Motor-Forum

Select Forum

Motor winterklaar maken

Ifitis broken don't fixit

Reg. datum:
18 dec. 2010
Is nooit meer goedgekomen.
Kawasaki Z750 2008

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
Bolski schreef op 31 december 2017 @ 17:37:
Tips voor winterstallers

- Tank voor je naar huis gaat zo dicht mogelijk bij huis (om met een zo vol mogelijke tank thuis te komen, of je moet thuis een jerrycan met brandstof hebben staan) en doe hier meteen na het tanken, dus voor je verder gaat rijden, een conserveringsmiddel (en schoonmaakmiddel) bij, zoals bijv. Forté Moto Power II of Putoline Fuel Stabilizer. Dit conserveert de brandstof en maakt het brandstofsysteem schoon en voorkomt roest. Zet een motor niet weg met een lege tank, dat is vragen om roestvorming in de tank zelf.

quote:
9628AL schreef op 30 december 2017 @ 16:57:
Ik zet mijn motor altijd eind november op stal . Vooraf tanken met Euro 98 . Als je nog een motor met carburateurs hebt ,dan de vlotter kamers even leeg laten lopen, .....Niets geen dure toevoegingen .

quote:
Gerard2969 schreef op 29 december 2017 @ 07:01:
......aftanken bij een benzinestation en een toevoeging erin doen(Forte Moto Power 2)

Allemaal prima adviezen voor benzine maar vaak zijn toevoegingen gewoon overbodig.
Tegenwoordig zijn we veroordeeld met ethanol in de benzine om het milieu te dienen.
Goed bedoeld, maar als motorrijder met carbs heb je er veel last van.

Vlak voor de winter tank vol met bijv. Firezone Competition 102 tanken. Zonder ethanol!!
Tank is vol, dus geen roest. Zonder C2H5OH (ethanol)dus geen bagger in je carbs!!
Additieven imho helemaal niet nodig!
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Spreik Je Moeâhs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Hoef je nier perse 102 te tanken bij een firezone; bp ultimate 98 is ook ethanol vrij
Suzuki SV650SA K8

Ifitis broken don't fixit

Reg. datum:
18 dec. 2010
Ik heb geen idee meer wat ik erin gegooid heb een paar maanden geleden . Ik voel me nu wel een beetje kut.
Kawasaki Z750 2008

BMW pilot

Reg. datum:
30 jan. 2011
Leeghalen en in je auto doen.
Dan lekker opnieuw tanken.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.