Honda Cb650SC start erg moeilijk als hij koud is

Richard1983

MF'er
27 jan 2013
64
0
Wehe den Hoorn
Goedenavond iedereen!

Ik zit al sinds de aanschaf van mijn Honda Cb650sc uit 1982 met een moeizame start als hij koud is.
Ik heb al heel wat onderzoek gedaan hiernaar....en het blijkt best wel een vaak voorkomend probleem te zijn, maar nooit een oplossing. Wanneer de motor warm is of als hij met een aangename temperatuur buiten staat...is er helemaal geen probleem met starten.

Heb de carburateurs al gereinigd en gereviseerd, nieuwe Inlaatrubbers,bougie's,kabels ,vacuumslangen vervangen...

Als hij echt koud is....dan wil hij wel aanslaan...maar lang niet op 4 cilinders...na een poos starten dan.begint hij moeizaam stationair te lopen tot alle cilinder meegaan..

Heeft iemand een idee?
 
Echt koud is het niet meer.

Het werken met choke is soms een puzzeltje.
Vol open is niet altijd goed. En bij oudere beestjes moet je soms blij zijn dat het aanslaat, en even wachten tot het lekker loopt.

Ik doe het als volgt:
Handje op choke
startknop in, en meteen choke langzaam doch steady aan zetten. Je hoort aan het blok wanneer het voldoende is.

Wss werkt de choke bij jouw niet op elke carb even goed, of heb je compressieverschil tussen de cilinders.
 
Ik heb mijn startprobleem bij de CB750F (vergelijkbaar qua electra/electronica) opgelost met 2 bobines van een CBR1000. Alle CBR bobines tussen 1988 en 2000 zou hiervoor gebruikt kunnen worden.

Vroeger het net als bij die van jou, choken ,klein beetje gas, minder choke iets meer gas, een paar plofjes en dan ineens begon er wat meer leven in te komen. Als de motor warm was, geen probleem.
Momenteel is het 'smorgens, choke open , druk op de startknop en binnen 1 seconde: vroeeem. Oude bobines voldeden nog aan de specificaties maar bleken toch niet voldoende te werken.
CBR bobines zijn iets korter, passen niet 1 op 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan