DB killer verwijderen akra slip on

Bij veel modellen kan je hem bijna niet verwijderen als hij gemonteerd zit. Dus slip on er weer af, rubber dopje eraf, en met inbussleutel losdraaien. En heel soms is het een zeskantje, maar dat zie je zelf wel.
 
3308efr.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik moest met de tang flink trekken, de imbus ontbrak bij de verpakking. Ergens dus zn schroefje halen zodat ik hem in Duitsland netjes erin kan doen als ik staande wordt gehouden😂
 
Ja ik moest met de tang flink trekken, de imbus ontbrak bij de verpakking. Ergens dus zn schroefje halen zodat ik hem in Duitsland netjes erin kan doen als ik staande wordt gehouden😂

Hem er in doen als je staande bent gehouden, is te laat. :+
Je kunt er dan beter vooraf indraaien, dan wordt je niet staande gehouden of als je wordt staande gehouden voldoe je aan de regels.
Wat wou je zeggen als je wordt staande gehouden? "Ja sorry, was vergeten hem te monteren."
Ik heb ook een Akra er onder gehangen, met uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Tis nu al jaren goed gegaan en anders helaas pindakaas.
Ga niet elke keer voor Duitsland de uitlaat eraf draaien.

Met db killer lijkt het net een elektrische brommer, dus dat risico neem ik dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Er is ook nog een middenweg. Er zijn ook klanten bij die hem aanpassen, die zagen het pijpje aan de binnenkant er af, en monteren de ring. Bij een oppervlakkige controle is het net of de db-killer er nog in zit.

v-tuv071-akrapovic-db-killer-v-tuv071.jpg
 
Inmiddels zijn er steeds meer merken die hem met een laspikkie vastzetten. Is een EU eis, maar voorlopig worden alleen de grote jongens erop gecontroleerd. Een Akrapovic voor de CRF1000 bijvoorbeeld heeft inmiddels ook een vastgelaste db-killer. Voorzichtig dremelen en dan kan je hem los krijgen, is wel een uurtje werk. Ook moet je een 18mm gaatje in het (flinterdunne) carbon boren. Dat is echt moeilijk met grote kans op uitschieten of happen van de boor en het carbon beschadigen. Ik ben er terughoudend mee. Je kan een paar tientjes verdienen en een paar honderd euro verknallen.
 
Er is ook nog een middenweg. Er zijn ook klanten bij die hem aanpassen, die zagen het pijpje aan de binnenkant er af, en monteren de ring. Bij een oppervlakkige controle is het net of de db-killer er nog in zit.

[afbeelding]

Dat doe ik ook altijd. Let wel op. Vanaf een bepaalde lengte gaat hij veel minder dempen.
De eerste 4-5 cm kun je er zo af zagen. Dat doet niet veel. Daarna per cm zagen en proberen/ luisteren.
 
Er is ook nog een middenweg. Er zijn ook klanten bij die hem aanpassen, die zagen het pijpje aan de binnenkant er af, en monteren de ring. Bij een oppervlakkige controle is het net of de db-killer er nog in zit.

[afbeelding]

Yep ik b.v en heb nog 2 cm lengte _O-

1 nadeel hij kan gaan pijp-fluiten wat minder werd naarmate de db killer korter werd :+
 
Laatst bewerkt:
Zonder schroefje pijpfluit de mijne ook,dus geen db-killer maar,maar wel t schroefje erin :t


nieuw werkwoord ;pijpfluiten _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan