur in spe.

Groetjes,

Jorien
j00tje wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 20:10 (4%)

No Pain, No Gain!

Reg. datum:
30 mrt. 2010
Nou het loopt niet echt storm
Yamaha FZ8N 2013

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
Tja, heb ook een R850R, maar vrees da'k niet voldoende avontuurlijk aangelegd ben voor zo'n reis. En stel je voor, we zijn aangekomen in Iran, en minister Halbe Zijlstra laat zich voor een microfoon ontvallen dat wij daar zijn om journalisten op te leiden ... wat dan, hè? Wat dan? :?
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

Nekkid rulez!

Reg. datum:
26 mei. 2003
[quote]David_ZZR schreef op 07 november 2017 @ 11:17:
Lucie Starink had ook zo'n eerste leuke post.. maar dat zegt de meesten hier waarschijnlijk niets meer. /quote]

...LOL...

On-topic: helaas, ik krijg zo'n lange vakantie nooit goedgekeurd bij de baas.
Bovendien trekt dat deel van de wereld mij nou ook niet echt. @TS : succes en alvast veel voorpret gewenst met de voorbereidingen van deze ongetwijfeld zeer avontuurlijke reis!
CH Racing M900 wijzigde dit bericht op woensdag 08 november 2017 15:07 (36%)
Eigenbouw CH Racing M1100, BMW Powercup replica

V-Strom 1000, Vespa P200E

Reg. datum:
04 mrt. 2010
Als je aankomt in Iran moet je Hossein bellen. Die komt je waarschijnlijk nog ophalen bij de grens ook.

Zie: https://www.facebook.com/HosseinsGuestHouse
Met de motor op vakantie? Tips en weetjes nodig? Zie: www.motorvision.nl

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Ik vind 't al heel moedig van Jorien dat ze van die grote plannen heeft en dat wil gaan invullen.
Meestal zijn het toch mannen die zulke grote reizen maken. Eigenlijk moet het natuurlijk niks uitmaken, maar toch, om als vrouw op een forum een reismaatje te zoeken, lokt vaak (half) verkeerde reacties uit.

Tot nu valt het nog wel mee met foute opmerkingen.
Mss is foto al een beetje op-over het randje.
Maar om dan gelijk in de boom te klimmen schiet ook weer door.

Ik wens Jorien succes met het vinden van een goede reis-gezel(lin). :t

Nee, Iran staat niet op mijn bucket-list. Paar jaar terug al in Midden-Oosten geweest. Heb er inmiddels genoeg van gezien. Mijn leeftijd zou ook niet erg passen.
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Reg. datum:
22 apr. 2015
stupid.gif
+1
Ik vind het ook tot nu toe meevallen, maar het valt ook mij op dat sommigen veel te plat reageren op vrouwen hier op MF.

Ik hoop dat je een reisgenoot vind en wens je een mooie reis! :t

Edit: check het Van der Heyden topic eens, waar Ashyra volledig afgebrand word. Zij laat zich gelukkig niet afblaffen en blijft correct, dit itt de reacties op haar.
Coert65 wijzigde dit bericht op woensdag 08 november 2017 19:11 (25%)
SV650S '03, CB450K1 '69, Z650 '79.

Moderator

a.k.a. Bolski

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Ik heb wat niet ter zake doende reacties verwijderd.

Mooi initiatief, en je ziet idd niet vaak dat een vrouw zo'n oproep doet.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

In MoMo We Trust

Reg. datum:
26 apr. 2010
Nee inderdaad, zie je niet vaak, vraag me af waarom :+
Bialbero corsacorte ad libitum - mijn lievelingsgereedschap is de tap....

Reg. datum:
24 feb. 2009
Misschien om een mooie onvergetelijke rit te maken met gelijkgestemden en dat liever niet alleen doet. *O*
Danny :W :]
PS: heb zelf geen tijd ga in Augustus pas met vakantie en liever naar het noorden O-)
Maar het zuid oosten staat nog wel op de bucketlist :Y

Reg. datum:
06 nov. 2017
Gelukkig heb ik nog wat tijd om plannen te maken, en gelijk gezinde te vinden☺️.
Dank voor de succes wensen. 😊

Less is more

Reg. datum:
07 jul. 2002
Probeer anders eens de groep De Motorrijder op Facebook. Daar zijn de reacties altijd serieuzer dan hier.
Ik wens je veel succes! :t
Honda Forza 125 en Honda Vision 110.

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Hoezo Iran? Kun je er wat over vertellen waarom?

Keyboard hero

Reg. datum:
14 jul. 2009
Wel ff opschieten,gaat binnenkort knallen daar :Y
Abject en infaam

Reg. datum:
05 aug. 2016
quote:
sammie schreef op 11 november 2017 @ 12:28:

Kan ik je wel wat over vertellen! Ben er 2 weken geleden voor 2.5 week geweest (helaas niet met de motor), maar heb er ontzettend genoten! Een enorm groot, mooi land; een leuke afwisseling tussen steden (cultuur) en natuur gehad. Maar het mooiste/indrukwekkendste was voor ons absoluut de inwoners! We werden heel vaak aangesproken op straat, met de bedoeling om gewoon een praatje te maken. Of we werden bij de mensen thuis uitgenodigd om mee te eten/of te blijven slapen. Echt enorm gastvrij, kunnen we hier in het westen veel van leren! Dus zeker een aanrader om er naartoe te gaan!

On topic: helaas kan ik in het voorjaar niet.. Veel succes met het zoeken van een reismaatje en de voorbereidingen! :)

Reg. datum:
31 aug. 2011
Mijn eerste reactie: Lijkt me te gek!
Iran trekt me best wel, en vooral die -Stan landen hieromheen.
Die 5 weken vakantie lukt me ook wel..
Ik heb een F650 GS, is dat vergelijkbaar met jouw motor?

Ik ben wel benieuwd wat voor verdere ideeën je nog hebt.
En hoeveel denk je ongeveer dat de reis zou kosten( ik heb ook helemaal geen hekel aan kamperen!)?

Groet,

Bram
CBR600F

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
sammie schreef op 11 november 2017 @ 12:28:

https://youtu.be/_2LEgowbzSc :D

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Let wel op dat de lokale kledingvoorschriften niet handig zijn op de motor. Overtreding levert officieel 6 jaar cel op. Onofficieel veel erger. Mijn vorige waarschuwing, die wat luchtiger was, is helaas verwijderd.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Dag Jorien,
Goed idee. Ik ga in het voorjaar naar Iran met Ride-on. Kijk op hun website of het concept iets voor jouw is.

http://www.ride-onmotortours.com/

Reg. datum:
16 mrt. 2010
Wat een leuk idee! Jammer genoeg heb ik niet voldoende vakantiedagen en trekt Iran an sich me ook niet direct.
Kawa ZX10 / Suz GSX750R SRAD

Swiftly and with Style

Reg. datum:
01 aug. 2005
In dit topic op ADVrider deelt een vrouw haar ervaringen over het motorrijden als vrouw in Iran.

Er zijn nogal strikte kleding voorschriften ook voor buitenlandse vrouwen, blijkbaar.

Maar deze dame is overwegend positief.

http://advrider.com/index...-iran-2017.1260762/page-4
Suzuki GSX 750 ES/ F, Honda VTR 1000 Firestorm, Kawasaki Versys 650, KTM 990 Adventure

Net ff anders

Reg. datum:
05 jun. 2003
Lois Pryce heeft ook een rit door Iran gemaakt en oa. er een boek over geschreven; Revolutionary Ride.
Linkje: http://www.loisontheloose.com/my-adventures/iran/
Rechts rijden.... Dat zouden meer mensen moeten doen!

BAM !!

Reg. datum:
16 okt. 2012
Tja, ik wil nog wel een keertje naar Jeruzalem rijden (https://youtu.be/ovox258unME), dus als jij bij Turkije rechtdoor gaat sla ik wel rechts af.

Voorwaarde is wel dat je niet harder rijd dan 125 km/u, want dan houd ik het niet meer bij op mijn Vespa.. :9
Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
bommes schreef op 18 november 2017 @ 22:35:
Tja, ik wil nog wel een keertje naar Jeruzalem rijden (https://youtu.be/ovox258unME), dus als jij bij Turkije rechtdoor gaat sla ik wel rechts af.

Voorwaarde is wel dat je niet harder rijd dan 125 km/u, want dan houd ik het niet meer bij op mijn Vespa.. :9

Israel is iig wel heel mooi om te rijden!
Prachtig land! Helaas bij mijn bezoek zat ik in een bus en niet op de motor................
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.