choppers

Dis de mijne!

DSCN1806.jpg


Greets,

JP
 
Dan mijn motor maar.

(Afbeelding)




Is deze wel goed gekeurd al zijnde een chopper???? Maar ook dit is goed te gebruiken om kilometers mee te maken hoor. Gewoon een iets lagere bandenspanning en dat als vering gebruiken (en een beetje om de kuilen heensturen natuurlijk). Ok ok eerlijk is eerlijk ik moet toe geven dat ik hem niet dagelijks gebruik. Ik studeer nog en school en huis liggen vlakbij het station. Dus da's goed te doen en veel goedkoper.

Mazzel

Dit is een echte low-rider chopper ja, gewoon een basic motor zonder overdreven luxe a-la goldwing. Een chopper hoeft niet per se een Harley te zijn en hoeft ook niet per se een V-twin te hebben. Ik heb ook mooie choppers gezien op basis van de BMW en de CB serie van Honda.

[edit] zie ik nu pas, net als de motor hierboven, kaal, basic, dus: een chopper.
 
Er zijn hier gewoon niet zo veel chopper-isten, omdat hier niet zoveel ouwe lullen zijn....
En choppers zijn voor .... ......



(fopje :P )


Goh, ben je met 36 al oud tegenwoordig.
Ik wil niet veel zeggen, maar in mijn omgeving (ja ik weet het, ik ben zun stomme friese boer) rijden er meer vutters op Hayabusa, ZZR´s en CBR´s dan op een chopper.
Hier zijn de choppers redelijk jong bevolkt met veel rijders van 25 en jonger.
 
choppperen is niet leeftijd gebonden vind ik, en of mijn motor een chopper is daar zal iedereen ook andersover denken,
ikzelf vind t niet echt een chopper, maar ik heb er inmiddels al heel wat aan veranderd, vooral kleine zelf gemaakte details. en er moet nog veeeel meer gebeuren,
Zo ziet hij er nu uit, alleen zitten er inmiddels kortere achterveren op, en is hij dus achter wat lager, met een solo zadel ben ik nog bezig, evenals een stuur wat nog in de maak is (oh ja ben 27)


full
 
Toch valt het me op dat de HD rijders en rijderessen zich er minder druk om maken waar de rest op rijdt dan de rest. En minder kommentaar hebben op een ander merk en of sport - tour of chopper. Rijdt HD en je leven wordt een stuk eenvoudiger...........lijkt me????? Zeker op een forum.

full
 
Ziet er goed uit hoor!
mijn vriendin heeft over anderhalve week haar examen, ik hoop dat ze slaagt, dan kunnen we samen gaan rijden! (haar schadow vlx 600 staat al klaar)
 
mijn voorkeur gaat uit naar chroom. ziet er mooi uit. :) en ben pas 26.

maar race motoren vind ik ook mooi. zal er alleen niet een willen aanschaffen.

Dit is mijn motor :

motorLTD2.jpg
.
 
Wat ze ook van choppers zeggen, over benaming enz. maakt niet uit, het gaat om het rijplezier. In ieder geval ben ik trots op mijne intruder 700.

In bijlage had ik een foto maar is niet mee doorgestuurd, wat deed ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
nikita, probeer eens wat kortere achterveren, (of heb je altijd al een crosmotor willen hebben)


nog een keer mijn fietsje, (vorige post kwam ie er niet geheel op)

full
 
Gijs, vertel me even waarom kortere veren? wat veranderd het aan het rijden?
Ik ben maar een leek in het motorrijden maar wil altijd bijleren.

Groetjes
 
het was gewoon een tip van mij naar mijn persoonlijke smaak, Ik vind het best een aardige motor die jij hebt, allen vind ik het persoonlijk heel erg lelijk dat het spatbord zo hoog boven de band zit!

ik heb er bij mij ook kortere veren opgezet!(op de foto zitten ze er nog neit op)

ALs je meestal solo rijdt(en je niet veel meer dan 100kg weegt) maakt het kwa rijeigenschappen niets/niet veel uit, als je veel met duo rijd dan moet je mischien de kortere veren wel strakker afstellen, omdat het anders mogelijk is dat je spatbord de band raakt!

Maar nogmaals, ik wilde niet je fiets afkraken, maar, het was mijn eerste indruk dat ik vond dat er veeel te veel ruimte tussen je spatborden zit)

trouwens mocht je het echt gaan overwegen, nieuwe hagon veren(dat zijn goeie) kosten +/- 180 euro in div. maten.

ik heb zelf gebruikte gekocht(70 euro), en deze opgeknapt(opnieuw gepoetst/gepolijst en het binnenwerk gespoten)

Mijn kortere veren zitten er trouwens op de foto van mijn vorige post nog niet op! maar de motor rijdt exact hetzelfde als voorheen!
 
Er zit ook veel ruimte tussen, maar alles wat ik aan de moto wil veranderen moet ik laten doen, het is dus niet alleen de kostprijs van het onderdeel maar ook de werkuren en dat vind ik soms net teveel. Als de veren versleten zijn zal ik kortere nemen want ik rij meestal solo, ik ben 2 maal onderuitgegaan en neem liever niet iemand achterop. Maar voor het overige vindt ik mijne moto zeer mooi, toen ik hem zag wist ik dat het die moest worden. Op het moment ben ik zadeltassen aan het zoeken die er bij passen. :]

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan