Yamaha caferace project

mcvdmvs

Latere in aeternum
15 sep 2002
2.118
6
Apeldoorn
Mijn yamaha XJ650 ondergaat een langzame verandering tot caferacer. Vandaag nieuwe clip-ons geplaatst en nieuwe koplamporen. Tevens de voorkant iets laten zakken.
Project voor de toekomst is nog om de voorveren te vervangen door usd of stuggere binnenveren. De achterveren moeten nog iets langer, en dan klopt de verhouding wel aardig. Ik wil nog wel spiegels en knippers monteren, alhoewel dat natuurlijk eigenlijk niet hoort (het is wel verdomde makkelijk).
full
 
Wordt leuk.

Ik heb met nagenoeg nul kosten dit van 900 gemaakt.
full

Gewoon miniknippers monteren.
Ik heb wel orginele grote spiegels gebruikt maar met ingekorte steunjes.
 
waar kan je die m-sturen dan nog krijgen? kijk wel eens op ebay.de of marktplaats maar ben er nog geen tegen gekomen

edit; sorry nog een keer goed gekeken en gevonden op ebay :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een set clipons of een m-stuur liggen. de clipons zijn van alu, het stuur is chroom met een paar tikkeltjes roest, maar met niet al te veel werk goed te gebruiken.
 
heb net een m-stuurtje "gewonnen" bij ebay. Hoop dat alles weer goed gaat. :?

wat moet je voor clip-ons hebben, is dit 36mm?
wat voor het m-stuur?
 
M sturen zijn gewoon nieuw te koop op veel plaatsen voor een paar tientjes.

Roukama heeft ze ook o.a.
 
Idd, zo'n beetje tussen 15 en 25 euro voor een M-stuur. Maar clipons zijn dan wel stoerder ;)
 
Ken je deze nog?(zie ook "Aaargh,..."):

full


Heb hier gewone standaard clip-ons van een CBR 600 F van gebruikt,piest precas en als je de voorpoten iets door de kroonplaat laat zakken heppie ruimte zat om ze te monteren. ;)

bij de weg: leuke fiets man,'kmis alleen dat racy-kontje nog
 
Bij bovenstaande zou ik de clipons onder de kroonplaat zetten en de poten zo laten (zullen zo'n 3 cm door de kroonplaat heensteken. Verder helemaal top, mooi voorspatbord.

Ik moet idd het zadel laten remaken, m'n vriendin moet nog wel achterop kunnen, maar ik zie dat jij dat ook wel mooi voor elkaar hebt. Mooi strak. Ik zat te denken om het door Boeve te laten doen. Enige ervaring mee?
 
Zo misschien, mijn poten staan echter te ver, met de huidige voordemping en vering raak ik net niet het voorspatbord, maar dat vind ik net iets te link 8-)
full

PS. Let niet op de deukjes aub.
 
Dat van die clip-ons onder de kroonplaat monteren heb ik ook geprobeerd,maar ik te weinig ruimte hiervoor i.v.m. koplamporen en zelfbouw-cockpitje met tellers.
Dus deze oplossing maar gekozen,en dit bevalt goed.
Anders zou ik te diep voorover komen te liggen en krijg ik gegarandeerd last vamme rug.

Boeve? Wiesda? Ik heb dit zadel zo gekocht bij slopert Joost (Woesthoff in Brummen) en het komt van een CB350F uit '74.
De overtrek was vernieuw (er staat geen Honda CB350F meer op...) en de grondplaat moest even pas gemaakt worden op mijn XS-frame en -tank.
Dito voorspatbord,is een standaard RVS-type van Joost, moest wat verzaagd worden en pas gemaakt op mijn voorpoten en voorwiel.
 
Boeve zit in Garderen. Midden in het bos. En showroom tussen de bomen en een aantal schuren met veel onderdelen om je brommer te customized.
Staan ook veel leuke oude motoren: CB, XS, FJ, XJ, verschillende customs en ook nieuwer spul als Fazers etc.

Echt leuk om eens een kijkje te gaan nemen.
Hij doet samen met Kommerparts: www.kommermotorparts.nl/
 
Je hebt ook 19inch voorwiel? Welk voospatbord zit er bij jou op? Ik zat te denk aan een carbon of een zelfgezaagde.
 
Mooi projekkie! Alleen zul je wel gemerkt hebben dat het zit voor geen meter. Sterker: je kunt je rug ermee verklooien!!! Je zit meer voorover terwijl de footpegs en pedalen op dezelfde plek zitten. Daardoor komt er enorme veel belasting op de onderrug. Ik kan het weten want ik rij op een dito BMW R80, waarop het stoer is om een beetje caferacer-achtig door de country side te toeren, maar waar ik wel na een tijdje rugpijn aan overhoud. Temeer "lekker" omdat ik vorig jaar geopereerd ben aan een hernia! Gelukkig kan ik wat schuiven richting de tank en dan gaat het al een stuk beter.
 
Ik heb eigenlijk nerreges last van?!
Misschien ben ik met me 1.79 m wat kleiner dan jij?
M'n schoonvadert rijdt ook BMNee (R 80R),en daar zitten de pegs inderdeed wat anders als bij mijn XS,ook al zit alles op de originele plek...
 
Betreffende rugklachten: moet natuurlijk nog een Raask op (46 nogiets). Maar dat komt nog wel. Ik weet nog niet of ik deze zit prettig vindt, ik ben al vier weken bezig om remleidingen via StarTwin te bestellen. Dan pas kan ik een testrit maken.

De clip-ons zijn home-made.
 
Nog steeds die remleidingen niet voor elkaar!! Hoorde altijd van die goeie verhalen over startwin maar 4 weken voor een afgebroken banjobout te vervangen?
Hoop voor je dat remmen weer snel klaar zijn, kan je weer lekker :] :]
 
Idd. Te lange leidingen wegens slecht advies, dan kapotte banjobout etc. Ik heb gevraagd om het nu op mijn manier te doen en niet op die van hun. En aub hun goedbedoelde adviezen voor zich te houden.
 
Hoe staat het er nu mee?
'Kbedoelmaar;we zijn alweer een dag of 14 verders,dus....
 
Op zondag 23 november 2003 12:18 schreef mcvdmvs het volgende:
Je hebt ook 19inch voorwiel? Welk voospatbord zit er bij jou op? Ik zat te denk aan een carbon of een zelfgezaagde.

Mcvdmvs, jij hebt standaard toch een 18" voorwiel? :?
Ik denk dat in jouw 4K0 makkelijk een 4L0 voorwiel past

 
@Rob RD: Ik heb 19 voor en 18 achter.
@TripleXS: Wederom teruggekeerd naar StarTwin, alwaar bleek dat er niets was geregeld. Wieger heeft me toen geholpen en beloofd mij morgen te bellen betreffende het maken van drie leidingen van 48cm hoh. Ik hoop dat het nou eindelijk goed gaat, afgelopen zaterdag was ik in alle staten toen ik hoorde dat er niets was gebeurd.
 
En verders dan,ikbedoel; er mot toch nog veel meer gebeuren dan alleen remleidingen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan