Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vandaag een testdagje achter de rug met m'n vrouw.

Eerst de Tiger 800, viel heel goed mee.
Daarna de KTM ADV 1090. Vond zij plezant, ik al bijna te bruut....

Overnameprijzen voor de R1200R komen na... foto's gemaakt, opkopers sturen etc.. verwacht geen hoofdprijzen daar.


Toen naar BMW, de R1200GS LC Full option testmotor... Aja, want een BMW koop je nu eenmaal Full option wist men ons achteraf te vertellen.

Daar wel dadelijk een overnameprijs gekregen... moet zeggen dat we daar dus ook niet vrolijk van worden.
Het niet aanvinken van elk optiepakket leek de verkoper ook niet zo'n goed idee, want als je ooit wil verkopen.... blablabla...

De BMW reed, zoals verwacht, als vanzelf. Of zoals mijn vrouw zei... met een GS kan iedereen goed rijden...

Of we een nieuwe R1200GS LC zouden kopen? Ik weet het niet... dan gaan ze toch wat meer moeten geven voor de R1200R.


Voorlopig zetten we alles nog even in pauze. De nieuwe GS750/850 moeten we eigenlijk ook nog een kans geven. We zien wel.
Maar dat er terug een hoogpoter komt... dat staat vast.
 
_O-

Zit die man een hele verhandeling te typen over zijn deceptie bij de BMW boer, beginnen jullie over Maniac zijn taart fetisj en of zijn vrouw een beetje beviel.....Ik mag toch aannemen dat hij die testrit allang gemaakt heeft en de resultaten niet op het www gooit. :+

Wat staat er nog meer op het program Allan, de Tracer misschien? F&S wil de Yammerhout toch een keer gaan proberen. De standaard 900 en zo mogelijk ook de GT versie, al ben ik bang dat het dartele stuurgedrag er af is bij de GT.


Nu wachten op Slijk zijn tirade jegens de Tracer.......
:X
 
Vandaag een testdagje achter de rug met m'n vrouw.

Eerst de Tiger 800, viel heel goed mee.
Daarna de KTM ADV 1090. Vond zij plezant, ik al bijna te bruut....

Overnameprijzen voor de R1200R komen na... foto's gemaakt, opkopers sturen etc.. verwacht geen hoofdprijzen daar.


Toen naar BMW, de R1200GS LC Full option testmotor... Aja, want een BMW koop je nu eenmaal Full option wist men ons achteraf te vertellen.

Daar wel dadelijk een overnameprijs gekregen... moet zeggen dat we daar dus ook niet vrolijk van worden.
Het niet aanvinken van elk optiepakket leek de verkoper ook niet zo'n goed idee, want als je ooit wil verkopen.... blablabla...

De BMW reed, zoals verwacht, als vanzelf. Of zoals mijn vrouw zei... met een GS kan iedereen goed rijden...

Of we een nieuwe R1200GS LC zouden kopen? Ik weet het niet... dan gaan ze toch wat meer moeten geven voor de R1200R.


Voorlopig zetten we alles nog even in pauze. De nieuwe GS750/850 moeten we eigenlijk ook nog een kans geven. We zien wel.
Maar dat er terug een hoogpoter komt... dat staat vast.

Ik dacht dat bij jou enkel de GS Adventure genade vond...

Ook al aan de S1000XR gedacht ?

Ofschoon veel krachtiger dan de Tracer, is hij toch veel minder bruut.
 
Als hij de KTM 1090 al bijna te bruut vindt ...

Het verbaast mij wel want ik vind hem zonder meer vlot maar heel goed te doseren en met tractiecontrole is het m.i. allemaal goed te beheersen.
 
Als hij de KTM 1090 al bijna te bruut vindt ...


Tja, ik rij graag vlot, maar ben geen hooligan. En het is net dat laatste dat die KTM in me wakker maakt. :)

Als je een Supertenere gewend bent, en net een ritje met een Tiger 800 deed, en je stapt dan op die KTM... dan komt het allemaal gewoon wat harder aan.

Ready to race, ik snap waarom.

De 1090 nodigt echt uit om harder te gaan, meer te spelen.. Ik begrijp nu wel waarom dit merk zo'n aanhang heeft.



Oja, die S1000XR en Tracer achtige sportieve hoogpoters... da's niets voor mij (ons).
 
Wat staat er nog meer op het program Allan, de Tracer misschien? F&S wil de Yammerhout toch een keer gaan proberen. De standaard 900 en zo mogelijk ook de GT versie, al ben ik bang dat het dartele stuurgedrag er af is bij de GT.

Zoals ik hierboven ook al schreef, die sportieve hoogpoters zijn haar ding niet.

De nieuwe 750/850GS gaan we ook nog een kans geven.
Al vrees ik een beetje dat de 78pk's van de 750GS wat gaan tegenvallen...

M'n vrouw zou graag de Africa Twin nog eens gaan bekijken, maar daar sta ik niet zo voor te springen.
Ik vind het zowat de mooiste allroad van het moment, maar ik heb het niet voor de binnenbanden...
 
Laatst bewerkt:
Huh......., dus omdat je een band hebt die je overal ter wereld, en door iedere fietsenmaker kan laten repareren, haak jij af :? Van alle redenen die ik zou kunnen verzinnen vind ik deze ene bijzonder.
 
Laatst bewerkt:
Ready to race, ik snap waarom.

De 1090 nodigt echt uit om harder te gaan, meer te spelen.. Ik begrijp nu wel waarom dit merk zo'n aanhang heeft.

Ja dat klopt dan weer wel. Was het weekeinde een beetje de acceleratie aan het testen op de A4 en dacht: wat is toch dat oranje lampje dat steeds aangaat? Bleek het lampje van de tractiecontrole te zijn dat vrolijk aangaat als je bij 120 in zijn 4 het gas opentrekt. *D En dat is best wel verslavend. O-)
 
Laatst bewerkt:
Huh......., dus omdat je een band hebt die je overal ter wereld, en door iedere fietsenmaker kan laten repareren, haak jij af :? Van alle redenen die ik zou kunnen verzinnen vind ik deze ene bijzonder.


Als het nu nog dat 21'' voorwiel was.... Want, zonder dollen,dat voel je echt bij het veranderen van richting... Althans toch op m'n Endurobrommer...

Van spaken ben ik ook niet zo gek, maar binnenbanden?

Nooit gevoeld dat ik ze heb....
 
Huh......., dus omdat je een band hebt die je overal ter wereld, en door iedere fietsenmaker kan laten repareren, haak jij af :? Van alle redenen die ik zou kunnen verzinnen vind ik deze ene bijzonder.



Als wij tijdens onze vakantie op één of andere pas lek rijden met een tubeless band steek ik zelf een wiek en kunnen we verder rijden.

Gebeurt dit met een motor met binnenband is het game over, en kunnen we beroep doen op onze "assistance".
 
Als het nu nog dat 21'' voorwiel was.... Want, zonder dollen,dat voel je echt bij het veranderen van richting... Althans toch op m'n Endurobrommer...

Volgens de BMW verkoper zou de F850GS op dat vlak echt vooruit gegaan zijn.

Maar idd, ook dat 21" wiel houdt me een beetje tegen.

We zien wel, ik heb ook bijna 50000km achter de rug met mijn vorige Tenere met binnenbanden, en niet één keer plat gereden.
 
Laatst bewerkt:
We zien wel, ik heb ook bijna 50000km achter de rug met mijn vorige Tenere met binnenbanden, en niet één keer plat gereden.
Dat is precies wat ik bedoel, hoe vaak komt zoiets voor tijdens een rit?
Het is mij één keer overkomen tijdens de 500 tour, bovenop de col de Sommellier. Veel te hard over de scherpe keien, dus een zgn "snakebite" in de binnenband. Dichst bijzijnde reparatieplek was 30 km verderop, waarvan de eerste 20 km onverhard. Die hebben we dus op de berg moeten plakken.

14485099_1346366085395114_4632494443105902201_n.jpg
 
Als wij tijdens onze vakantie op één of andere pas lek rijden met een tubeless band steek ik zelf een wiek en kunnen we verder rijden.

Gebeurt dit met een motor met binnenband is het game over, en kunnen we beroep doen op onze "assistance".

Dan leg je de motor op zijn zij in de berm, haalt de buitenband los met bandenlepels en plakt de binnenband.
 
Die reacties had ik verwacht. :)


Zo'n band ter plaatse herstellen is niets voor mij, een wiek steken ok.. maar heel dat wiel eruit halen of met bandenlepels gaan liggen zweten? Dat dan weer niet.

Maar ik begrijp de commentaar. :t





Ach, we zien wel. Die testrit met de Africa Twin komt er toch. En als die bevalt.. dan mag ik nog zeggen wat ik wil. :+
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook en soort velglint in de velg plakken waardoor hij luchtdicht wordt en er ook tubeless banden op kunnen.

Al ben ik het met je eens dat het apart is dat Honda niet zelf al heeft gekozen voor luchtdichte spaakvelgen wat hun concurrentie wel doet.
 
ik zou zelf liever ook geen binnenband willen. we leven toch niet in 1970? :+
 
Als je echt offroad gaat is een binnenband eigenlijk een must. Anders heb je een lekke velg als je een keertje net te hard een kei hebt gepakt.

Ik heb overigens één keer een lekke band gehad met mijn Transalp met binnenbanden. Toen heb ik er zo'n spuitbus in leeg gespoten die de band meteen weer een beetje op spanning brengt. Prima verder kunnen rijden en later de binnenband laten vervangen. En het voordeel van die binnenband is dan dat de velg redelijk schoon blijft bij gebruik van zo'n spuitbus.

Wel of geen binnenbanden zou voor mij in ieder geval geen doorslaggevende reden zijn voor het ene of andere type motor te kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan